Renault měl ve Španělsku na víc, lituje Ricciardo s odkazem na výsledek pomalého McLarenu

Petr Hlawiczka, 14. května 2019, 06:00 Google+

Renault výsledkově ve Velké ceně Španělska podle svého jezdce Daniela Ricciarda propadl, když nedosáhl ani s jedním vozem na body. Rychlostně přitom na ně měl, jak je podle něj vidět z příkladu McLarenu.

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 17.05. 08:53) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo při zastávce v boxech

Daniel Ricciardo při zastávce v boxech | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Sympatický Australan startoval po penalizaci, kterou si přivezl z Ázerbájdžánu za nacouvání do Daniila Kvjata, z 13. pozice. V úvodu závodu se pohyboval na 12. místě zaseknutý za Carlosem Sainzem z McLarenu. Předjet se mu jej podařilo až na konci 24. kol před prvními zastávkami, jenže britský tým pro svého pilota zvolil středně-tvrdou směs, a tak Španěl Ricciarda hned opět předjel. Výjezd safety caru později Sainzovi pomohl k dojezdu na 8. místě, zatímco jezdec Renaultu se dopředu už neposunul.

"Nedostatek dokonalosti" podle Ricciarda vedl k tomu, že na body nedosáhli. Sainz naopak po průjezdu cílem při rozhovoru s týmem zářil spokojeností, protože si jich připsal čtyři, byť dle svých slov "neměl žádnou rychlost."

"Jsem tím frustrovaný, abych řekl pravdu. Vidím, že Carlos byl osmý - my jsme ho na konci prvního stintu měli. Potom jsme nasadili tvrdé pneumatiky, on středně-tvrdé, a předjel nás ve výjezdovém kole. A podívejte se, kde skončil a jak to se svou rychlostí dokázal!" kroutí hlavou Ricciardo.

"Abych byl upřímný, tak si myslím, že jsme nedosáhli výsledku, na který auto mělo. Jde zkrátka o drobnosti. Tento střed pole je tak vyrovnaný, že drobný nedostatek dokonalosti nás teoreticky připravil o čtyři body. Musíme si jednoduše vést lépe. Myslím, že musíme přijít na to, co dělat, a pochopit, proč jsme nasadili tvrdé místo středně-tvrdých pneumatik. A pokud jsme byli příliš opatrní, pak nebuďme opatrní," vyzývá svůj tým, do něhož po loňské sezóně přestoupil z Red Bullu.

img-responsive

aniel Ricciardo mohl dosáhnout na body, tým podle něj ale nezvolil tu nejlepší strategii | foto: Renault Sport F1

Jako většina ostatních zajel podruhé do boxů během výjezdu zpomalovacího vozu, což vedlo k tomu, že se dostal za svého týmového kolegu Nica Hülkenberga, jenž jel po startu z boxové uličky jen na jednu zastávku. Ricciardo sice předtím dostihl desátého Romaina Grosjeana a Alexandera Albona, k útoku se ale už nedostal - zbrzdilo jej i to, že se po restartu nacházel za Hülkenbergem.

"To, kde jsme pochybili, byl podle mě restart. Opět jsme zastávkou přišli o pozici na dráze, a pak jsem se propadl za Nica. On byl na ojetých pneumatikách a já na nových a myslím si, že jsem měl v těch prvních několik kolech šanci útočit na kluky přede mnou," poukazuje Ricciardo.

"Bylo nám řečeno, že spolu můžeme bojovat, ale fakt nepostupoval se svými pneumatikami tak rychle dopředu, jak jsem mohl já. Opět nyní vidíme, že kdybychom to řešili strategicky, tak jsme mohli dosáhnout maxima s jedním vozem na úkor druhého," lituje pilot. Renault však k týmové režii nesáhl - v tom zatím vyniká Ferrari, které opět měnilo pozice svých pilotů (audio), byť protěžování Sebastiana Vettela k zisku dalších pozic nevedlo.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renault měl ve Španělsku na víc, lituje Ricciardo s odkazem na výsledek pomalého McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 17.05.2019 08:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton během předsezonních testů v Barceloně

Mercedes bude před prvním závodem testovat v Silverstone, sveze se Bottas i Hamilton

Difuzor Ferrari

Omezení pravidel nekončí, na řadě jsou výfuky. Co se změní?

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - na dráze otestuje vůz F3

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vydalo se Ferrari se svým konceptem u současného vozu SF90 špatným směrem?

Bude muset Ferrari zásadně říznout do návrhu letošního vozu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

  2. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  3. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  4. "Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

  5. Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

  6. Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud