McLaren odstraňuje slabiny, výkon na své nejslabší trati ho před pauzou hodně povzbudil

Petr Hlawiczka, 7. srpna 2019, 06:30 Google+

McLaren první část sezóny zakončil v Maďarsku velmi slibným výkonem, která je pro tým velkým povzbuzením. Proč, to rozebírá jeho šéf Andreas Seidl.

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 17.08. 23:58) Napište svůj názor
Lando Norris po problému v boxech skončil v neděli až devátý

Lando Norris po problému v boxech skončil v neděli až devátý | foto: McLaren

Sdílejte článek

Maďarský okruh papírově McLarenu neměl vůbec sedět
Hungaroring patří k nejpomalejším okruhům kalendáře. Na 4381 metrů dlouhé trati se nachází 14 zatáček, většinou pomalých či středně rychlých, bez dlouhých rovinek. Stáj z Wokingu měla před víkendem obavy z toho, jak na něm bude silná, protože největší slabina jejich letošního vozu MCL34 spočívá právě v pomalých zatáčkách.

"Je to samozřejmě skvělé vidět, že na trati se spoustou pomalých pasáží, které jsou rozhodně slabinou našeho vozu, můžeme vyřešit některé z těchto potíží prostřednictvím nasazení vylepšení a díky lepšímu porozumění auta a jeho využívání," oddechl si v neděli po Velké ceně Maďarska Seidl.

Nejlepší ze zbytku pole
Do ní se jeho piloti kvalifikovali na slušném sedmém a osmém místě hned za Red Bully, Mercedesy a Ferrari jako nejlepší ze zbytku pole, přičemž před pátým Haasem měli slušných 0,3 % výkonnosti k dobru. Tak dobrý výsledek tým nečekal.

img-responsive

Carlos Sainz po startu svého týmového kolegu předjel a po Německu opět vybojoval páté místo | foto: McLaren

"Byli jsme očividně čtvrtí nejrychlejší. Hlavně to je pro nás teď před přestávkou samozřejmě velkým povzbuzení. A také pro druhou část sezóny, protože přijde pár okruhů s pomalými částmi - jako Singapur atd. Jde tedy o moc velkou vzpruhu," libuje si šéf McLarenu.

Carlos Sainz v závodě skončil pátý před jedním Red Bullem a Mercedesem, Lando Norris finišoval po selhání utahovací pistole v boxech devátý, jinak by zřejmě projel cílem za svým týmovým kolegou. Tým si z Hungaroringu odvezl 12 bodů, čímž vyrovnal svůj nejlepší bodový příděl sezóny z Rakouska.

Upevnil si tím čtvrtou pozici mezi konstruktéry, protože páté Toro Rosso si připsalo pouze 1 bod, sedmá Alfa Romeo 7 bodů a ostatní jejich soupeři ze středu pole v čele s Renaultem nebodovali.

img-responsive

Nové díly na Hungaroringu hned fungovaly, tým má velkou radost ze zlepšení v pomalých zatáčkách, kde hodně ztrácel | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do dál?
"Po letní přestávce budeme stále vozit nové díly, vylepšení. Aerodynamické oddělení s nimi doma tedy odvádí velmi dobrou práci. S bojem o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů," pokračuje šéf McLarenu, který v Maďarsku do závodu nasadil nové díly i přesto, že v pátek pršelo a neměli možnost je důkladně otestovat.

"Měli jsme nové zadní křídlo a několik dalších drobných věcí, které hned fungovaly, byť jsme v pátek jezdili opravdu omezeně. Proto vážně nebyl čas projít normálním testovacím programem. Je to velmi povzbuzující," opakuje Seidl před čtyřtýdenní letní přestávkou, během níž musí být továrny povinně na 2 týdny zavřené.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: McLaren odstraňuje slabiny, výkon na své nejslabší trati ho před pauzou hodně povzbudil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 17.08.2019 23:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Pneumatiky jsou před příští sezónou v centru pozornosti

Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

George Russell s Mercedesem

Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

Sebastian Vettel s letošním Ferrari SF90 během testování v Abú Zabí

Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

Romain Grosjean během včerejšího testu pneumatik

"Nic, o čem byste snili." Grosjeana nové pneumatiky nepřesvědčily ani v Abú Zabí

Valtteri Bottas během testování pneumatik po posledním závodě sezóny

První den testů nejrychlejší Bottas. Piloti zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2020, debutoval Nissany

Max Verstappen s Red Bullem RB15 v Abú Zabí

Honda se Verstappenovi omlouvá, popisuje jeho problém s motorem

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

Vettel a konec kariéry? Němec spekulace odmítá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Souboj Mercedesů v 2. zatáčce na Hungaroringu - Hamilton svou pozici na vnější straně 2. zatáčky udržel

Bottas chce změnit svůj přístup k soubojům s Hamiltonem, byl moc měkký a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

  2. FOTO: Finální závod sezóny 2019 - vítězství Hamiltona, rozlučka s Hülkenbergem i Kubicou

  3. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  4. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  5. První den testů nejrychlejší Bottas. Piloti zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2020, debutoval Nissany

  6. Honda se Verstappenovi omlouvá, popisuje jeho problém s motorem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud