MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Za tyhle výsledky vděčíme tomuhle neuvěřitelnému týmu. Vytváříme historii. Je to pátý double v řadě a přepisujeme historii. Jsem moc rád za všechny v týmu. Je to skvělé auto, i když ne vždy vycházíme. Jsem vděčný, že v závodě jsme si to všechno vyříkali. Neskutečný den. Jsem vděčný všem v týmu za práci na novinkách. Start byl dobrý a bylo to blízko, i Ferrari, takže to byl souboj a byl to rozhodující moment závodu. Potom už jsem si to jen držel.
Valtteri Bottas, 2. místo
Ztratil jsem to na startu. Převodovka se chovala podivně. Jako tým, je to neuvěřitelný výsledek a získal jsem dost bodů a každý z nich se počítá. Ale musíme se podívat, proč se to na startu tak pokazilo. Bylo to otravné, mohl jsem se jen díval do zrcátka a mohu říci, že to nebyla moje vina. S tou převodovkou se to stalo poprvé a uvidíme, co zjistíme při analýze. Očekával jsem, že se to rozhodne v první zatáčce a potom už bylo po všem.
Toto Wolff, šéf týmu
Snažíme se stále posouvat hranice a po trápení v zimě je tohle prostě skvělé pro celý tým. Lewis byl velmi silný a rychlý od začátku, Valtteri to ztratil na startu, hlásil problém s převodovkou, takže se na to podíváme. Potom už to bylo jasné. Byl to poslední závod Dr. Zetscheho jako CEO Daimleru, bylo skvělé ho vidět na pódiu, zaslouží si to, protože položil základ tomu všemu. Následující závod bude výzva a každý bude před Monakem makat na sto procent.
RED BULL
Max Verstappen, 3. místo
Byla to hektická první zatáčka, takže jsem musel vycouvat a nakonec skončil v dobré pozici v tom prvním kole. Mercedes byl příliš rychlý, ale byli jsme konkurenceschopní a je skvělé být na pódiu. Ferrari se podle mě snažilo, ale já jsem na to šlapal.
Pierre Gasly, 6. místo
První stint byl ok, ale ke konci jsem se trápil s přítlakem a opotřebením pneumatik. Klouzalo mi to kvůli nečistotám z gum na předním křídle, takže jsem už neměl tak dobrou rychlost. Snažil jsem se na maximum, ale nemohl jsem stačit Ferrari. Po restartu jsem se snažil dostat před Charlese, ale nevyšlo to. Ale byl to dobrý souboj a myslím, že na startu jsme se vlastně i dotkli. Je však dobré získat body. Čekají nás testy, takže můžeme dál zkoušet věci s autem a posouvat se. Těším se a myslím, že máme potenciál co se následujících závodů týče, ty by nám měly sedět víc.
Christian Horner, šéf týmu
Max zajel fenomenální první kolo, předjel obě Ferrari, Pierre měl také slušný start. Zvolili jsme agresivní strategii se dvěma zastávkami. Max jel konzistentně a dostal z auta maximum. Udržel si třetí místo a nechal za sebou Seba i po restartu. Pierre zajel dobře, i když si trošku poškodil přední křídlo a to ho trošku stálo čas. Ale byl to celkově dobrý závod a získali jsme důležité body. Je skvělé být na pódiu a nyní nás čeká kus práce před dalším závodem v Monaku. Mercedes je tým, který je třeba porazit a na který se budeme dívat, ale snad budeme pokračovat ve snižování ztráty.
FERRARI
Sebastian Vettel, 4. místo
Myslím, že jsme měli šanci získat pódium, ale samozřejmě v první zatáčce vám poškození pneumatiky nepomůže a první stint mi to hodně ovlivnilo. Ale chtěl jsem zkusit něco, abych to zamíchal. Věděl jsem, že nevyhraji v prvním kole, ale myslel jsem, že to nějak promícháme a potom z toho byl souboj s ostatními. Charles byl na jiné strategii a jeho strategie se rozpadla kvůli safety caru. Ale myslím, že jsme se snažili spolupracovat a všechny ty reakce po závodě nepomáhají. Podle mě nemá smysl se tak brzy dívat na šampionát a musíme to brát závod po závodě. Ale je to pro nás víkend plný zklamání. Doufali jsme, že budeme rychlejší, ale nebylo to tak.
Charles Leclerc, 5. místo
Bylo to náročné. První stint byl pozitivní, ale když vyjel safety car, zjistili jsme, že to po restartu asi na tvrdé sadě do konce nezvládneme. Trápil jsem se s nastavením a čeká nás kus práce. Pokusíme se snížit ztrátu. Získali jsme hodně dat a budeme v tom pokračovat i v testech.
Mattia Binotto, šéf týmu
Další závod pod naše očekávání. Škoda startu. Rozdělení strategií přišlo až během závodu a za pochodu. Výměna jezdců byla náročná a mysleli jsme, že jsme to udělali ve správnou chvíli, když byl ten druhý rychlejší. Aerodynamické novinky i motor fungovaly a jsme spokojeni, ale nejsou dostatečné. Musíme vše zanalyzovat a podívat se, co nefungovalo. Dnes totiž asi nemáme správnou odpověď, podle mého názoru. Čeká nás kus práce a musíme se zlepšit. To je po Barceloně jasné, ale neztrácíme naději. Nálada je dobrá a jsme odhodlaní zlepšit se, takže teď to musíme prokázat. Gratuluji Mercedesu.
HAAS
Kevin Magnussen, 7. místo
Byl to dobrý víkend, dobrá rychlost a to obzvlášť ke konci. Neměl jsem moc problémů s pneumatikami, což je skvělé, protože to byl náš problém. Tentokrát to ale šlo dobře a po restartu jsem předjel Kvjata, to byla skvělá zastávka. Dostal jsem se i před Romaina, pneumatiky mi dobře fungovaly, potom jsem zaútočil i na Gaslyho, ale nemohl jsem ho dostat. Dobrý závod.
Romain Grosjean, 10. místo
Byl to dobrý víkend, měli jsme dobrou rychlost. Před safety carem jsme si jeli po svém a šlo to dobře, byl jsem spokojen. Restart byl komplikovaný a nebyl vůbec ideální, protože jsem se tam propadl, takže jsem byl zklamaný, ale celkově vlastně mohu být spokojený, že jsme ukázali rychlost a že jsem získal první bod.
Guenther Steiner, šéf týmu
Nakonec trošku kontroverzní víkend. Ale vyřešili jsme to - vzduch se mezi jezdci vyčistil a to je nejdůležitější. Asi jsme ztratili pár bodů, ale jsme spokojeni. Byl to dobrý víkend a oba vozy bodovaly. Snad nám budou k užitku u testy a zopakujeme to i v Monaku a Kanadě. Ale zatím to vypadá, že ty pro nás budou náročnější, protože tyhle okruhy nám zase tak nesedí, ale i tak věřím v body. Odvedli jsme jako tým dobrou práci - spokojenost.
MCLAREN
Carlos Sainz jr., 8. místo
Získali jsme čtyři body a to je sladké. Gratuluji týmu. Během první poloviny jsme měli pár potíží, rychlost nebyla dobrá, ale získali jsme maximum z každé příležitosti. Měli jsme dobrou strategii a předjeli ostatní ve správnou chvíli. V některých místech jsem se s autem trápil, ale doma jsem na to šlápl a využil možnosti na maximum. Jsem si jistý, že v tom pomohli fanoušci. Díky za podporu, byl to dlouhý víkend!
Lando Norris, nedokončil
Zklamání. Měl jsem dobrý start, ale vyjel jsem mimo v zatáčce číslo tři a ztratil jsem pozice. Takže jsem po zbytek závodu musel dohánět a je to škoda, protože jsem měl dobrou rychlost. Později jsem se snažil předjet Strolla a byl jsem na vnitřku, nevím, jestli mě neviděl, ale zatočil do mě a bylo po závodě. Chtěl jsem prostě něco udělat, nejen sedět. Nakonec to pro tým nebylo špatné, protože Carlos získat body.
Andreas Seidl, šéf týmu
Dobrý závod, protože musíme vzít v potaz, že Haas i Toro Rosso vypadali silnější než my. Bylo těžké se posunout vpřed, ale díky načasování zastávek a safety caru jsme to zvládli a úžasná strategie s měkkou sadou znamenala osmé místo. Carlos jel skvěle a předvedl dobré manévry. Bohužel Lando měl těžký závod, pokazilo se to na startu, potom ten kontakt se Strollem, to byl podle mě závodní incident. Celkově je náš výkon povzbudivý a zmenšujeme ztrátu když to srovnáme například s Čínou. Takže díky týmu za ty aero novinky a práci na nich.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 9. místo
Dnes tam bylo pár vzrušujících okamžiků, nicméně bohužel jsme závod ztratili v boxové uličce, jelikož pneumatiky nebyly pro mě připravené. Byla to výzva k zastávce na absolutně poslední chvíli, tyto věci se za takových nevyzpytatelných situací stávají a jsem si jist, že se z toho jako tým poučíme. Myslím, že bychom skončili sedmí, jelikož to je to, kde jsem se před lapálií v boxové uličce pohyboval. Pořád jsme dnes získali pár bodů, což je vždycky vítané. Výkonnost vozu se zlepšuje a stále více se ve voze cítím pohodlně. Určitě jsou před námi dobré časy.
Alexander Albon, 11. místo
Být tak blízko bodům a odjíždět s prázdnou je zklamáním, ale závodění s Romainem bylo zábavné. Musel jsem ustoupit, protože si myslím, že bych měl možná nehodu, když jsme se oba ve stejnou chvíli rozhodli zatočit vpravo. Musel jsem dupnout na brzdy a do první zatáčky jsem přišel o rychlost, myslím, že kdyby to nebylo kvůli tomu, předjel bych ho. Závod byl pro nás ztracen v boxech, takže se musíme znovu podívat, co se přihodilo, protože bychom měli v první desítce dva vozy. Je to frustrující závod, ale jsem se svým výkonem spokojen a v Monaku se opět těším na souboje o body.
Franz Tost, šéf týmu
Startovní pozice do závodu byly docela slibné, Dany startoval z devátého místa na použitých a Alex z jedenáctého místa na nových měkkých pneumatikách. Toto fungovalo dobře a oba jezdci měli slušný start: Alex se posunul o pozici vpřed, zatímco Dany si udržel tu svou. Vůz prokázal solidní výkonnost a piloti odváděli skutečně dobrou práci až do chvíle, než vyjel zpomalovací vůz, kdy jsme kvůli nedorozumění v rádiové komunikaci mezi boxovou zíďkou a mechaniky přišli o všechno. První jel ke své zastávce Dany, ačkoli si mechanici mysleli, že je to Alex, tím jsme se dostali do problémů s příslušnými pneumatikami a ztratili spoustu času. Ve výsledku jsme na trati spadli o několik míst zpět. Na konci závodu jsme skončili pouze s jedním vozem na bodech, což je velkým zklamáním, protože víme, že jsme dnes toho mohli dosáhnout více.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 12. místo
Frustrující závod. Ze začátku jsme měli rychlost a dostal jsem se před něj. Potom jsme zajeli pro tvrdou sadu a on mě rychle předjel zpět. Bylo těžké ho potom dojet, i když jsme měli dobrou rychlost v posledním sektoru, nepřiblížil jsem se mu dost. Rozhodně jsme měli na víc, takže to nebyla perfektní neděle. Střed pole je tak vyrovnaný, že musíte jet na naprosté maximum a vytěžit vše, abyste získali výsledek.
Nico Hülkenberg, 13. místo
Po startu z pit lane to vždy znamenalo těžký závod. Nebylo to dobré, nezískali jsme body, ale bylo dobré mít normální závod a získat zase sebejistotu. Zvlášť po těch těžkých víkendech, takže to je pozitivní. Nemohl jsem bojovat o body, měli jsme deset kol staré měkké pneumatiky, když ostatní přezuli během safety caru. Ale cítil jsem se dobře, což je slibné. Těším se na testy a snad budou produktivní.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Barcelona vždy ukáže konkurenceschopnost. Střed pole je hodně těsný, ale dnešní výsledek byl jasný i bez safety caru. Ale pár bodů mělo být možných. Nejedeme jak bychom si přáli a testy tak přicházejí v pravou chvíli. Vývoj bude důležitý, abychom se dostali ze špatného začátku roku, který neodpovídá našemu odhodlání a dlouhodobým cílům.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 14. místo
Klouzalo to. Co mohu říci? Ještě, že jsou před námi testy. Potřebujeme to a snad zjistíme, co máme za problémy. Celkově to nebyl lehký víkend. Nicméně na konci jsem měl podobnou rychlost jako jezdci přede mnou, ale moc jsem s tím nemohl dělat. Výjezd mimo trať v prvním kole mi moc nepomohl, ale po startu jsem se zoufale snažil získat pozice a klouzalo to, takže jsem se dostal mimo trať. Je to zklamání, ale snad nám pomůže testování a otočíme to.
Antonio Giovinazzi, 16. místo
Někdy je to komplikované, ale zamakáme a posouváme se vpřed k Monaku. Nebyl to lehký víkend. Začali jsme osmnáctí a jel jsem jinou strategii, abych zkusil získat pozice, ale nakonec to nevyšlo, protože jsme prostě neměli rychlost. Musíme tvrdě pracovat a v Monaku získat lepší výsledek. Střed pole je hodně těsný a ukázali jsme v minulých závodech, že tam s našimi soupeři můžeme bojovat.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Je to zklamání. Nikdy jsme nedokázali těžit z našeho potenciálu a je těžké najít pozitiva, protože první stint byl noční můra. Nicméně na konci už to byla nejlepší část víkendu. Nemohli nám ani okolnosti, Antoniova startovní pozice a Kimiho propadnutí se. Ovlivnilo nám to závod. Řekl bych, že během víkendu šlo vše proti nám a neodpovídá to úplně našemu potenciálu, ale je důležité, že následují dva dny testování a můžeme tak zhodnotit nás výkon a ohlédnout se, jak si zatím vedeme.
RACING POINT
Sergio Pérez, 15. místo
Celkově to byl těžký víkend. S ohledem na to, kam jsme se kvalifikovali bylo celou dobu zřejmé, že půjde o složitý závod, protože předjíždění je tady komplikované a trápili jsme se s rychlostí. Na tento víkend je třeba zapomenout - ale v příštím týdnu zde zůstaneme na nějaké to testování, tak snad dokážeme analyzovat, co můžeme v nadcházejících závodech provést lépe. Teď zrovna se prostě těším na Monako a šanci toto hodit za hlavu.
Lance Stroll, nedokončil
Ještě jsem neviděl záznam nehody s Landem, takže se nejprve potřebuji detailně na to podívat. Brzdil jsem na vnitřku, zatímco on byl na vnějšku a pak jsem musel zatočit, abych zvládl levotočivou zatáčku. Není tam bohužel dost místa pro dva vozy a nebylo toho moc, co bych mohl udělat. Zaregistroval jsem kontakt na mé zádi a byl jsem vyslán do kačírku. Pro tým to byl těžký víkend, takže to musíme hodit za hlavu a soustředit se na návrat v Monaku.
Otmar Szafnauer, CEO a šéf týmu
Čelili jsme o tomto víkendu stoupajícím potížím a body dnes byly bohužel mimo dosah. Je to jeden z těch závodů, kde je pozice na trati obzvlášť důležitá a i přes slušné úvodní kolo Sergia a Lance bylo v úvodních fázích složité učinit velký posun. Oba vozy jezdily po velkou část závodu na chvostu, dokud nebyl Lance ze závodu vyřazen optimistickým předjížděcím manévrem [Lando] Norrise. Sergio se dokázal během safety caru dostat do řádného kola, ale jednoduše jsme neměli v závěrečné etapě tempo na to, abychom soutěžili o body. Postavíme se k tomuto závodu se vztyčenou hlavou a příští týden se v testu zaměříme na lepší poznání vozu tak, abychom se v Monaku a dále vrátili silnější.
WILLIAMS
George Russell, 17. místo
Byla to pro nás standardní grand prix. Naše závodní tempo bylo možná pomalejší než to kvalifikační, takže je to něco, na co se podíváme. Byl to pro nás velmi zajímavý víkend. Přivezli jsme pár zkušebních dílů a získali z nich obstojné informace. Myslím, že jdeme správným směrem.
Robert Kubica, 18. místo
Odstartoval jsem docela dobře, ale byl jsem v menším sevření od obou Racing Pointů, takže jsem v prostřední části rovinky musel ubrat a docela dost jsem tím ztratil. Pak jsem přišel o pozici s Georgem, ale ve čtvrté zatáčce jsem ji získal zpět. Můj první stint nevypadal tak špatně, nicméně předtím, než mě předjel, sdělili mi, abych na volantu provedl pár změn a nečekal jsem, že bude tak blízko. V podstatě jsem nebyl připraven se bránit a v době, kdy jsem ho spatřil v zrcátku, bylo příliš pozdě. V průběhu závodu jsme změnili strategii a myslím, že bylo dobré, když vyjel safety car, jelikož to vlastně rozdělilo náš druhý stint, jinak by pro nás bylo velmi obtížné s pneumatikami vydržet až do cíle.
Dave Robson, závodní inženýr
Další obtížný závod pro nás, ale oba jezdci si vedli dobře, aby se vyhnuli potížím a přivezli oba vozy domů. Tím, že se v různých okamžicích jezdilo se všemi třemi směsmi, umožnily pneumatiky a podmínky četné realizovatelné strategie. Mechanikům se povedlo pár velmi slušných zastávek a za složitých podmínek pokračují ve své prvotřídní práci. Naše pozornost se nyní obrací k testu, kde budeme ve vývoji vozu FW42 pokračovat.