V prvních třech letošních závodech dojížděl na 12. - 19. pozici, po změně v nastavení a jezdeckého stylu, který si tříbil během vítězných sezón v GP3 a F2, se však dostavil úspěch. V Baku to se Sauberem dotáhl na šestou příčku, poté bodoval i ve Španělsku a naposledy také v Kanadě.
Pro Leclerca to bylo "šílené" mít "tolik nových věcí v F1, kde se na to tlačí do detailů." Věří ale, že se ubírá správným směrem a že se dále zlepšuje. "I když se v tomto sportu pohybuji od tří let, nečekal jsem, že ten skok bude tak velký," přiznává.
"Množství procedur, změn jízdního stylu a všeho, to je velký krok kupředu. Na počátku to pro mě bylo těžké. Možná bych si byl býval přál, abych vozu porozuměl rychleji, ale plně poznat auto ve dvou nebo třech závodech, to zas není nic strašného. Pokud bych mohl něco změnit, pak by to byla tato věc," pokračuje Leclerc.
"Víkend je celkově hodně odlišný, kvůli médiím a všemu je mnohem nabitější, ale cíle je stejný: odvést ve voze tu nejlepší možnou práci. Musíte se naučit, jak pracovat s tolika lidmi, což pro mě na počátku bylo celkem obtížné.
"Když jste v F2, tak hovoříte pouze s jednou osobou, jíž je váš inženýr. Ale tady máte tolik lidí, kteří se starají o menší oblasti, než máte v F2. Chvíli to trvá, než si na to zvyknete," popisuje 20letý monacký jezdec Sauberu, jenž absolvoval pilotní akademii Ferrari.
V nižších sériích sice získal zkušenosti se záměrně rychleji degradujícími pneumatikami Pirelli, hybridní pohonné jednotky ale okusil až v F1. "Management pneumatik je v F2 na stejné úrovni, v F1 ale pak máte energii. Musíte zvážit, kdy ji využívat, když bojujete s ostatními jezdci, kteří mají mnoho zkušeností," dodává.