V sezóně 2019 bude dodávat své motory dvěma týmům - Toro Rosso a nově i mateřskému Red Bullu. Cílem je začít s třetím nejlepším agregátem, tedy dostat se před Renault, a postupně se dotáhnout i na Mercedes a Ferrari, které v této oblasti zatím vládnou.
"Po čtyřech letech našeho vývoje a pokusů si myslíme, že jsme teď našli ten správný směr a to, kudy se ubírat. Je to mnohem jasnější než minulý rok nebo před dvěma roky. Proto si taky myslíme, že dokážeme zrychlit náš vývoj," věří sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto.
"Během zimy a nyní tomu samozřejmě věnujeme velké úsilí. Přinejmenším bychom rádi začali jako třetí z výrobců, a pak během sezóny se pokusili dohnat ty vpředu," pokračuje. V jejím průběhu očekává ještě náročnější soupeření mimo závodní okruhy - při vývoji v továrnách.
Raději si ale netroufá na žádné předpovědi: "Opravdu nechceme hovořit o konkrétním čase, ale Mercedes a Ferrari mají rozsáhlá poznání šedých oblastí, takže jsou stále před námi," komentuje sportovní šéf Hondy.
"Abych řekl pravdu, tak se z poslední specifikace na dráze stále učíme. To není vždy dobré, na dynamometru to je ale trochu těžší všemu porozumět," přiznává Jamamoto, jehož tým se do F1 vrátil v roce 2015 s McLarenem, zatím ale žel bez větších úspěchů.
Na dynamometru své cíle vždy plnli, jenže když došlo na reálné nasazení pohonné jednotky do monopostu na trati, šlo o katastrofu. Nyní věří, že to nejhorší co do spolehlivosti i výkonu mají za sebou. Podaří se jim letos konečně naplnit vysoká očekávání Red Bullu s mistrovskými ambicemi?