McLaren odstraňuje slabiny, výkon na své nejslabší trati ho před pauzou hodně povzbudil

Petr Hlawiczka, 7. srpna 2019, 06:30 Google+

McLaren první část sezóny zakončil v Maďarsku velmi slibným výkonem, která je pro tým velkým povzbuzením. Proč, to rozebírá jeho šéf Andreas Seidl.

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 17.08. 23:58) Napište svůj názor
Lando Norris po problému v boxech skončil v neděli až devátý

Lando Norris po problému v boxech skončil v neděli až devátý | foto: McLaren

Sdílejte článek

Maďarský okruh papírově McLarenu neměl vůbec sedět
Hungaroring patří k nejpomalejším okruhům kalendáře. Na 4381 metrů dlouhé trati se nachází 14 zatáček, většinou pomalých či středně rychlých, bez dlouhých rovinek. Stáj z Wokingu měla před víkendem obavy z toho, jak na něm bude silná, protože největší slabina jejich letošního vozu MCL34 spočívá právě v pomalých zatáčkách.

"Je to samozřejmě skvělé vidět, že na trati se spoustou pomalých pasáží, které jsou rozhodně slabinou našeho vozu, můžeme vyřešit některé z těchto potíží prostřednictvím nasazení vylepšení a díky lepšímu porozumění auta a jeho využívání," oddechl si v neděli po Velké ceně Maďarska Seidl.

Nejlepší ze zbytku pole
Do ní se jeho piloti kvalifikovali na slušném sedmém a osmém místě hned za Red Bully, Mercedesy a Ferrari jako nejlepší ze zbytku pole, přičemž před pátým Haasem měli slušných 0,3 % výkonnosti k dobru. Tak dobrý výsledek tým nečekal.

img-responsive

Carlos Sainz po startu svého týmového kolegu předjel a po Německu opět vybojoval páté místo | foto: McLaren

"Byli jsme očividně čtvrtí nejrychlejší. Hlavně to je pro nás teď před přestávkou samozřejmě velkým povzbuzení. A také pro druhou část sezóny, protože přijde pár okruhů s pomalými částmi - jako Singapur atd. Jde tedy o moc velkou vzpruhu," libuje si šéf McLarenu.

Carlos Sainz v závodě skončil pátý před jedním Red Bullem a Mercedesem, Lando Norris finišoval po selhání utahovací pistole v boxech devátý, jinak by zřejmě projel cílem za svým týmovým kolegou. Tým si z Hungaroringu odvezl 12 bodů, čímž vyrovnal svůj nejlepší bodový příděl sezóny z Rakouska.

Upevnil si tím čtvrtou pozici mezi konstruktéry, protože páté Toro Rosso si připsalo pouze 1 bod, sedmá Alfa Romeo 7 bodů a ostatní jejich soupeři ze středu pole v čele s Renaultem nebodovali.

img-responsive

Nové díly na Hungaroringu hned fungovaly, tým má velkou radost ze zlepšení v pomalých zatáčkách, kde hodně ztrácel | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do dál?
"Po letní přestávce budeme stále vozit nové díly, vylepšení. Aerodynamické oddělení s nimi doma tedy odvádí velmi dobrou práci. S bojem o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů," pokračuje šéf McLarenu, který v Maďarsku do závodu nasadil nové díly i přesto, že v pátek pršelo a neměli možnost je důkladně otestovat.

"Měli jsme nové zadní křídlo a několik dalších drobných věcí, které hned fungovaly, byť jsme v pátek jezdili opravdu omezeně. Proto vážně nebyl čas projít normálním testovacím programem. Je to velmi povzbuzující," opakuje Seidl před čtyřtýdenní letní přestávkou, během níž musí být továrny povinně na 2 týdny zavřené.

Vytisknout

Diskuze: McLaren odstraňuje slabiny, výkon na své nejslabší trati ho před pauzou hodně povzbudil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 17.08.2019 23:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Start závodu v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska po penalizaci Gaslyho

George Russell byl jedním z účastníků dramatického momentu

Vypadáme poněkud "hloupě", zhodnotil Wolff vzájemný incident svých jezdců

Lando Norris s přebarveným McLarenem MCL60

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Norris v úžasu

Max Verstappen s Red Bullem

V kvalifikaci nejrychlejší Verstappen, Leclerc předposlední

Max Verstappen se zlatou medialí za vítězství v závodě v Monaku

V neobyčejném tréninku nejrychlejší Red Bully

Fernando Alonso gratuluje Maxovi Verstappenovi k vítězství po závodě Monaku

Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

Max Verstappen v závodě v ulicích Monaka

Na úvod v Barceloně nejrychlejší Verstappen

Španělská trať se v závěrečné pasáži vrací do historie

Úprava barcelonské trati slibuje více soubojů

Esteban Ocon v ulicích Monaka

Výkon v Monaku nás překvapil, přiznává Alpine. "V Barceloně porazíme Mercedes i Ferrari," věří

Rob Marshall

McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Souboj Mercedesů v 2. zatáčce na Hungaroringu - Hamilton svou pozici na vnější straně 2. zatáčky udržel

Bottas chce změnit svůj přístup k soubojům s Hamiltonem, byl moc měkký a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

  2. GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

  3. Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

  4. McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Norris v úžasu

  6. "Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud