K průlomu v kvalifikační rychlosti britského týmu došlo až po letní přestávce. V Singapuru na pomalé trati s 23 zatáčkami ztrácel na pole-position 1,4 %, v USA dokonce 0,9 % - tam šlo o jeho vůbec nejlepší sobotní výkon, kdy Lando Norris zajel v Q1 dokonce nejrychlejší kolo ze všech.
"Podle mého osobního názoru to vypadá, že jsme od Singapuru dokázali na voze najít něco, co sepnulo kvalifikační rychlost. A v posledních kvalifikacích jsme měli nad ostatními týmy středu pole slušnou výhodu," hodnotí španělský jezdec.
McLaren ale na svou sobotní výkonnost nedokáže další den navázat: "Žel se závodní rychlostí to tak není, jak jsme viděli v Mexiku nebo v jiných podnicích."
Hodnocení z Austinu komplikuje vítr, který se po kvalifikaci změnil: "Jakmile jsme nasadili auto na trať za odlišných podmínek, tak na ovládání reagovalo v sobotu mnohem lépe. Neprovedli jsme přitom žádné větší změny nastavení, proto víme, že jde o něco, co souvisí s podmínkami na dráze. Auto se ihned chovalo mnohem lépe."
V prvotních fázích velkých cen se McLarenu daří chvíli držet krok s prvními třemi týmy, nedokáže je ale za sebou udržet: "Mám obrovskou radost z toho, že jsme je předjeli a dali jim trochu zabrat. Pak jsem ale samozřejmě také frustrovaný z toho, že se jich nedokážu držet moc dlouho."
"V kvalifikacích ztrácíme osm desetin až sekundu. V závodním režimu se to odráží v o něco horším managementu pneumatik, trochu horším pocitu z auta - a ztráta se zvětšuje. Jen to tedy poukazuje na to, že v tomto směru musíme zabrat a vůz dále zlepšovat, zejména s ohledem na závodní rychlost, protože to je to, co nám umožní se jich držet," dodává Sainz.