Pirelli: V F1 by mělo dojít k velkému skoku ve velikosti kol, běžných 18" je málo

Petr Hlawiczka, 30. června 2015, 06:20 Google+

Monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 by si přál obrovskou změnu ve velikosti kol. Nechce se upínat jen na rozměr 18".

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 30.06. 21:43) Napište svůj názor
18" pneumatika

18" pneumatika | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pirelli s Michelinem bojuje o novou smlouvu s F1 od sezóny 2017, přičemž se obě společnosti snaží Mezinárodní automobilovou federaci přesvědčit o tom, že mají ten správný technický i sportovní přístup k budoucnosti vrcholového odvětví motorsportu. Michelin svůj vstup podmiňuje přechodem na 18" kola, Pirelli se na tento rozměr ale nechce vázat.

"Abych byl upřímný, tak touha k přechodu na 18" či něco jiného vychází z externích faktorů. Týmy ale velmi konzistentně prohlašují, že chtějí zůstat u 13" - a na to se můžete dívat ze dvou stran," uvádí pro Autosport Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.

"Mohl bych zde sedět a říci, že 18" není vůbec relevantních, mám-li být upřímný, protože tohle nasazujeme na naše standardní vozy. Pokud ve skutečnosti chcete udělat něco dramatického, pak byste přistoupili minimálně k 19", ale spíše k 20" či 21", protože tohle je v těchto dnech špičkou mezi [silničními] vozy," vysvětluje Hembery.

"Pokud byste to měli udělat, pak vám jde o velký skok. Většina okruhového závodění se již odehrává na 18" pneumatikách, 18" tedy není tak jedinečných. Někteří by mohli argumentovat tím, že 13" vyniká - a existuje hodně lidí a fanoušků, kteří to tvrdí. My víme, že výroba 18, 19 či 13" obsahuje stejné množství technologických a technických požadavků, takže to je vcelku irelevantní," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.

img-responsive

Martin Brundle předvádí 18" pneumatiky | foto: Pirelli

Větší shoda než u průměru kol panuje u šířky pneumatik. Ta se má od sezóny 2017 zvýšit z 375 mm na 420 mm u zadních pneumatik - tak jako tomu bylo v roce 1992.

"Jedinou oblasti, kde se zdá, že všichni v podstatě souhlasí, jsou širší zadní pneumatiky, což vypadá velmi pozoruhodně, pokud se na auto podíváte. Nezpůsobí, že začne vynikat. Jde o velmi velkou viditelnou změnu, která vyniká, a lidé se podívají a řeknou: 'Jé, to je pneumatika!' I 18", se kterými jsme jezdili v Monaku, vypadalo jinak spíše než 'Wau,' ale širší pneumatiky mají ten překvapující faktor," dodává Hembery.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli: V F1 by mělo dojít k velkému skoku ve velikosti kol, běžných 18" je málo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 30.06.2015 21:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Palivová nádrž

"Lift & Coast" - O co jde a proč piloti raději šetří palivem místo natankování…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud