Räikkönen i Giovinazzi dodatečně penalizováni, první bod získává Kubica s Williamsem!

Jiří Izer / Robert RoBertino Pavelka, 28. července 2019, 22:15 Aktualizováno 29.7.2019, 00:50 Google+

Po dnešním odmávnutí šachovnicovým praporkem se nejprve radovali u týmu Alfa Romeo. Pozitivní nálada se ale nakonec přesouvá od švýcarského týmu k Haasu, Mercedesu a zejména Williamsu, jenž po zásahu komisařů se může pochlubit prvním bodíkem na svém kontě.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 29.07. 10:34) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen po skvělé kvalifikaci odjíždí domů bez bodů

Kimi Räikkönen po skvělé kvalifikaci odjíždí domů bez bodů | foto: Alfa Romeo Racing

Sdílejte článek

Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi v dnešním závodě na Hockenheimu se po protnutí cílové čáry mohli radovat zatím z nejlepšího výsledku týmu Alfa Romeo v letošní sezóně. Finský pilot navíc po včerejší senzační kvalifikaci startoval do dnešní VC Německa z pátého místa a v cíli mu patřila sedmá příčka, jeho kolega skončil hned za ním.

Avšak radost švýcarské stáje netrvala dlouho - komisaři si totiž po závodě předvolali zástupce týmu, aby s nimi probrali porušení pravidel (Článek 27.1), jenž se týká použití spojky během startu. Komisaři shledali, že krouticí moment ve spojce na startu neodpovídal požadavkům, jak jezdec uvolnil spojku během maximálně stanoveného časového intervalu 70 ms - bylo naměřeno přibližně 300 ms. Tímto měli mít potenciální výhodu na startu a tak se rozhodli udělit oběma jezdcům penalizaci 10 sekund, což po skončení závodu znamená přičtení celkem 30 sekund k jejich celkovým časům. Navíc ještě byly vozy Alfa Romeo vyšetřovány kvůli porušení článku 9.3 technických předpisů týkajícího se kontroly trakce.

"Žádný vůz nesmí být vybaven systémem nebo nařízením, které je schopné zabránit protáčení kol nebo kompenzovat nadměrné protočení způsobené pilotem. Jakékoli nařízení nebo systém, který pilota upozorní na počátek prokluzu, není povoleno. Spojka je ovládána elektronicky prostřednictvím ECU. Týmy ale mají možnost některé parametry vyladit. 

Aby týmy nemohly použít tuto okolnost k ovlivnění spouštění spojky na začátku závodu způsobem, který by mohl simulovat zabránění prokluzu nebo jiné výhody, vyžaduje FIA, aby se točivý moment ve spojce shodoval (ve specifikovaných mezích) požadavku na točivý moment, když pilot spojku uvolní. Musí k němu dojít do 70 milisekund.

V případě obou vozů Alfa Romeo Racing se doba pohybovala kolem 200 milisekund (Räikkönen) a 300 milisekund (Giovinazzi). Tím získali piloti lepší kontrolu prokluzu kol, což vzhledem k mokré trati znamenalo potenciální výhodu. Bez ohledu na to, zda tato výhoda byla skutečná, se sportovní komisaři rozhodli, že se jedná o jasné porušení nařízení týmům. 

Stewardi zkontrolovali dostupné údaje a vyslechli tři zástupce týmu včetně odpovědných inženýrů za asistence delegáta FIA a jeho asistenty odpovědnými za kontrolu této problematiky. Přijali vysvětlení týmu, který za příčinu uvedl neobvyklé povětrnostní podmínky a rovněž poukázal na skutečnost, že neučinil žádné vědomé nastavení parametrů tak, aby byly dané podmínky porušeny. Komisaři vzali na vědomí, že technický delegát FIA zkontroloval příslušný parametr u všech ostatních vozů a žádné další nesrovnalosti nezjistil. Dodává, že povinnost dodržet dané standardy je nutné bez ohledu na klimatické podmínky. Proto bylo rozhodnuto, že došlo k porušení článku 27.1 pravidel," praví se v oficiálním vysvětlení penalizace.

Jak se to všechno promítlo do konečných výsledků? Na sedmé místo se posouvá Romain Grosjean, zatímco jeho stájovému kolegovi Kevinu Magnussenovi spadlo do klína místo osmé. Po dnešním neúspěchu nakonec nemusí úplně smutnit ani Mercedes, Lewis Hamilton získává dva body a co je snad nejpozoruhodnější, zcela první bod se připisuje na konto Williamsu, jelikož Robert Kubica je takto klasifikován jako desátý v pořadí. Pro polského jezdce je to zároveň premiérový bod po jeho návratu do F1.

Pořád je však nutné považovat výsledky Grand Prix Německa za prozatímní. Šéf penalizované stáje Frédéric Vasseur oficiálně sdělil zástupcům periodika Motorsport.com, že tým oznámil svůj záměr se proti trestu odvolat. Od okamžiku doručení rozhodnutí komisařů o potrestání má Alfa Romeo Racing 96 hodin na to, aby odvolání příslušné komisi podala.

Aktualizované výsledky Grand Prix Německa:

GP Německa (Hockenheimring)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 261:44:31,275
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 18+ 7,333
3. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda 15+ 8,305
4. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team 12+ 8,966
5. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team 10+ 9,583
6. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda 8+ 10,052
7. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team 6+ 16,838
8. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team 4+ 18,765
9. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo 2+ 19,667
10. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing 1+ 24,987
 
 
11. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing  + 26,404
12. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing  + 42,214
13. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing  + 43,849
14. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing  nedokončil
 DNF  77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo  nedokončil
 DNF  27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team  nedokončil
 DNF  16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari  nedokončil
 DNF  4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team  nedokončil
 DNF  3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team  nedokončil
 DNF  11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team  nedokončil
 
 Nejrychlejší kolo:
  33 Max VERSTAPPEN Red Bull RB15
Honda RA619H
Pirelli   1:16,645
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Räikkönen i Giovinazzi dodatečně penalizováni, první bod získává Kubica s Williamsem!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 29.07.2019 10:34 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Valtteri Bottas při úspěšném rallyovém pokusu ve Francii

VIDEO: Vítězná jízda Bottase v rallye na okruhu Paul Ricard

Lewis Hamilton se svým šéfem Totem Wolffem

Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

Šéf Red Bullu Christian Horner

Red Bull a Honda? Horner je s prvním rokem partnerství spokojený

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v Německu zachoval chladnou hlavu a vyhrál

PROHLÁŠENÍ: "Horor říznutý černou komedií," hodnotí závod novopečený otec Kvjat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  2. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  3. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  4. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  5. Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

  6. Co radí Webber Vettelovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud