PROHLÁŠENÍ: "Horor říznutý černou komedií," hodnotí závod novopečený otec Kvjat

Jana Šrámková / PH / Pavel Mandát / Jiří Izer, 28. července 2019, 16:55 Aktualizováno 28.7.2019, 20:00 Google+

Drama, déšť a opravdu nečekané výsledky. Jak hodnotí dnešní závod v Německu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 31.07. 10:15) Napište svůj názor
Max Verstappen v Německu zachoval chladnou hlavu a vyhrál

Max Verstappen v Německu zachoval chladnou hlavu a vyhrál | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Vyhrál jsem úžasný závod. Podmínky během něj byly fakt těžké - učinit ta správná rozhodnutí, museli jsme se opravdu soustředit. Prožil jsem svůj okamžik na hladkých pneumatikách, ale byla to fakt hezká otočka o 360 °. Užil jsem si to. Celkově šlo ale o to neudělat příliš mnoho chyb. Za ta léta se něco naučíte.

Skončit na čele po takovém závodě je úžasné a pro tým podruhé v letošním roce zvítězit s Hondou je neuvěřitelné. Nevím přesně, co se přihodilo na startu, ale zdálo se, že všichni na pravé straně roštu měli špatný odpich a nízkou přilnavost. Když jsem pustil spojku, měl jsem mimořádně slabý start, ale zůstal jsem klidný a sledoval vozy Mercedesu v závěsu. Kvůli špinavému vzduchu bylo těžké předjíždět a pneumatiky začaly dělat potíže, jakmile trať uschla. Od té chvíle jsme pokaždé učinili správná rozhodnutí. I když první hladké pneumatiky byly možná trochu tvrdé a zažil jsem pár chvilek včetně kompletních hodin, naštěstí jsem to překonal. Jakmile jsem byl zpátky na přechodných pneumatikách a ve vedení, byl jsem schopen mít závod pod kontrolou a skutečně předvést rychlost vozu. Když už jste vpředu, můžete méně riskovat a vše vypadá o trochu lépe. Podmínky byly velmi nevyzpytatelné a vše záleželo jen na přežití. Rozhodně to nebyl snadný závod a za proměnlivých podmínek velmi komplikovaný. Tým učinil všechna správná rozhodnutí. Dávali mi správné informace a neustále hlídali všechny další týmy a sektorové časy. Byli skutečně nad věcí a všichni společně tak dobře pracovali. Byl to jeden z mých nejobtížnějších závodů a je skvělé skončit na špici. Zajisté si užívám jízdy na mokru, ale také na to potřebujete dobré auto. Sami v sobě můžete najít kousek rychlosti, ale dnes jsme měli obě věci správné a z výsledku mám velkou radost. Fanoušci v oranžové barvě vstávali, zejména když jsem byl na čele, což bylo úžasné sledovat. Velké díky celému týmu a byla to bláznivá, nicméně báječná neděle.

Pierre Gasly, nedokončil
Byl to šílený, bláznivý závod a měl prostě všechno. Kvůli dešti, bouračkám, safety carům a zastávkám v boxech to byla loterie a byla tam spousta příležitostí, takže jsem docela zklamán, že jsem jich povětšinou neměl na své straně a závod nedokončil. Ke konci jsem během posledních pár kol soupeřil s Alexem a měli jsme kontakt, čímž jsem přišel o přední křídlo a dostal jsem defekt, takže jsem musel vůz zastavit. Nevím, co říct, ale nebodovat to naštve, když máte takový závod. Na startu jsem protočil kola, takže jsem odjel pomalu a do první zatáčky jsem přišel o spoustu pozic, takže odtamtud to bylo docela hektické. Za těchto podmínek je risk, kdy zastavit a kdy ne a občas potřebujete mít štěstí, ale rychlost tam byla, takže vytrváme v úsilí a přístí týden jedeme opět do Maďarska. Pro tým a Hondu bylo dnes skvělé získat Maxovo vítězství a balík dalšího slušného množství bodů.

Christian Horner, šéf týmu
Teda dneska neuvěřitelný výkon Maxe a týmu a vyhrát v tomto závodě zabralo pět zastávek v boxech. Max za komplikovaných podmínek zachoval klid, když potřeboval, tak měl skvělou rychlost a umožnil toto vítězství. Pro Hodnu je fantastické vidět na pódiu dva motory a dva týmy a nesmírné gratulace směřují k Toro Rosso a Daniilu Kvjatovi, jenž se také minulou noc stal otcem. Mechanici v boxech dnes byli neuvěřitelní a to byl důvod, proč jsme pro konstruktérskou trofej poslali našeho hlavního mechanika Phila Turnera, protože odvedl úžasnou práci. Co se Pierra týče, je to škoda, jelikož měl úseky závodu, kdy mu to šlo opravdu dobře a vypadalo to, že by mohl skončit v první pětce, ale nestalo se tak. V závěrečné fázi závodu měl nehodu s Albonem, což jsem viděl jen zběžně, ale bohudík byli oba nezraněni a Pierre se z toho oklepe.


FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
V určitých chvílích to byl dlouhý závod, připadalo mi to, jakoby nikdy nekončil. Byl hodně zábavný. S podmínkami to bylo náročné, těžko se předvídalo ten nejlepší tah. Nemyslím, že jsem měl problém, ale chvíli to trvalo na začátku s přechodnými pneumatikami, nedokázal jsem je zvládnout, ale nakonec to bylo fajn, že to dopoledne tak trvalo.

Nevím, jestli teď můžu rekapitulovat celý závod. Gratuluji Maxovi, jel velmi dobře a zkrátka uháněl. Před posledním safety-carem to bylo jasné. Byl jsem rychlý a mohl to správně načasovat. Lidé byli před první zatáčkou opatrní a já jsem měl DRS a mohl jsem na zadní rovince předjíždět.

Charles Leclerc, nedokončil
Byla to ode mě velká chyba. Je mi líto týmu a fanoušků. Jedna chyba je dost, aby vás to stálo závod a mohl jsem si za to sám. Neomlouvám to, ale tenhle asfalt na únikových zónách je v F1 neakceptovatelný. Nicméně s celkovým výkonem jsem byl spokojen.

Mattia Binotto, šéf týmu
Byl to šílený, chaotický závod. Jsem moc rád za Seba, bylo to pro něj důležité, aby se mu závod povedl a jsem si jist, že mu to pomůže i do následujících. Stále čekáme na výhru, ale jsem pro zbytek sezóny optimistický.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 3. místo
Je to úžasné být zpět na pódiu. Je to neuvěřitelné dosáhnout s Toro Rosso opět na pódium, skvělé. Mám fakt radost. Byl to horor říznutý černou komedií. V určitou chvíli jsem si myslel, že je po závodě, bylo to ale neuvěřitelné, jako na horské dráze - jako s mou kariérou.

Alexander Albon, 6. místo
Byl to dobrý závod. Na startu jsem se trošku bál, učil jsem se, jak se auto bude chovat v mokru, ale jsem moc rád, jak to dopadlo a jak jsem si vedl, protože to pro mě bylo poprvé. Rychlost byla dobrá a měli jsme i štěstí s načasováním první zastávku, bylo to skvělé jet čtvrtý a já si říkal "do toho". Ale bohužel během druhé zastávky nás nachytali a předjeli mě. Takže je to sranda, v podstatě zklamání ze šestého místa, protože jsem jel dlouho čtvrtý. Skvělá práce týmu, strategie vyšla a dokázali jsme otočit nepovedenou kvalifikaci.

Franz Tost, šéf týmu
Fantastický a vzrušující závod. Gratuluji Maxovi a Hondě k vítězství. A obrovská gratulace Daniilovi, zasloužil si to třetí místo! Jel fantastický závod a předvedl skvělé manévry a neudělal žádnou chybu a v těžkých podmínkách. Déšť nám pomohl, díky za to! Tým skvěle zvládl strategii, bylo to riskantní, ale vyplatilo se. Máme fantastické auto a inženýři odvedli kus práce s nastavením. Jsem spokojen i s Alexem, jel fantasticky. A v mokru jel poprvé a měl to pod kontrolou, i pneumatiky, což bylo důležité. Děkuji všem v týmu. Těšíme se na další závod.

RACING POINT

Lance Stroll, 4. místo
Mám opravdu radost, jen je trochu smůla, že nám uteklo pódium. V jednu chvíli jsem závod dokonce vedl. Drobná chyba umožnila Danimu [Kvjatovi] mě předjet.

Závod byl hektický a my jsme 20 kol před koncem byli na těch správných pneumatikách. Jedno kolo jsem projel s otevřeným hledím, zkoumal jsem asfalt, zda je dobrý pro hladké pneumatiky. Věděl jsem, že pokud bychom mohli přeskočit naše soupeře, kteří byli na intermediálkách, pak bychom mohli být v opravdu dobré formě.

Sergio Pérez, nedokončil
Nejdřív ze všeho se musím celému týmu omluvit. Udělal jsem chybu. Zahodil jsem skvělou možnost získat dnes pro tým velké body. První pravidlo v těchto podmínkách je neudělat chybu, já ji udělal. Ztratil jsem kontrolu nad vozem a pak už to nešlo získat zpět. Jsem sebou velmi zklamaný. Sledování závodu z garáže je těžké, ale jsem rád za Lancův závod. Je to vzpruha pro všechny, kterou jsme potřebovali. Určitě jsme tento víkend udělali krok vpřed. Nyní se už těším do Maďarska, kde se vrátíme silnější.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
To byl závod! Byla to jako jízda na horské dráze od začátku až do konce. Nicméně přijet do cíle se čtvrtým místem a dvanácti body je výsledkem obrovského úsilí celého týmu. U strategie Lance to často bylo jako házení kostkou, ale poslední stint na suchých pneumatikách jsme skvěle načasovali. Lance chvíli vedl závod a my udělali vše, abychom domů dovezli pódium. Bez posledního výjezdu bezpečnostního vozidla by se to možná i povedlo, ale čtvrté místo je také obrovsky uspokojivé. Lance předvedl v těžkých podmínkách skvělou jízdu, škoda, že u toho nemohl být i Sergio, avšak mokré závody jsou často loterií. Jedná se každopádně o skvělý den pro celý tým, který oslavíme.

MCLAREN

Carlos Sainz, 5. místo
Celkem intenzivní neděle a slušný den pro Formuli 1. Z mé strany mám z pátého místa velkou radost. Samozřejmě tam byla příležitost na stupně vítězů a teď je snadné říct, že jsme to mohli zvládnout, ale když jsme byli během zpomalovacího vozu na páté pozici, bylo velmi těžké zajet pro hladké pneumatiky a nikdo kolem mně nezastavoval. Rozhodli jsme se nestavět a kluci, kteří byli hlouběji v pořadí, měli více prostoru pro podniknutí rizika. Obecně jsme uskutečnili správná rozhodnutí ve správnou chvíli. Chytře zvládnutý závod za napjatých podmínek, takže gratulace týmu.

Lando Norris, nedokončil
Start byl kvůli špatné viditelnosti komplikovaný a i na pneumatikách do mokra bylo stále velmi kluzko. Všechno šlo v pohodě, získali jsme tu a tam pár míst, dokud jsme se během prvního safety caru rozhodli nestavět, což se při zpětném pohledu mohlo zdát jako špatné rozhodnutí. Při zastávce pro přechodné pneumatiky jsem získal pár míst navíc a moje rychlost byla dobrá až do chvíle, než jsem zastavil pro hladké pneumatiky, když bylo sucho tak akorát. Na zadní rovince jsem se okamžitě po zastávce v boxech dostal před Toro Rosso. Věci vypadaly dobře, ale pak vůz přišel o výkon. Což je škoda, protože v takovém šíleném závodě byly body rozhodně možné.

Andreas Seidl, šéf týmu
V tomto závodě se toho stalo tolik, že je zrovna teď vlastně obtížné shrnout všechno, co se odehrálo. Po složitém závodním víkendu ve srovnání s našimi hlavními soupeři je pro nás skvělé, že jsme získali pár důležitějších bodů. Carlos předvedl parádní jízdu, obzvlášť po jeho "výpadku" v polovině závodu, aby se probojoval společně s týmem inženýrů a získal toto páté místo. Dnes byla Landova startovní pozice dále ovlivněna tím, když jsme  ráno potřebovali vyměnit baterii a motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie. Posunul se pořadím vpřed a vlastně jel před Carlosem po jeho hodinách, ale v polovině závodu přišel Landův vůz bohužel o veškerý výkon, což mu sebralo možnost mít podobný závod jako Carlos a získat více bodů. Celému týmu zde a v továrně patří velké díky za další solidní závodní víkend, ve kterém jsme získali hodnotné body. Byl to náročný víkend, nejenom z pohledu výkonnosti, ale také pracovních podmínek - zejména kvůli horku na počátku víkendu - byly velmi těžké. Další zastávka Maďarsko, kde máme za cíl pokračovat v našem pokroku.

HAAS

Romain Grosjean, 9. místo
Z dvojitého zisku bodů mám velkou radost. Byl to zjevně tak trochu bláznivý závod. Nemyslím, že bychom tím vyřešili naše závodní tempo. Když se podíváte na střed pole před námi a jediné Williamsy za námi. V každém případě jsme to překonali, když jsme to museli zvládnout, ale bylo to velmi obtížné. Sledovali jste všechny ty kluky vpředu, jak se toulali mimo trať - podmínky byly velmi nevyzpytatelné. Jsem rád, že máme dvojitý zisk bodů, ale když na bedně vidíte Toro Rosso, přáli byste si tam být. S těmi všemi zkušenostmi, které máme, bychom toho měli být schopni. Jde pouze o to, že závodní rychlost na přechodných a suchých pneumatikách nebyla dost dobrá.

Kevin Magnussen, 10. místo
Byl to velice bláznivý závod. Celou dobu to bylo zábavné a vzrušující. Při vším tom měnícím se počasí je vždycky těžké učinit rozhodnutí, nutnost rozhodnout o pneumatikách a tak podobně. Způsob, jakým jsme dnes získali bod, bylo být dobrý na hladkých pneumatikách za smíšených podmínek. To je to, kdy jsme kompenzovali soupeře. Za sucha jsme neměli žádnou rychlost, takže jsme se propadli. Alespoň jsme dostali oba vozy na body, nemyslím, že bychom to dokázali za sucha.

Günther Steiner, šéf týmu
Výsledek vypadá lépe, než jaký je. Naše rychlost tam prostě nebyla, ale vyhnuli jsme se potížím. Nakonec bych řekl, že ze situace, v jaké jsme byli, jsme vytěžili všechno. Musíme jednoduše nadále pracovat.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 11. místo
Byl to špatný den. Asi nejhorší, který jsem zažil v práci za hodně dlouhou dobu. Nevím, co se stalo, ale jsem rád, že je to za mnou. Náraz do zdi moc nepomohl, a obutí hladkých pneu v danou chvíli také ne.

Valtteri Bottas, nedokončil
Bylo to hodně těžké, jsem zklamaný. Bylo to těžké a podmínky se pořád měnily, hodně to klouzalo a bylo lehké chybovat, bohužel já chybu udělal, která nás bohužel stála body. Je to škoda, dnes byla dobrá příležitost nabrat body proti Lewisovi, a mojí vlastní chybou jsem nezískali žádné. Chtěl jsem podium a proti Strollovi jsem na to tlačil příliš. Bylo to na limitu a ztratil zadní část auta. Je to zklamání i pro tým, ale pokusím se být v Maďarsku silnější.

Toto Wolff, šéf týmu
Není to vůbec jednoduché, když máte takový den. Měli jsme dobrý start, dobrou rychlost, ale bylo tam hodně incidentů a nehod v náročných podmínkách, špatná rozhodnutí a potom se to může celé pokazit. S Lewisem to byla smůla, stalo se to na vjezdu do boxů a když nejste připravení, může se to potom pokazit. Co se Valtteriho týče - hodně jezdců udělalo chybu, i Leclerc havaroval, ale celkově to pro nás a naše jezdce byl špatný den. O moc hůř to dopadnout nemohlo. Ukazuje to, že nemůžete polevit a je třeba se soustředit. Nejsme pověrčiví, ale věříme na karmu a tohle byl den, ze kterého se budeme učit.

WILLIAMS

Robert Kubica, 12 místo
Dnes to byl šílený závod. Podmínky na trati byly velmi kluzké. Podařilo se mi dovézt auto domů, aniž bych udělal nějakou chybu, to je nejdůležitější. Závodění za takových podmínek pro mě není nic nového, ale už je to devět let od doby, co jsem tohle zažil ve voze Formule 1. Určitě to obnovilo moji paměť.

George Russel, 13. místo
Byly to nesmírně těžké podmínky a dlouhý závod. Měli jsme si vzít suché pneumatiky při předposledním SC, ale myslím, že jsme použili konzervativní přístup. Bylo tu dalších třináct nebo čtrnáct pilotů, kteří to také neudělali, takže to není o tom, že bychom věci udělali vyloženě špatně, ale měli jsme možnost udělat je jinak. Je to pro nás nejlepší výsledek roku, z tohoto pohledu to je ok, avšak šance byla větší.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Mokré podmínky byly jako stvořené pro divoký a nepředvídatelný závod. Naši piloti tak měli možnost poprvé si vyzkoušet mokré a přechodné pneumatiky Pirelli během závodu. Tým předvedl několik velmi dobrých zastávek, které nám pomohly získat nějaká místa v boxech. Inženýři a stratégové velmi dobře spolupracovali v těchto těžkých podmínkách, díky čemuž předvedli solidní výkon.

Jelikož je příští závod na programu už následující týden, teď se vracíme na pár dní do továrny, abychom pečlivě zanalyzovali všechna data a připravili finální plán po páteční tréninkové jízdy v Maďarsku.


RENAULT

Nico Hülkenberg, nedokončil
Je to těžké vstřebat, jsem naštvaný, tým si zasloužil skvělý výsledek. Byl to jeden z dnů, kdy musíte vydržet a jsem smutný, jak to doma dopadlo. Poslední zatáčka byla těžká, byla tam voda a roztočil se, když jsem ztratil zadní část auta a dostal se na černý asfalt, bylo to jako na ledě a v tu chvíli už jsem nemohl nic dělat. Odvádíme skvělou práci, bylo to těžké se strategií a tak to bolí a zítra bude ještě víc.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Měli jsme problém s výfukem, hodně se z auta zakouřilo a bylo po všem, což je obrovská škoda. Díval jsem se na zbytek závodu a vypadalo to jako zábava. Hodně bych si to užil a byla tam příležitost na body. Je to zklamání, ale jdeme dál. Je to pro tým těžký výsledek, ale snad se nám v Maďarsku povede lépe.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Bylo to jako na citové houpačce. Bohužel to dopadlo špatně a nedokončili jsme závod. Daniel kvůli výfuku a musíme se na to podívat, problém se spolehlivostí se už dlouho nestal. Nico jel skvěle a tým dělal správná rozhodnutí a posunul se dopředu, ale v poslední zatáčce to bylo náročné a Nico to nezachránil a skončil ve zdi. Těžko se to přijímá, ale byl to vzrušující závod a rádi bychom byli jeho součástí. Zmeškali jsme příležitost získat body, ale jsou tu i pozitiva. 

ALFA ROMEO

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Je obrovským zklamáním, že byla obě naše auta penalizována a vyřazena z bodů. Byl to jinak vzrušující závod. Stalo se to za safety carem před startem, měli jsme problém s převodovkou mimo naši kontrolu a budeme to blíže zkoumat. Respektujeme rozhodnutí komisařů FIA, ale budeme se chtít odvolat, protože věříme, že máme důkazy. Budeme je brzy kontaktovat. Kimi i Antonio jeli dobře a tým pracoval tvrdě, odměnou byly body a ukázali jsme opět, že máme rychlost. Byl to dobrý závod a je škoda, že to pro nás dopadlo tímto způsobem.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ: "Horor říznutý černou komedií," hodnotí závod novopečený otec Kvjat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 31.07.2019 10:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen s Red Bullem RB15

Nejrychlejší sektory a max. rychlosti GP Německa - dvojnásobná radost pro Hondu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  5. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud