Pravidlo 107 % se měnit nebude

JirkaV, 14. října 2011, 12:52 Google+

Jezdec stáje HRT Vitantonio Liuzzi by rád pro příští sezónu změnil kvalifikační pravidlo 107 % na 110 %. Chtěl by tak ulehčit situaci jezdcům ze zadních pozic, kteří by v případě dominance některého z týmu mohli mít problémy se kvalifikovat do závodu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 14.10. 21:15) Napište svůj názor
HRT

HRT | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Na čtvrtečním zasedání Sportovní pracovní skupiny F1 v Koreji se o možnosti upuštění od současného pravidla 107 % hovořilo. Změna však nebyla dostatečně podpořena a tak v příštím roce budeme pokračovat beze změn v této oblasti pravidel.

Šéf týmu HRT Colin Kolles k tomu pro Autosport řekl: „Je to nápad, o kterém jsme již mnohokrát diskutovali, ale jsme spokojeni se zachováním současného pravidla 107 %. Nemáme s ním žádné problémy.“

Přitom právě HRT je jediný tým, který už padl za oběť tomuto pravidlu, které neumožní nastoupit do závodu jezdci, který nezajede alespoň 107 % času nejrychlejšího. Nutno ještě dodat, že jsou závodníci z konce startovního pole poměřování s nejrychlejším časem v téže části kvalifikace, nikoli s časem, který posléze zajedou jezdci v posledních částech kvalifikace, kdy je trať více pogumovaná a tedy i rychlejší.

HRT muselo kvůli pravidlu 107 % vynechat úvodní závod sezóny Velkou cenu Austrálie
(foto: HRT)

Přestože Vitantonio Liuzzi a Narain Karthikeyan nejsou jediní, kterým se nepodařilo zajet v kvalifikaci dostatečný čas. Zůstávají jedinými, kterým nebyla udělena výjimka, která ostatním umožnila (například na základě jejich dostatečné rychlosti v trénincích) nastoupit do závodu.

Vytisknout

Diskuze: Pravidlo 107 % se měnit nebude

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 14.10.2011 21:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Fotogalerie: Deštivé páteční tréninky v Koreji (aktualizováno)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud