Vettel s Ferrari předvedl nejrychlejší čas dne na středně-tvrdých pneumatikách C3, navíc ujel největší vzdálenost ze všech - 169 kol: výtečný začátek italské stáje.
Na druhém místě skončil Sainz s McLarenem, na Vettela ztratil necelé 4 desetiny sekundy (byť na o stupeň měkčí směsi), navíc zvládl 119 kol. Tým z Wokingu začíná podstatně lépe než v předchozích sezónách. Za ním se seřadili Grosjean s Haasem a Verstappen s Red Bullem, jenž si připsal druhý nejvyšší počet kol.
Zprávy z průběhu 1. dne:
17:30 Horner o časech Ferrari: "Vettel zajel rychlý čas, nevíte ale, s jakým množstvím paliva a úrovněmi energi ejezdili. Je to však dobré pozorovat, že jsou nová auta tak rychlá, protože všichni předpokládali, že je nová aerodynamika hodně zpomalí. Z časů na kolo ale vidíte, že k tomu nedošlo."
16:45 Verstappen s Red Bullem ujel již 100 kol.
16:25 Hornera těší velmi dobrý start Red Bullu s Hondou: "Jde o pozitivní začátek. Auto už odjelo přes 80 kol, stále zbývá hodina. Momentálně jezdí dobře, bez problémů. Učíme se o motoru, procedurách, jak funguje ve srovnání s tím, co jsme měli předtím. Hodně dobrý start. Instalace vypadá skvěle, je krásně integrovaná do vozu a snad se během roku dočkáme vzrušujících pokroků."
15:55 Sainz opět opouští boxy:
Carlos fires up and leaves the garage before carrying out a launch at the end of the pitlane. #F1Testing pic.twitter.com/mnTGyxHchx
— McLaren (@McLarenF1) February 18, 2019
15:20 Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff během rozhovoru s novináři popsal kola Ferrari jako "ultra rychlá." Opět tedy očekává, že stáj z Maranella bude jejich velkým soupeřem. Pokud jde o Lewise Hamiltona, nikdy jej neviděl tak fit a ve formě, jako je nyní.
15:06 Desetiminutová přestávka, na dráze zastavil Sainz s McLarenem, který přišel o pohon. Na kontě má Španěl zatím 56 kol.
14:30 Odpoledne převzal Mercedes W10 po Bottasovi jeho týmový kolega a úřadující mistr světa Lewis Hamilton - bez instalačních kol začíná na 1:27,684 a 1:24,634 min na C2 pneumatikách.
14:15 Williams oznamuje nepříjemnou zprávu: Nebude testovat ani zítra. Na trati je uvidíme nejdříve ve středu, půjde-li všechno dobře. Důvodem je údajně špatně navržený brzdový systém a jeho chlazení.
14:05 Ferrari je znovu na trati. Nico Hülkenberg hodnotí časy Vettela: "Překvapily mě. Brutálně rychlé."
13:00 V Barceloně začíná hodinová přestávka na oběd.
12:39 Vettel vylepšil svůj nejrychlejší čas na C3 pneumatikách na 1:18,161 min, druhý Pérez ztrácí 1,7 s. Mercedes a Red Bull však jezdí na tvrdších pneumatikách s viditelně těžším vozem.
12:20 Šéf Toro Rosso Franz Tost je spokojený s tím, co předvádí Honda: "Během zimy udělali velký pokrok - jak v oblasti spolehlivosti, tak v oblasti výkonu. Teď záleží na tom, jak moc se vyvinuly ostatní pohonné jednotky soupeřů. To zatím nevím."
Přesto počítá s tím, že si s limitem 3 kusů na sezónu nevystačí a že přijdou penalizace: "Očekávám, že budeme potřebovat více než 3 pohonné jednotky. Pokud to bude nezbytné, nasadíme další, protože jde o vývoj a budoucnost. Jsme na to připraveni."
You might have noticed that our tyres have a more shiny look to them this year. This is because we are using chrome moulds for the first time in #F1 (we’ve tried them before in #F2). There’s no effect on performance, but they look nice, don’t they?! #Fit4F1 @F1 pic.twitter.com/IjSWN5b4ef
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 18, 2019
Nablýskané pneumatiky Pirelli
11:55 Maximální rychlosti:
1. Verstappen 320 km/h
2. Pérez 319 km/h
3. Sainz 318 km/h
4. Raikkonen 318 km/h
5. Grosjean 307 km/h
11:40 Vettel se na C3 pneumatikách dostává na 1:18,425.
11:15 Zlepšují se Vettel (1:19,706) i Pérez (1:20,179). Ferrari tak už překonalo nejrychlejší čas z 1. dne loňských předsezónních testů. Podle jejich technického ředitele Mattii Binotta nové aerodynamické předpisy zpomalily auta o 1,5 sekundy, týmy ale pracují na tom, aby co nejrychleji tyto ztráty dohnaly.
10:57 Druhé přerušení dne, opět vůz poháněný Ferrari - na trati stojí Grosjean s Haasem kvůli ztrátě tlaku paliva. Zatím má na kontě 12 kol a čtvrtý nejrychlejší čas.
10:08 Šéf Red Bullu Christian Horner je před sezónou hodně optimistický. K přechodu na Hondu říká: "Změna dodavatele motoru představuje pro tým významnou změnu, jsme však nadšení a optimističtí, pokud jde o budoucnost. U Hondy cítíme, že jsme spojeni s partnerem, jehož vášeň pro závodění a technická výzva Formule 1 odpovídá té naší."
Jeho bývalý jezdec Daniel Ricciardo ale nechtěl do takového rizika, a tak raději přestoupil k Renaultu: "Je to trochu risk, ale nevidím to tak velký risk jako u Red Bullu. S týmem netvrdíme, že vyhrajeme, očekávání a laťka tedy na počátku není tak vysoká, zatímco u Red Bullu jsme si ji vždy stavěli vysoko, protože jsme v minulosti vyhrávali. Riziko selhání by u setrvání u Red Bullu podle mě bylo vyšší než příchod sem."
10:00 Poprvé dnes vidíme naživo také vůz Racing Pointu - při prezentaci v Torontu šlo jen o loňské šasi s novými křídly - video:
She’s alive! The RP19 heads out! #F1Testing pic.twitter.com/2l7WCcdKOw
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 18, 2019
9:50 Pirelli pro každý závod přiveze měkkou (červená barva), středně-tvrdou (žlutá) a tvrdou (bílá) pneumatiku. Ty bude vybírat z celkově pěti druhů. Jak je můžete rozpoznat níže, to zjistíte na následujícím obrázku:
9:40 První čas zaznamenal Bottas na pneumatikách C3: 1:25,163 a 1:24,381. Sainz na pomalejších C2 zajíždí 1:26,455, Hülkenberg na C3 1:25,413 a 1:24,365 min. Vettel na měkčích C4 zatím první - 1:20,920 min.
9:30 První den dostávají příležitost tito jezdci: Räikkönen (Alfa Romeo), Vettel (Ferrari), Grosjean (Haas), Sainz (McLaren), Bottas dopoledne - Hamilton odpoledne (Mercedes), Pérez (Racing Point), Verstappen (Red Bull), Hülkenberg dopoledne - Ricciardo odpoledne (Renault) a Kvjat (Toro Rosso).
9:15 Po ranním přestavení skutečného Haasu (tým původně zveřejnil pouze počítačové snímky) a Sauberu (minulý týden testoval soukromě ve Fioranu v dočasném zbarvení v 9:00 vyrazily vozy na trať. Po 5 min jsme se ale dočkali prvních červených vlajek poté, co Räikkönen skončil mimo trať.