"Z F2 do F1 to byl větší skok, než jsem čekal," přiznává Leclerc

Petr Hlawiczka, 18. června 2018, 06:40 Google+

Charles Leclerc připustil, že to pro něj v prvních závodech ve Formuli 1 bylo po ovládnutí šampionátu Formule 2 těžší, než si původně myslel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Charles Leclerc s vozem Alfa Romeo - Sauberu v Monaku

Charles Leclerc s vozem Alfa Romeo - Sauberu v Monaku | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek


V prvních třech letošních závodech dojížděl na 12. - 19. pozici, po změně v nastavení a jezdeckého stylu, který si tříbil během vítězných sezón v GP3 a F2, se však dostavil úspěch. V Baku to se Sauberem dotáhl na šestou příčku, poté bodoval i ve Španělsku a naposledy také v Kanadě.

Pro Leclerca to bylo "šílené" mít "tolik nových věcí v F1, kde se na to tlačí do detailů." Věří ale, že se ubírá správným směrem a že se dále zlepšuje. "I když se v tomto sportu pohybuji od tří let, nečekal jsem, že ten skok bude tak velký," přiznává.

"Množství procedur, změn jízdního stylu a všeho, to je velký krok kupředu. Na počátku to pro mě bylo těžké. Možná bych si byl býval přál, abych vozu porozuměl rychleji, ale plně poznat auto ve dvou nebo třech závodech, to zas není nic strašného. Pokud bych mohl něco změnit, pak by to byla tato věc," pokračuje Leclerc.

img-responsive

Charles Leclerc patří k největším mladým talentům Formule 1 | foto: Sauber Motorsport AG

"Víkend je celkově hodně odlišný, kvůli médiím a všemu je mnohem nabitější, ale cíle je stejný: odvést ve voze tu nejlepší možnou práci. Musíte se naučit, jak pracovat s tolika lidmi, což pro mě na počátku bylo celkem obtížné.

"Když jste v F2, tak hovoříte pouze s jednou osobou, jíž je váš inženýr. Ale tady máte tolik lidí, kteří se starají o menší oblasti, než máte v F2. Chvíli to trvá, než si na to zvyknete," popisuje 20letý monacký jezdec Sauberu, jenž absolvoval pilotní akademii Ferrari.

V nižších sériích sice získal zkušenosti se záměrně rychleji degradujícími pneumatikami Pirelli, hybridní pohonné jednotky ale okusil až v F1. "Management pneumatik je v F2 na stejné úrovni, v F1 ale pak máte energii. Musíte zvážit, kdy ji využívat, když bojujete s ostatními jezdci, kteří mají mnoho zkušeností," dodává.



Vytisknout

Diskuze: "Z F2 do F1 to byl větší skok, než jsem čekal," přiznává Leclerc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull by podle Renaultu mohl být se stejnými palivy ještě rychlejší

Red Bull kvůli vývoji paliv ztrácí, tvrdí Renault. Jak hodnotí nasazení nového…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud