Piloti v 11 hod vyráželi na trať za bezmračné oblohy, teplota vzduchu dosahovala 32 °C, asfalt 40 °C. Meteorologové ale na sobotu i neděli předpovídají pro Hockenheimu déšť. Pirelli sem přivezlo střed ze svého portfolia: směsi C2 - C4.
Horké počasí, což by mohlo působit vrásky Mercedesu, ten ale kromě nového zbarvení oslavujícího 125 let motorsportu přivezl také nový aerodynamický balík s novou filozofií deflektorů (po vzoru Red Bullu) a s přepracovaným chlazením, teploty by mu proto již teoreticky neměly činit potíže.
Garáže hned opustilo 16 pilotů, z toho dva hned vlétli do měřeného kola: Sainz 1:17,939 a Gasly 1:21,220 min, ten má však drobné potíže s brzdami a hlásí vibrace, oba míří do boxů.
Týmy přivezly spousty novinek, jak se před letní přestávkou snaží zvýšit svou konkurenceschopnost. Zcela novou záď má Racing Point, Williams nasazuje nové deflektory i podlahu - oba mají půlku auta novou, Red Bull tuto oblast rovněž drobně upravil.
Po 19 min jsme se dočkali přerušení, když Magnussen zastavil na dráze v zatáčce Sachs krátce po nácviku startů. Mercedesy se do té doby stále neukázaly. Problém byl obnoven po 7 min a piloti na to začali šlapat.
Verstappen na středně-tvrdých pneumatikách šel do čela (1:16,100), ihned jej ale překonal Bottas (1:14,828 a 1:14,805) na měkkých, jeho týmový kolega Hamilton byl o 0,699 s pomalejší. Mezi ně se dostal Leclerc (1:15,121), rovněž na měkkých. Čtvrtý Verstappen (1:15,158) si stěžoval na "obrovské přehřívání pneumatik."
Slušně si vedl Pérez s vylepšeným Racing Pointem, jenž se v polovině probojoval na 6. příčku s časem 1:15,604 min. Na Bottase mu v tu chvíli scházelo 0,8 s, Stroll byl o další 0,5 s za ním devátý.
Zdá se, že pokroku dosáhl i Williams - předposlední Kubica na 18. Giovinazziho ztrácel jen 0,177 s.
Po hodině jsme se dočkali změny na čele, to když Hamilton obul středně-tvrdé pneumatiky a zvládl kolo za 1:14,315, čímž o půl vteřiny překonal Bottase, za ně se na třetí příčku vyšvihl Sainz na měkké směsi - 1:15,062 min.
O pět min později se před Hamiltona dostal Leclerc (1:14,268), když na měkkých pneumatikách zajel o 47 tisícin rychlejší čas. Vettel ale dokázal najít ještě o 0,255 vteřiny více a mohl se radovat z míst na čele tabulky. Velmi dobře a čistě odjeto, to povzbudí pošramocené sebevědomí čtyřnásobného šampiona na domácí půdě.
Jeho mladší týmový kolega se Ferrari táže: "Existují ještě nějaká další místa, kde výrazněji ztrácím, kromě posledního sektoru, ve kterém jsem narazil na provoz?" Inženýr mu odpovídá, že jediným takovým je vlásenka, 6. zatáčka v pořadí.
V nejlepší formě tedy do víkendu na Hockenheimu vstupuje stáj z Maranella následovaná s odstupem 0,3 sekundy Mercedesem a Red Bullem. Nejlepším ze zbytku pole je znovu McLaren zásluhou Sainze, těsně za ním končí Grosjean, tentokrát s rakouskou specifikací vozu VF-19. Svou konkurenceschopnost zlepšil Racing Point i Williams, byť zůstává stále poslední.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:14,013 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:14,268 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:14,315 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:14,330 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:14,660 |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 1:14,813 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:15,062 |
8. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:15,074 |
9. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:15,191 |
10. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:15,567 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:15,604 |
12. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:15,616 |
13. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:15,759 |
14. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:15,776 |
15. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:15,777 |
16. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1.15,823 |
17. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:15,953 |
18. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:16,382 |
19. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:16,559 |
20. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:17,126 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ