PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton bere vinu na sebe, Leclerc chce vytěžit maximum ze starého motoru

Jana Šrámková / Petr Hlawiczka / Jiří Izer / Pavel Mandát, 2. listopadu 2019, 23:08 Google+

Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Austinu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 03.11. 12:37) Napište svůj názor
Valtteri Bottas v závodě v Japonsku

Valtteri Bottas v závodě v Japonsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
V úvodu třetí části kvalifikace to bylo velmi pěkné kolo, to se nestává moc často. Jsem rád, že už se nikdo nezlepšil. Včera to bylo náročné. Ale věděl jsem, jak to kolo poskládat, byl to dobrý pocit, když se mi to v třetí části opravdu podařilo.

Lewis Hamilton, 5. místo
Nebylo to autem, ale mnou, neposkládal jsem kolo dohromady. Auto mělo na to být v první řadě, takže tohle je moje chyba. Zítra tedy budu chtít hodně bojovat. Teď nepřemýšlím nad ničím (jako zisk titulu) a snažím se vstřebat, co se právě stalo.

Toto Wolff, šéf týmu
Bylo to velmi těsné! Jsem moc rád za další pole position, chybělo mi to. S Lewisem je to škoda, musíme se podívat na zítřejší možné strategie. Stále může bojovat o vítězství, ale co se této kvalifikace týče, bylo to velmi neobvyklé. Musíme se na to podívat.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Celkově jsem spokojený. Uvidíme zítra, snad dobře odstartujeme a odjedeme dobrý závod. Všichni jsme na středně-tvrdých pneumatikách, nikdo tedy v tom nebude mít výhodu. První kolo je určitě důležité, poté nás ale čeká dlouhý závod.

Charles Leclerc, 4. místo
Nevím přesně, co se ke konci kvalifikace změnilo na trati, asi jsem byl jediný, kdo se moc nezlepši. Museli jsme měnit pohonnou jednotku, dostal jsem tu starší, takže jsem neměl tak velkou výhodu, jako dříve. V závodě z ní ale budu chtít na rovinkách vytěžit maximum.

Mattia Binotto, šéf týmu
Bylo to hodně těsné a pro souboje a sport je to dobré. Ale jako Ferrari jsme trošku zklamaní, protože Seb byl tak blízko. Je škoda, že Charles nemohl jet ráno kvůli problému s motorem, znamenalo to, že se nemohl moc připravit a zjistit, jak fungují změny, které jsme přes noc udělali. Jinak by si vedl lépe, tím jsem si jistý.

Zítra to bude dlouhý závod a potřebujeme dobrý start a také strategii, snad tam budou i dobré souboje. Pro jezdce bude důležité dostat se do rytmu, také opotřebení pneumatik bude hrát klíčovou roli. Věřím, že jsme se zlepšili proti včerejšku a jsme v pozici bojovat se soupeři. Je pravda, že už jsme z předních míst již startovali a výhra z toho nebyla, tak uvidíme, jestli se nám to nyní podaří otočit.

RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Kvalifikace dneska byla velmi těsná. Myslím, že jsme obvykle velmi dobří v závodech, takže uvidíme, jak to dopadne. Samozřejmě bych byl rád první, když tam jsou takové rozdíly, ale je to i tak dobré. Nyní musíme jen doufat v konkurenceschopný závod. Bylo ale pěkné vidět, jak rychlí jsme tu byli, to je pozitivní a celkově to byl zatím dobrý víkend. Hodně bude záležet na strategii, těším se.

Alexander Albon, 6. místo
Celkově jsem nakonec spokojen a myslím, že jsem odvedl dobrou práci, nebýt té chyby v posledním kole. Během tréninků jsem se občas trápil, ale v kvalifikaci jsem našel rytmus. V jednom kole jsem však vyjel mimo a můj čas byl smazán. Bylo to v posledním kole a tam jedete na max, sice by to asi nebylo na vedoucí časy, ale bylo by to dost blízko. Budu startovat na měkké sadě, snad nám to dá výhodu. Musíme se vyhnout potížím a snad budeme schopni bojovat. Myslím, že rychlost máme hodně dobrou. Uvidíme, co počasí, bylo dnes teplo a pneumatiky mi odcházely rychleji, ale prostě uvidíme.

Christian Horner, šéf týmu
Bylo to hodně těsné a Max je třetí jen o šest setin, strašně blízko pole position. Je to dobře rozestavěné, a skvělé vidět naši rychlost. Alex se dál zlepšuje a je jen dvě desetiny za Lewisem, což je skvělé. Bude mít jinou strategii, bude to vzrušující první zatáčka. Dařilo se nám tu a máme tu dobré auto, musíme na tom stavět a využít to v závodě.

MCLAREN

Carlos Sainz, 7. místo
S kvalifikací jsem moc spokojený, tak kola mi připadala opravdu dobrá. Oproti loňsku jsme stáhli ztrátu na nejrychlejší kolo. Auto bylo na ovládání velmi příjemné. Dnes nám pomohl vítr, ten se zítra změní, což na nás bude mít [negativní] vliv.

Lando Norris, 8. místo
Hmm, když to srovnám se včerejškem, tak jsme se zlepšili. Pomohl nám dnes vítr. Dobré je to, že nám poskytl výhodu a získali jsme dobrou pozici, ale blbé je, že zítra na tom budeme hůře. Se svým výkonem jsem spokojený, byť jsem mohl zajet o něco lépe. V prvním kole se budeme snažit zopakovat Mexiko, ale nikoliv jeho průběh.

Andreas Seidl, šéf týmu
Další dobrá kvalifikace. Získali jsme maximum, vyšlo to, zvolili jsme správně a našli více rychlosti, dokonce jsme letos poprvé ušetřili jedny pneumatiky v Q1, aby měl Carlos lepší šanci v Q3. Když se díváme na ztrátu na čelo, zlepšujeme se. I tak ale s ambicemi pro závod musíme být opatrní, podmínky se rychle mění a ovlivňuje to náš výkon. Je to ale solidní startovní pozice pro zisk bodů, těšíme se.

RENAULT

Daniel Ricciardo, 9. místo
Měli jsme v kvalifikaci pár těžkých víkendů, nebyl jsem sám se sebou spokjen, ale dnes to bylo mnohem lepší. a získal jsem z auta víceméně maximum. Zítra do toho dáme vše, vystrčím rohy. Startujeme na měkkých, což asi není nejlepší varianta, ale tak to je. Máme čistou stopu po startu, takže budu chtít postoupit vpřed.

Nico Hülkenberg, 11. místo
Nebyli jsme dost rychlí na první desítku, chyběla mi harmonie a nemohl jsem z auta vytřískat poslední desetiny, ale se svým kolem jsem byl spokojen, takže to musíme vzít. Není to špatná startovní pozice, máme volnost strategie, což občas funguje. Budu připraven útočit a bojovat.

Alan Permane, sportovní ředitel
Můžeme být celkem spokojeni, i když cílem jsou obě auta v první desítce. V pátek závodní rychlost vypadala dobře, jako v posledních pár závodech bylo zvykem, těšíme se a cílem je vytěžit maximum, abychom se dostali na slušné body.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, 10. místo
Ve voze jsem se o tomto víkendu cítil sebevědomě a celou dobu jsme byli v první desítce, bylo to fajn, jelikož jsem na to mohl tlačit tak, jak chci. Po tři závody v řadě jsme se dostali do Q3, takže z toho můžeme mít radost. S dnešním výkonem jsem spokojen a líbí se mi způsob, jakým tým společně funguje. Zítřek je den, jenž se počítá a snad dokážeme pokračovat v přídělu bodů, jež nám pomáhají v Poháru konstruktérů. Naše páteční závodní rychlost byla dobrá, ale McLareny jsou rychlé a Renaulty vypadají silně, takže zítra očekávám velmi těsnou bitvu! Startovat na měkké směsi není zjevně tak ideální, jelikož je to podobné jako v Mexiku, ale myslím, že když budeme mít solidní první úsek závodu, můžeme pomýšlet na nějaké ty body.

Daniil Kvjat, 13. místo
Po celý víkend jsme se s vozem trápil, ale když jsme prošli do Q2, vůz ožil a začínal jsem chápat, co pro zlepšení potřeboval. S koly, které jsem v Q2 absolvoval jsem spokojen, jelikož to bylo v dosavadním těžkém víkendu slušný obrat, být schopen najít solidní rychlost, když o to jde nejvíce, bylo pěkným povzbuzením sebevědomí. Škoda, že mé poslední kolo bylo smazáno, protože jsem z tratě vyjel jen o malinký kousek, ale pravidla jsou pravidla. Zítra se z třináctého místa budeme snažit ze všech sil a myslím, že to může být velmi solidní závod. Letos jsem se vždy o nedělích cítil lépe, takže doufám, že zítra z vozu zvládnu vydolovat nějakou tu rychlost navíc.

Jody Egginton, technický ředitel
Po přínosném pátku, sobotě - ačkoli napříč polem co do časů na kolo trochu těsnějších - to celkem hrálo do karet Pierrovi, v Q1 bez jakýchkoli problémů a první pokus v Q2 stačil na Q3. Skončit desátý je dobrým výsledkem. Danyho kvalifikace se rýsovala dobře. Avšak jeho nejlepší čas  z Q2 byl kvůli nedodržení limitů tratě v devatenácté zatáčce smazán, což znamená, že se propadl z jedenácté na třináctou pozici. Pozornost se nyní zaměřuje na zajištění, že jsme pro zítřejší závod dobře připraveni, abychom maximalizovali naše příležitosti v další očekávané úžasné bitvě ve středu pole.

HAAS

Kevin Magnussen, 12. místo
Nebylo to špatné odpoledne, myslím, že to mohlo být horší. Jsme jen těsně mimo první desítku s volitelnými pneumatikami pro zítřek. Nevím, zda to bude výhodou, to uvidíme. Sám jsem se po tom příliš neohlížel. Dnes jsem měl vůz pod kontrolou, s kvalifikací jsem co do vlastního výkonu i výkonu týmu celkem spokojen. Během víkendu jsme posílili a měli jsme pár celkem přesných aerodynamických programů, abychom prošli dál - to trochu víkend narušilo, ale s tím, co máme jsme odvedli dobrou práci. Jsme na dostřel.

Romain Grosjean, 15. místo
Myslím, že patnáctým místem v Q1 a opětovně v Q2 jsme z vozu vytěžili maximum. Prožili jsme komplikovaný víkend, v prvním tréninku s vynikajícím vozem, poté jsme ve druhém tréninku zkusili odlišný aerodynamický balík, což obvykle mívá nesmírný vliv ve vysoké rychlosti. Ve třetím tréninku jsem se vrátil k balíku z toho prvního a bohužel jsem měl pár problémů se zadním křídlem. Do kvalifikace jsme museli použít další specifikaci zadního křídla. Myslím, že na rovince jsme ztrácel tak asi půl sekundy. Nebylo toho moc, co jsem mohl udělat. Uvidíme, co se zítra stane. Jestliže bude tepleji, může to pomoci pneumatikám, ale v tuto chvíli nám hodně schází maximální rychlost.

Guenther Steiner, šéf týmu
Dnes to nebyl tak špatný den. Oba vozy jsme dostali do Q2, takže ve srovnání s Mexikem z minulého týdne je to dobré zlepšení. Zítra musíme ohledně výběru pneumatik zvolit naši správnou strategii. Možná se v závodě dokážeme posunout vpřed. Možná zvládneme domů přivézt pár bodů - doufejme. To je to, o co se budeme snažit. Venku je chladno a to nám obvykle pomáhá. Budeme se snažit ze všech sil zabodovat.

RACING POINT

Lance Stroll, 14. místo
V první části to šlo dobře. Ale v prvním kole v Q2 jsem pokazil první zatáčku, což mě stálo celý zbytek kola. Mé přání je být v první desítce a podle mě si tam zasloužíme být. Jenže to, co se mi dnes stalo se prostě stává, když se snažíte posouvat limity. Ve středu pole je to ohromně těsné, takže sebemenší chybička znamená velký rozdíl. Nyní se soustředíme na závod. Snad se mi povede start a získám nějaké pozice. Mým cílem je zítra vybojovat body.

Sergio Pérez, 19. místo 
Zcela jsme se kvůli penalizaci soustředili na závod a nastavení auta pro závod. Bude těžké tu předjíždět a nečekám, že budu s někým soupeřit v první zatáčce, ale snad potom budu mít pár pěkných bitev. Viděli jste několik jezdců vyjet mimo ve vysokých rychlostech a myslím, že je to kvůli nerovnostem, takže to je zcela nepřijatelné. Každý rok je to tu horší a horší a nyní je to obzvlášť hrozné. Je to bolestivé a někdo může přijít k úrazu.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Lance si tento víkend auto docela užívá a snadno postoupil do Q2. Závod odstartuje ze čtrnáctého místa, takže když budeme mít silný start, může získat nějaké body. Chceme mít silné závodní tempo. Závod Sergia ovlivní včerejší trest. S vědomím, že začne z boxové uličky chtěl v kvalifikaci prostě jen zajet měřený čas, aby se ujistil, že mu bude umožněno zítra odstartovat.

ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 16. místo
Čekali sjme víc, obzvlášť po tréninku, kde to vypadalo dobře. Ale nakonec jsem se jen těsně nedostal dál, jen o méně než desetinu. Takže to bude v závodě náročné, musíme se podívat, jak vytěžit ze závodní rychlosti maximum a uvidíme.

Kimi Räikkönen, 17. místo
Je to škoda vypadnout v první části po dobrém ranním tréninku. Udělal jsem chybu v zatáčce číslo 12 a zablokoval kola, což mě stálo asi tři desetiny. To by mě posunulo o čtyři nebo pět míst dopředu a postoupil bych. Ale potom bylo vlastně po kvalifikaci, jinak bych se lehce dostal dál. Dáme do toho však zítra vše.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Ráno jsme udělali pokrok a těšili se na kvalifikaci, ale nakonec to nevyšlo. Je to zklamání i když byly rozdíly tak malé. Nebude to lehké, když startujeme zezadu, ale pokusíme se o maximum a o využití všech příležitostí, které dostaneme.

WILLIAMS

George Russell, 18. místo
Na tomto okruhu si jízdu opravdu užívám a dnes bylo tepleji než včera. Jak tým předpovídal, jsme více pozadu než obvykle a tato trať našemu vozu v tuto chvíli nesedí. Měli jsme mírně na víc a dostat pneumatiky do optimálního rámce na zrychlující se dráze je náročné, přesto však to bylo slušné kolo. Zítra vyrazím, budu se bavit a získávat další informace pro příští sezónu.

Robert Kubica, 20. místo
Na této trati se skutečně hezky jezdí a možná nejlépe z moderních okruhů. Třetí trénink a mé poslední kvalifikační kolo byly z mého pohledu dobré, ale ztráta na George je veliká. Před kvalifikací jsme provedli pár změn pro zlepšení našeho závodního tempa, tak snad se to zítra vyplatí. Celkově to bylo v pořádku.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Jak jsme včera očekávali, dnešní počasí bylo mírně odlišné, což napomohlo pozdějším částem. Práce, kterou jsme přes noc dokončili byla prospěšná a ve třetím tréninku byli oba jezdci okamžitě s vozem spokojenější. Jelikož od třetího tréninku do kvalifikace byly očekávány stabilní podmínky, uskutečnili jsme menší úpravy a každému z pilotů jsme poskytli program v Q1, jenž maximalizoval jejich čas na dráze. To jim dalo tu nejlepší příležitost si připravit jejich pneumatiky a tlačit vůz na samotnou hranici. Na výtečném provedení první části kvalifikace spolupracoval tým velmi dobře a oba jezdci při využití jejich možností na této fantastické trati odvedli dobrou práci. Věděli jsme, kde by dnes měl vůz být, nicméně jsme pracovali velmi tvrdě, abychom z toho, co máme vytěžili maximum. Na základě včerejších jízd s velkým množstvím paliva čekáme, že zítra budeme konkurenceschopnější a podobně jako minulý týden v Mexiku půjdeme do závodu s nadějí, že budeme soupeřit jak s Haasem, tak s Alfou Romeo.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton bere vinu na sebe, Leclerc chce vytěžit maximum ze starého motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 03.11.2019 12:37 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez odstartuje z boxové uličky

GRAFIKA: Startovní rošt v Austinu: Bottas s Vettelem z první řady, Pérez z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud