Honda věří, že by její motory už mohly zvládnout požadovanou vzdálenost 7 závodů

PG, 30. května 2019, 06:30 Google+

Představitelé Hondy jsou optimističtí, pokud jde o jejich poslední specifikaci pohonné jednotky a její schopnost ujet bez poruchy vzdálenost sedmi velkých cen, což doposud po svém návratu do F1 v roce 2015 nedokázala.

Počet komentářů:  169 komentářů (Poslední 04.06. 15:53) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy

Pohonná jednotka Hondy | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Po třech bezproblémových závodech od Ázerbájdžánu technický ředitel Tojoharu Tanabe věří, že nyní mohou zvládnout potřebnou vzdálenost. Každý pilot může během sezóny využít tři spalovací motory, tři turba, tři motorgenerátory pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), dva motorgenerátory pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), dvě úložiště energie a dvě sady řídicí elektroniky. Protože kalendář obsahuje 21 závodů, jde průměrně o jeden motor na 7 podniků.

Honda po svém návrat do F1 limit v podobě množství motorů pravidelně překračovala, za což byly jejím týmům udíleny penalizace na startovním roštu. S mistrovskými ambicemi Red Bullu však dokázala zapracovat na své spolehlivosti, jak to jde vidět u letošní druhé specifikace jejího šestiválce.

Dokáže nyní zvládnout sedm závodů? "Myslím, že ano. Doufám, že ano. Uvidíme," odpovídá Tanabe. "Vždy záleží na tom, jak motor používáte. Jestli velmi zlehka, pak ujedete velkou vzdálenost."

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Kanady 2019

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Kanady 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Když na něj hodně tlačíte, pak se zkracuje. Hledáme kompromis. Snažíme se zvládnout tu vzdálenost, něco mezi 5 000 - 6 000 kilometry. Není to jednoduché, jde o velmi složitou věc," vysvětluje technický ředitel Hondy, která letos poprvé od roku 2015 pohání 2 týmy.

Mercedes například letos ujel šest velkých cen pouze s jedním motorem, což odpovídá vzdálenosti přibližně 4500 kilometrů. Jako jediný výrobce ještě nepředstavil vylepšení motoru, tradičně tak činí až v Montrealu, kde se bude závodit příští víkend.

Tanabe připustil, že se mu strategie Stříbrných šípů zamlouvá, jeho Honda to nicméně do letní přestávky bez další výměny "nejspíše nezvládne." Buď bude muset nasadit čerstvou druhou specifikaci, nebo přijít s vylepšeným motorem, v tom lepším případě - podle něj záleží na tom, kdy ta potřeba nastane.

img-responsive

Red Bull má zálusk na titul, Honda musí zlepšit životnost svých motorů | foto: Red Bull Content Pool

"Když dojde k nehodě nebo selhání motoru, pak ho musíte hned vyměnit. Na to se vždy připravujeme. Podobně to bylo s druhou specifikací, kterou jsme nasadili o něco dříve, než jsme plánovali," prozrazuje Tanabe.

"Ale v Číně jsme měli u Toro Rosso nehodu a druhou specifikaci jsme neměli. Proto jsme nasadili čerstvou specifikaci č. 1. Pokud bychom měli v zásobě specifikaci č. 2 a potřebovali motor vyměnit, tak to uděláme," vysvětluje šéf Hondy.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Honda věří, že by její motory už mohly zvládnout požadovanou vzdálenost 7 závodů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 169, poslední 04.06.2019 15:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 169 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v kvalifikaci v Maďarsku

"Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

Mattia Binotto letos převzal vedení celého týmu

Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Lando Norris v závodě v Maďarsku

Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku

Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Robert Kubica s Williamsem FW42 v kvalifikaci na Velkou cenu Německa

Kubica potřebuje konzistentnější auto, v hodnocení posledního pokroku Williamsu je opatrný

Alexander Albon v kvalifikaci v Německu

Letní šok pro Gaslyho: u Red Bullu jej nahrazuje pilot Toro Rosso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica s Williamsem FW42 ve Velké ceně Monaka

"Ztráta je příliš velká. I kdyby ostatní přestali svá auta vyvíjet, už je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

  2. Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

  3. Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

  4. "Čtyři dobré závody ještě neznamenají, že je všechno fantastické," tvrdí šéf týmu F1. V čem je problém?

  5. Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

  6. Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud