K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Nemohli jsme dělat nic jiného," hájí se Vettel

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 13. května 2018, 17:03 Google+

Lewis Hamilton si dojel v Barceloně pro vítězství. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 15.05. 08:52) Napište svůj názor
Lewis Hamilton ve Španělsku

Lewis Hamilton ve Španělsku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Nepodařilo by se mi to nebýt tohoto neuvěřitelného týmu. Odvedli úžasnou práci a jsem pyšný na všechny ty kluky. Dnes jsem já i auto byli na stejné vlně a to jsem zatím letos necítil, je to dobrý pocit. Odteď se pokusíme pokračovat a zatlačit na soupeře. Double pro tým, snad budeme podobně pokračovat i dál.

Valtteri Bottas, 2. místo
Chtěl jsem bojovat o výhru, ale celkově pro tým to byl dobrý  závod. Měli jsme výborné auto a reagovali jsme dobře se strategií. Nikdy jsem nevěřil, že bychom zvládli jet jen na jednu zastávku v boxech, ale zvládli jsme to a jsem moc spokojen. Pro tým to byl perfektní víkend, jen musíme dál takto pokračovat a výhra přijde.

Toto Wolff, šéf týmu
Nebylo to tak jasné, jak to vypadalo, protože závod byl dobrý. V pátek a v sobotu to bylo náročnější a Valtteri zašel s pneumatikami pěkně daleko. Museli jsme se vypořádat s jejich problémy a vibracemi. Lewis byl ale neuvěřitelný. Viděli jsme, že startovní pozice je klíčová. Když Lewis vyjel za Maxem, měli jsme novější pneumatiky, ale těžko se tu předjíždí. Sebastianova levá přední pneumatika vypadala opravdu špatně, museli do boxů a trošku jsme se báli, že bychom mohli mít defekt, takže jsme se rozhodli, že také přezujeme. S odstupem mohu říci, že jsme mohli jet dál, ale může vám to zničit závod. Já se vždy obávám. V zimě jsme byli dobří, potom v Austrálii každý říkal, že to bude jednoduchá výhra pro Mercedes. A potom jsme měli náročné závody. Myslím, že to dnes bylo velmi dobré, ale musíme zůstat nohami na zemi. Monako může být úplně odlišné a v minulosti jsme se tam hodně trápili. Ale je to pocit, jako bychom byli zpět ve hře. Počkejme si na Monako, protože tam to může být jiné.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Auto dnes fungovalo velmi dobře. Hodně těžko se tu předjíždí, ale drželi jsme se aut před námi. Měli jsme štěstí, že Kimi odstoupil. Ale pneumatiky dobře držely a myslím, že to nám dalo dnešní třetí místo. Myslel jsem, že je Valtteri hodně daleko vepředu, ale musel jsem na to šlapat, protože jsem měl za sebou Sebastiana. Chtěl jsem vidět, jak to zvládne moje přední přítlačné křídlo a bylo to v pořádku. 

Daniel Ricciardo, 5. místo
Bylo to náročné. Byl jsem rychlý, když se poskládalo vše dohromady, ale bylo lehké dělat chyby. Na hraně. Když jste měl štěstí, mohl jste zajet opravdu rychlé kolo, ale asi jen jedno z pěti, ostatní čtyři to klouzalo a trápili jste se. Na začátku to vypadalo, že se držíme, vypadalo to, že Kimi není zvlášť rychlý a my byli s Maxem rychlejší. Ale vyjel jsem z boxů a tam bojovala tři auta, to mě stálo čas. A potom přišel restart po virtuálním safety caru, hodiny a bylo tak trošku po závodě. Monako by měl být náš nejsilnější okruh, ale uvidíme.

Christian Horner, šéf týmu
Solidní výkon. Získali jsme pódium a čtvrté místo, pro tým skvělý výsledek, jelikož je to naše 150 pódium. Maxovo první v letošní sezóně. Bude to pro něj povzbuzující po těch náročných úvodních závodech. Měli jsme dobrou rychlost a zvládli jsme jet na měkké sadě téměř do poloviny. Přezuli jsme na měkké a to znamenalo ještě lepší rychlost. Bohužel Max měl problém s vozem po kontaktu s Williamsem Lance Strolla při safety caru, ale i tak měl dobrou rychlost a pozici si udržel a nechal za sebou Sebastiana. Daniel měl nejrychlejší kolo a to dokazuje, jak jsou naše novinky silné, bohužel kvůli hodinám trošku ztratil, ale viděli jsme, že máme konkurenceschopný vůz.


FERRARI

Sebastian Vettel, 4. místo
Co se zastávek týče, nebylo možné, abychom zůstali na trati. Pneumatiky nám odcházely rychleji než ostatním. Vypadá to jinak a špatně, ale myslím, že to bylo naše správné rozhodnutí. Celkově jsme byli o něco rychlejší než Max, ale kola ubývala a my neměli dostatečnou rychlost. Jel víceméně podobně a nebylo to dost na to jej předjet, a to ani ke konci to nešlo a to jsem měl nové pneumatiky. Těžko říci, jak by to vypadalo, kdyby se směsi neměnily a myslím, že nám to tu uškodilo víc než ostatním. Nebyl to špatný víkend, jen musíme pochopit, co se dělo s pneumatikami. Myslím, že budeme mít ty samé pro závod na okruzích Paul Ricard a Silverstone a tak se na to musíme podívat.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Měl jsem dnes dobrý závod. Slušná pozice a rychlost také. Jel jsem klidně a šetřil pneumatiky. Mohlo to být vše ok, ale bohužel to se nestalo. V jednu chvíli jsem začal ztrácet výkon a sice jsem jel, ale už ne naplno. Tak jsem zajel do garáže a nevíme, co bylo za problém, musíme vzít vůz do továrny a podívat se na to. Co se šampionátu týče, tohle vůbec není ideální a jsem dost zklamaný. Nic jsme však nemohli udělat jinak, musíme se dál snažit a šlapat na to.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
V mnoha směrech je toto víkend, který se vůbec nevydařil. Nyní klidně a přesně musíme zjistit, co se pokazilo a jaké byly důvody, neboť jich bylo několik a ty nám znemožnili využít náš potenciál, který jsme ukázali v předchozích závodech. Potom se připravíme na Monako a budeme odhodlaně bojovat.


HAAS

Romain Grosjean, nedokončil
Ztratil jsem kontrolu  nad zadní částí vozu a zkusil se co nejrychleji vrátit, ale nevyšlo to. Nemyslím, že jsem mohl udělat něco víc. Pokud bych zabrzdil, auto by stejně sklouzlo. Pokusil jsem se zůstat na plynu, abych se tomu vyhl a neotočil se do protisměru. Nevyšlo to, ale nic jiného se nedalo dělat.

Je to reflex, to samé udělal v roce 2016 Rosberg nebo 2010 Schumacher. Kdybych zabrzdil, zůstal bych stát uprostřed dráhy. Dopadlo by to stejně. Bohužel potom když se auto zase rozjelo to bylo náročné. 

Kevin Magnussen, 6. místo
Měl jsem dobrý start a byl vedle Red Bullů. Ale nechtěl jsem s nimi moc bojovat, protože to nemělo smysl, jsou rychlejší. Mojí prací bylo být sedmí a držet se toho. Dařilo se i dobře bránit a vyhnul se potížím v prvním kole, takže jsem byl spokojen. Byl to dobrý výkon a myslím, že jsme si tyto body zasloužili. Měli jsme bodovat v každém závodě, máme na to auto, ale máme chybky a potíže, takže se do pravidelně nedařilo. Je dobré zase získat body a jsme zpět na zasloužených pozicích v tabulce konstruktérů a musíme si to jen udržet a bodovat pravidelně.

Günther Steiner, šéf týmu
Dobrý den, ale mohlo to být lepší. Romain získal pozice na startu, ale dostal hodiny a to byl konec závodu. Kevin odvedl dobrou práci. Nikdo jeho místo neohrozil. Celkově dobrý den, kde jsme opět ukázali, že jsme v čele středu pole. Nyní se těšíme do Monaka na další body.


RENAULT

Carlos Sainz jr. 7. místo
Myslím, že je to pozitivní výsledek pro mě i tým. Můžeme být pyšní, čeho jsme dosáhli, protože pro nás tento okruh zdaleka nebyl ideální. Ale zvládli jsme to otočit a měli dobrý start. Sedmé místo je to nejlepší, v co jsme mohli doufat. Je to skvělé. Snad si to i fanoušci užili. Děkuji jim za podporu. Děláme pokroky a probojováváme se středem pole, získali jsme navíc důležité body. Máme stále na čem pracovat, ale zlepšujeme se. Jen tak dál.

Nico Hülkenberg, nedokončil
V první zatáčce to byl chaos a ve druhé ještě větší. Viděl jsem tam auto v hodinách a kouř. Bylo to rychlé, takže jsem se mu nemohl vyhnout, když to Grosjean naboural zezadu do mého auta. Je to škoda, protože jsme měli dobrou rychlost a je to frustrující, když jsme ji nemohli ukázat. Těžko se to rozdýchává, zvlášť, když to není vaše chyba. Za dva týdny to zkusíme znovu.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Odjíždíme pozitivně naladěni. Cílem bylo získat body v každém závodě a to se nám podařilo. Carlos opět ukázal dobrý výkon. Jsme za to moc rádi a posunuli se díky tomu před McLaren v tabulce konstruktérů. Poprvé jsme na čtvrtém místě. Bitva je těsná a musíme dál pracovat a vyladit myšky. Třeba takové, jaká pokazila Nicovi kvalifikaci. On chudák v onom incidentu nemohl nic dělat, ale start z horších pozic znamená větší zranitelnost na tyto věci. Celkově dobrý víkend a snad v tom budeme pokračovat i v Monaku.


MCLAREN

Fernando Alonso, 8. místo
Začali jsme na super-měkkých, takže cílem bylo získat pozice a brzy přezout. Ale nakonec jsme ztratili pár míst kvůli nehodě a tak jsem si myslel, že body dnes nezískáme. Ale naštěstí jsme měli dobrý závod a strategii a tak jsme se na ně dostali. Během závodu jsem se více soustředil na oblohu a mraky než na povzbuzování fanoušků, protože v některých místech bylo hodně zamračeno.

Myslel jsem, že možná přijde déšť, který by pomohl, ale bohužel se tak nestalo. Bylo těžké předjíždět, zasekl jsem se dlouho za Leclercem a stále nám chybí rychlost na rovinkách, na tom musíme zapracovat. Víme, kde jsou naše slabiny a snad brzy najdeme řešení. Zlepšili jsme se, ale i tak to bude těžký souboj až do konce. Důležité je sbírat body v každém závodě a to se nám zatím podařilo, takže jsem spokojen.

Stoffel Vandoorne, nedokončil
Byl to smolný konec závodu. Myslel jsem, že to bude dobré díky strategii a dobře jsme pracovali s pneumatikami, ale těžko se předvídá, nicméně jsem věřil, že máme šanci. Poprvé jsem měl dobrý start! První zatáčka byla o vyhýbání se problémům, protože hodně autům to klouzalo. Bylo těžké na začátku udržet vůz na trati. Nevíme zatím, co bylo přesně za problém, který nám předčasně ukončil závod, ale vypadá to na převodovku. Je to škoda. Novinky jsou krokem vpřed a zlepšili jsme se i v kvalifikaci. I tak nás čeká kus práce a musíme v tom dál pokračovat.

Eric Boullier, závodní ředitel
Není to výsledek, ve který bychom doufali. Ale vzhledem k úvodu a špatnému předjíždění bychom měli být spokojeni. Oba jezdci jeli dobře a vyhnuli se incidentům, ale ztratili oba tři místa. I tak však zasáhla technika a Stoffel musel odstoupit. Na zjištění důvodů pracujeme. Fernando jel dobře a i přes horší start se probojoval na body. Bylo to dnes náročné a štěstí nám nepřálo, nicméně i tak jsme získali body. V Monaku začneme nanovo a povzbuzeni výkonem a zlepšeními, která jsme udělali. To je naším cílem - dále se zlepšovat.


FORCE INDIA

Sergio Pérez, 9. místo
Bylo to těžké odpoledne, ale za těchto podmínek nejsou dva body špatný výsledek, je to slušná odměna za náročný závod. Dobře jsem odstartoval, ale musel jsem se vyhnout Grosjeanovi a ztratil hodně pozic. Ve skutečnosti to bylo hodně obtížné, protože mě předjela spousta aut. Zvolili jsme správnou strategii, zejména pit-stop během VSC, ale pak jsem trefil trosky z Verstappenova vozu a utrpěl menší škodu. Bojoval jsem s velkými vibracemi a měl jsem štěstí, že jsem vydržel až do konce. 

Je dobré přivézt body po startu ze zadní pozice, ale lituji Estebanova odpadnutí, protože jsme dnes měli velkou šanci bojovat s oběma vozy. Můžeme dosáhnout dalšího zlepšení a věřím, že v Monaku budeme ještě konkurenceschopnější.

Esteban Ocon, nedokončil
Moje část garáže prožívá velké zklamání. Jelo se mi skvěle a vypadalo to na bodovanou příčku. Pak jsem měl problém při zastávce v boxech, kdy došlo k problémům s pravým zadním kolem. Jen díky tomu jsem ztratil dvacet vteřin a spadl na konec startovního pole. Po několika kolech jsem zjistil, že ztrácím výkon a musel jsem zastavit. Vypadá to na problém s tlakem oleje, ale musíme počkat, až budeme mít auto k dispozici, abychom se dozvěděli, co se stalo.

Otmar Szafnauer, závodní ředitel
Vytěžit z tak náročného víkendu dva body, to je nakonec docela dobrý výsledek. Problémy Estebana vyloučily v jeho případě zisk bodů, ale Sergio zajel dobrý závod a získal na strategii dvou zastávek. Musíme ještě důkladně prošetřit potíže při Estebanově pit-stopu, jeho odstoupení mohly způsobit nějaké úlomky v brzdovém potrubí. Poté následoval únik oleje, ale doufáme, že motor poškozen nebude.


SAUBER

Charles Leclerc, 10, místo
Je to skvělý pocit, skončit opět na bodech. Byl to docela zajímavý závod v náročných povětrnostních podmínkách. Řízení bylo náročné, zvláště se to týkalo pneumatik. Od začátku sezóny jsme dosáhli značného pokroku a celý tým je nadšený, že může v této práci pokračovat. Důležité je si udržet soustředění - příští Grand Prix v Monaku jedu vlastně doma a jsem nadšený, že tu pojedu poprvé závod F1.

Marcus Ericsson, 13. místo
V první polovině závodu jsem byl na středně tvrdých pneumatikách hodně silný, ale pak jsme neměli štěstí s VSC, byl ohlášen těsně po naší zastávce, což bylo hodně frustrující. Druhý stint na měkké směsi už byl obtížnější. Výsledkem je určité zklamání, protože jsme bojovali o bodované pozice a nezůstal jsem daleko za nimi. Celkově to byl dobrý závod, měl jsem pár výborných soubojů a dobře se bránil. Skutečnost, že Charles získal body, je hodně pozitivní, já se musím soustředit na Monako.

Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
Barcelonu opouštíme s pozitivními pocity. V určitém stádiu závodu jsme měli hodně dobrý rytmus a nakonec získali bod, což jsme před Grand Prix rozhodně nečekali, protože to je hodně náročná trať. Oba jezdci zajeli velmi dobře, takže jsme potřetí bodovali. Tým je motivován jít neustále kupředu, takže se musíme soustředit na další krok.


WILLIAMS

Lance Stroll, 11. místo
Nezískali jsme body, ale byl do dobrý závod. Měl jsem dobrý start a získal hodně pozic. Potom už jsem jen udělal maximum, ale body z toho nebyly. Po safety caru to bylo náročné s teplotami pneumatik, tam jsem se trošku trápil. Ale celkově to bylo dobré. Střední pneumatiky se zvládaly dobře a jsem spokojen. Je to maximum, v co jsme mohli doufat.

Sergey Sirotkin, 14. místo
Byl to těžký den, ale měl jsem dobrý start a bojoval, málem mě pár hodin, co udělaly vozy přede mnou, nachytalo a potřeboval jsem zpomalit. Jakmile jsem měl volnou cestu, byl jsem poslední. Bojoval jsem s Toro Rosso a dostal se před ně. Trápil jsem se však s pohodlím sedačky a bylo to hrozné. Musíme se na to podívat.

Paddy Lowe, technický ředitel
Byl to náročný víkend co se výkonu týče, ale výsledek není špatný a dojeli jsme s oběma vozy, takže dobrá práce. Pro kluky je to stejná práce i když rychlost chybí. Takže jsem rád. Lance jen těsně nebyl na bodech a po skvělém prvním kole dojel skvěle na jedenáctém místě. Sergej měl náročnější den a trápil se s vyvážením. Jakmile jej začali předjíždět o kolo, bylo to ještě horší, protože ztratil teplotu v pneumatikách. Jako tým jsme neodvedli dobrou práci na vývoji FW41 a budeme dál pracovat a zabojujeme, abychom byli silnější.


TORO ROSSO

Brendon Hartley, 12, místo
Odstartoval jsem čistě a v prvním kole získal několik pozic. Mechanici odvedl skvělou práci, abych měl pro dnešek připravený vůz - dokončili ho včera - museli jsme ho dnes ráno ještě nastavit. Rozhodl jsem se, že za safety carem zajedu do boxů a rovnou přejdu na středně tvrdou směs, abychom jeli na jednu zastávku. Zpočátku to fungovalo, ale ztratili jsme pár pozic a některé z vozů byly rychlejší. Takže mi hodně ztrpčovaly život. Měl jsem oproti Marcusovi dost velký náskok, takže jsem dojel dvanáctý a kdybych ho předjel trochu dřív, možná bych byl ještě o místo vpředu. Na konci závod jsem byl docela rychlý.

Pierre Gasly, nedokončil
Po startu z 12. pozice jsem vytěžil dvě místa, takže mým cílem byly body. Nakonec z toho nebylo nic, což je škoda. Kolize s Romainem byla velkou ranou, viděl jsem uvnitř nějaký prostor s Nicem zkusil střihnout zatáčku co nejvíce, ale najednou se vrátil napříč tratí. Takové incidenty jsou plné adrenalinu. Bylo jasné, že jde o velké poškození, je po boji s ostatními a po dobrém výsledku. Byla to velká rána, ale jsem v pořádku, jen zklamán, že jsem skončil už v prvním kole, protože jsem celý víkend tvrdě pracoval a usiloval o body, ale velmi rychle tahle naděje skončila. Teď se musíme soustředit na testy o příštím víkendu.

Franz Tost, vedoucí týmu
Bohužel to nebyl náš víkend, včera jsme měli problémy s Brendonem v kvalifikaci, v dnešním závodě bylo obtížné ho posunout dopředu, protože v Barceloně není předjíždění snadné. Pierre měl smůlu na samotném začátku, nemohl se kolizi s Grosjeanem nijak vyhnout. Myslím, že jinak by mohl získat nějaké body. Teď se musíme soustředit na Monako a především na to, abychom opět bodovali.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: "Nemohli jsme dělat nic jiného," hájí se Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 15.05.2018 08:52 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v Maďarsku?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton zopakovali v závodě úspěch z kvalifikace

Mercedes s převahou vyhrává ve Španělsku, Ferrari nevyšlo téměř nic

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  6. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud