Sainz se Albonovi rádiem hned omluvil, tvrdého závodění ale nelituje. Jak to viděl pilot Red Bullu? +VIDEO

Petr Hlawiczka, 9. září 2019, 06:30 Google+

Carlos Sainz poslal svému soupeři z Red Bull po kontaktu v průběhu Velké ceny Itálie ihned omluvu, při zpětném pohledu by však neudělal nic jinak. Jak incident vnímal Alexander Albon?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 11.09. 22:02) Napište svůj názor
Carlos Sainz závod po chybě McLarenu v boxech stejně nedokončil

Carlos Sainz závod po chybě McLarenu v boxech stejně nedokončil | foto: McLaren

Sdílejte článek

Albon od počátku stíhal oranžový vůz na osmé pozici před sebou a v šikaně Roggia se dokázal dostat na vnitřní stranu a před McLaren. Sainz dříve brzdil a díky lepšímu výjezdu si své místo na následující krátké rovince před první zatáčkou Lesmo vzal zpět, jenže pilot Red Bullu zůstal v té druhé na vnějšku a došlo ke kontaktu, po kterém se propadl na 11. místo.

"Brzdil fakt pozdě," hodnotí překvapený Sainz
"V zatáčce č. 4 se dostal opravdu hluboko, s tím Red Bullem brzdil fakt pozdě, jak to vždy vídáváme u Maxe [Verstappena] a u všech, kdo jezdí s tímto autem. Celkem mě překvapilo, že do toho šel," komentuje souboj Sainz, jenž ze závodu musel odstoupit po zastávce v boxech, kdy mu mechanici špatně upevnili kolo.

"Podařil se mi dobrý výjezd na vnitřek 6. zatáčky. Uprostřed jsem do něj trochu strčil zadní části, což stačilo na to, aby se dostal mimo stopu. Za o jsem se mu tehdy rádiem omluvil. Šlo o tvrdé závodění, trochu jsem ztratil kontrolu nad vozem, takže bych upřímně neudělal nic odlišně," připouští španělský pilot McLarenu.

"Byl jsem moc široký," uznává Albon. Jaký měl plán?
Thajský pilot se nechal slyšet, že při předjíždění s Hondou, které na rovince scházela výkonnost, musel "být trochu chytřejší... Vím, že to bylo trochu riskantní. Možná. Ale my jsme měli problém s tím, že jsme nebyli moc skvělí na rovinkách, proto spousta našich manévrů spočívala na pozdním brzdění do zatáček. To byl celý náš závod."

Později sám dostal pětisekundovou penalizaci za to, že při souboji s Kevinem Magnussenem z Haasu projel rovně šikanou Roggia, aniž by Dánovi vrátil pozici zpět.

Velku cenu Itálie dokončil na šestém místě za Renaulty, stále před svým týmovým kolegou Verstappenem, jenž začínal z konce roštu. "Byl to trochu chaotický závod. Přitom jsem cítil, že manévry, do nichž jsem šel, byly oprávněné - nedělal jsem nic šíleného," popisuje jezdec Red Bullu.

img-responsive

Alexander Albon sděluje své dojmy | foto: Red Bull Content Pool

Za kontakt se Sainzem bere chybu spíše na sebe: "Cítil jsem, že můj prvotní manévr byl celkem dobrý, z počátku to vypadalo na to, že to vyjde. On se dostal znovu přede mně, což byl z jeho strany dobrý tah. Vím, že mám v zatáčkách více přilnavosti než on, proto jsem se potom pokusil o předjetí vnějškem a domníval jsem se, že to klapne."

"Myslím, že druhá zatáčka Lesmo by byla jeho, ale takový byl můj plán: dostat jej v nájezdu do Ascari, udržet jej v její druhé části mimo závodní stopu. Hovoříme o drobných vzdálenostech, nechal jsem své kolo o 10 cm dále, než by se mi bylo bývalo zamlouvalo, a dostal jsem se do štěrku," komentuje Albon.

Nesouhlasí jen se svou penalizací za výjezd mimo trať při zmíněném souboji s Magnussenem. Trest byl podle něj ze strany komisařů "trochu tvrdý."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Sainz se Albonovi rádiem hned omluvil, tvrdého závodění ale nelituje. Jak to viděl pilot Red Bullu? +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 11.09.2019 22:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - o víkendu bude na dráze testovat vůz F3

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc si v Itálii dojel pro druhé vítězství v řadě za sebou

"Leclerc to s obranou přeháněl, komisaři se probudili na špatné straně postele,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  2. Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

  3. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  4. F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

  5. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  6. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud