Ruský pilot dosáhl letošního rekordu 10 min před koncem včerejšího testování, na nejměkčích C5 pneumatikách si připsal čas 1:17,704. Tvrdí ale, že jim nešlo o to dostat se do titulků. Jak moc byl se svým vozem na limitu?
"Neřekl bych, že šlo o odvahu nebo nic. Nechcete skončit ve zdi. Snažíte se však v těch kolech, která vám inženýři dají, co nejvíce cítit auto. A nemůžete kroužit pomalu. Ale špatné to nebylo," popisuje Kvjat, jenž letos dostává opět šanci u Toro Rosso.
"Neměli jsme dnes žádný záměr zkoušet velkou výkonnost. Jen jsme se soustředili na náš program, což bylo pro nás to nejdůležitější. Odjet co nejvíce kol, dokončit program," popírá podezření z toho, že jeli na maximum s lehkým vozem.
Nakonec zvládl 137 kol a pochvaloval si připravenost svého týmu: "Šlo o produktivní den. Bez ohledu na časy - my se na ně momentálně nemusíme dívat, jsme odvedli svou práci. Prioritou nebylo nejrychlejší kolo, ale dostat se zpět po prvním dnu, který nebyl ideální."
"Teď se musíme soustředit na množství kol, které jsme odjeli, na množství odvedené práce, abychom vyvíjeli auto a poskytli inženýrům u nás a u Hondy to správné množství dat a správné množství kol, abychom lépe poznávali vůz," vysvětluje Kvjat.
Nové STR14 se podle něj nechová moc odlišně od svého předchůdce, kterého si vyzkoušel po skončení loňské sezóny v Abú Zabí: "Abych řekl pravdu, tak bych lhal, kdybych tvrdil, že se nechová dobře. Zatím mi sedí. Pokaždé, co vyjedu, tak v podstatě vím, co se pro mě bude odehrávat, takže jde o velmi příjemný pocit. Samozřejmě, že je ještě brzy, ale lepší začátek je vždy vítaný, takže jej plánujeme dále vylepšovat."
Honda dosáhla s motorem další pokrok
U Toro Rosso panuje spokojenost i s pohonnou jednotkou Hondy. Šéf týmu Franz Tost ve středu uvedl: "Auto vypadá dobře a já pevně věřím, že budeme mít dobrou sezónu. Honda pracovala velmi tvrdě, pohonná jednotka je spolehlivá a prokazuje dobrou výkonnost."
A zdá se, že nadšení jsou také u Red Bullu, jak jsme vás včera informovali: "Auto funguje tak, jak jsme předpokládali. A motor Hondy, to je raketa," prohlásil jeho šéf Christian Horner. Jeho výkon je dostupný v širším rozsahu otáček než loni.
Chválu sklízí i od jezdců - Max Verstappen novou motor Hondy hodnotil slovy: "Je velmi jemný a při podřazování nemá ty výpadky, jako Renault. Díky tomu je záď mnohem stabilnější."
Před filmováním v Silverstone měli v továrně v Milton Keynes už 4 hotové motory, což se jim ještě nikdy nestalo. "Testování jsme tak dobře nezačali už celé věky," dodává šéf Red Bullu.