"Nemáme zdroje." K testu 18" kol se nabídly pouze tři týmy

Petr Hlawiczka, 25. dubna 2019, 06:20 Google+

Od roku 2021 dojde ve Formuli 1 k mnoha sportovním i technickým změnám. Mezi ně bude patřit i přechod ze současných 13" na modernější 18" kola, s jejichž prvními testy Pirelli musí začít již letos.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 27.04. 12:15) Napište svůj názor
Srovnání 13" a 18" pneumatik

Srovnání 13" a 18" pneumatik | foto: Pirelli

Sdílejte článek

K takovému testu se s upravenými vozy přihlásily tři týmy, italský výrobce pneumatik ho plánuje po letní přestávce: "Pokud půjde všechno podle plánu, tak se první testy s novými pneumatikami uskuteční v polovině záři," potvrzuje šéf Pirelli Mario Isola.

Mezi zmíněné tři zájemce, kteří jsou ochotni již letos na vývoji větších kol spolupracovat s upravenými loňskými monoposty, patří Ferrari, Mercedes a Renault. Red Bull nepřichází v úvahu, protože během zimy změnil dodavatele motorů.

"Je důležité, abychom získali reprezentativní data," zdůrazňuje Isola s tím, že by byl rád, kdyby se k testování přidaly i menší týmy. Ty si to ale kvůli omezeným zdrojům nemohou dovolit.

img-responsive

Pirelli demonstrovalo 18" kola na monopostu již v roce 2015 během závodního víkendu v Monaku, týmy se dřívějšímu přechodu ale bránily | foto: Pirelli

"První testy budou celé o základním výzkumu. My si nemůžeme dovolit, abychom tomu přidělili své zdroje," uvádí manažer jednoho z týmů středu pole. Pirelli nicméně věří, že se situace do září ještě zlepší a počet účastníků bude vyšší: "Doufáme v sedm týmů," sdělil Isola.

Pirelli kvůli tomu bude muset vyvinout nové směsi a týmy upravit zavěšení: "Kvůli vysoké pevnosti nízkoprofilových pneumatik je důležitější vodit pneumatiku po vozovce precizním způsobem, proto se pak geometrie závěsů stává důležitější. Na druhé straně větší průměr kola by usnadnil uspořádání brzd a bylo by možné použít větší brzdy s delší životností," přibližuje Pat Symonds, jenž do roku 2016 pracoval jako technický ředitel Williamsu.

"Kromě toho, že by auta vypadaly moderněji, by to rovněž usnadnilo uspořádání příslušenství náboje. Navíc by to mělo podstatný efekt na to, jak funguje pneumatika a jak vytváří teplo. Pokud by měla pneumatika nižší profil, docházelo by k mnohem menšímu deformování a tudíž k vytváření mnohem menšího tepla. To by vyžadovalo zcela novou rodinu směsí - což samo o sobě není nikterak obtížně dosažitelné," hodnotí Symonds.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Nemáme zdroje." K testu 18" kol se nabídly pouze tři týmy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 27.04.2019 12:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lauda, Niki

SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

Renault během sezónních testů v Barceloně

"Renault s motorem rozhodně udělal pokrok, na Ferrari ale stále dost ztrácí," všímá si Sainz

Mercedes svým náskokem soupeře zaskočil

"Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

Niki Lauda patří mezi nejznámější piloty F1

Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

Vývojová pilotka Williamsu Jamie Chadwicková

Williams přijímá do své akademie pilotku, Chadwicková bude F1 týmu pomáhat s vývojem

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Hondy

Honda kvůli problémům s kvalitou veze do Ázerbájdžánu nové spalovací motory.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Za pomalý start Bottase v GP Španělska nemohla spojka. Na co přišel Mercedes?

  2. Mladý talent Ferrari se v testech moc nevytáhl: havaroval při 200 km/h. Co bylo příčinou?

  3. Vyhraje Mercedes všechny GP? U Ferrari nepanikaří: "Vůz bude mít brzy na vítězství." Změní koncept?

  4. Druhý den testů v Barceloně nejrychlejší Mazepin s Mercedesem, Toro Rosso před Ferrari

  5. Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

  6. "Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud