K takovému testu se s upravenými vozy přihlásily tři týmy, italský výrobce pneumatik ho plánuje po letní přestávce: "Pokud půjde všechno podle plánu, tak se první testy s novými pneumatikami uskuteční v polovině záři," potvrzuje šéf Pirelli Mario Isola.
Mezi zmíněné tři zájemce, kteří jsou ochotni již letos na vývoji větších kol spolupracovat s upravenými loňskými monoposty, patří Ferrari, Mercedes a Renault. Red Bull nepřichází v úvahu, protože během zimy změnil dodavatele motorů.
"Je důležité, abychom získali reprezentativní data," zdůrazňuje Isola s tím, že by byl rád, kdyby se k testování přidaly i menší týmy. Ty si to ale kvůli omezeným zdrojům nemohou dovolit.
"První testy budou celé o základním výzkumu. My si nemůžeme dovolit, abychom tomu přidělili své zdroje," uvádí manažer jednoho z týmů středu pole. Pirelli nicméně věří, že se situace do září ještě zlepší a počet účastníků bude vyšší: "Doufáme v sedm týmů," sdělil Isola.
Pirelli kvůli tomu bude muset vyvinout nové směsi a týmy upravit zavěšení: "Kvůli vysoké pevnosti nízkoprofilových pneumatik je důležitější vodit pneumatiku po vozovce precizním způsobem, proto se pak geometrie závěsů stává důležitější. Na druhé straně větší průměr kola by usnadnil uspořádání brzd a bylo by možné použít větší brzdy s delší životností," přibližuje Pat Symonds, jenž do roku 2016 pracoval jako technický ředitel Williamsu.
"Kromě toho, že by auta vypadaly moderněji, by to rovněž usnadnilo uspořádání příslušenství náboje. Navíc by to mělo podstatný efekt na to, jak funguje pneumatika a jak vytváří teplo. Pokud by měla pneumatika nižší profil, docházelo by k mnohem menšímu deformování a tudíž k vytváření mnohem menšího tepla. To by vyžadovalo zcela novou rodinu směsí - což samo o sobě není nikterak obtížně dosažitelné," hodnotí Symonds.