Mercedes se letošním úspěchem významně zapsal do historických statistik

"Easy", 28. prosince 2018, 15:17 Google+

Po velmi úspěšné éře Ferrari ve spojení s Michaelem Schumacherem to vypadalo, že podobných výsledků se v následujících letech či dekádách stěží dočkáme. A ejhle, uběhlo ani ne patnáct let a již tu máme dalšího rekordmana - Mercedes. Toto Wolff si se vší pokorou uvědomuje, jaké mety společně se svým týmem dosáhl.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.12. 12:37) Napište svůj názor
Mercedes je s společně s Ferrari v elitním klubu

Mercedes je s společně s Ferrari v elitním klubu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Psal se rok 2000, když s Ferrari dokázal poprvé triumfovat také v jezdeckém šampionátu Michael Schumacher. A nebylo to naposled, společně s italským týmem z Maranella dokázal kralovat až do sezóny 2004, kdy získal i svůj poslední, sedmý titul mistra světa.

Zdálo se téměř nemožné podobný úspěch zopakovat. Blízko měl k tomu Red Bull se Sebastianem Vettelem v čele, rakouská stáj vládla mezi konstruktéry mezi lety 2010 až 2013. Společně však skončili "pouze" na čtyřech titulech.

Se sezónou 2014 ale odstartovalo období hybridních pohonných jednotek a do té nejlépe vkročil Mercedes s Lewisem Hamiltonem. Britskému šampionovi přerušil vítěznou vlnu za tu dobu pouze jednou jeho bývalý týmový kolega Nico Rosberg a sice v roce 2016, po kterém německý pilot z F1 odešel.

img-responsive

Pokořit rekordy dobře namazaného soukolí Ferrari a Michaela Schumachera se dlouho zdálo být téměř nemožné | foto: Scuderia Ferrari

Mercedes letošním výsledkem vyrovnal do té chvíle ojedinělý rekord pěti titulů (jak konstruktérských, tak jezdeckých) v řadě, který mělo v držení již zmíněné Ferrari. Nutno podotknout, že italská stáj stále ještě vévodí statistice mezi týmy, jelikož má z roku 1999 jeden titul k dobru (mezi piloty tehdy zvítězil Mika Häkkinen s McLarenem), celkem tedy šest triumfu nepřetržitě za sebou.

Toto Wolff, šéf německé stáje vzpomíná, jak mu po dosažení tohoto historického milníku osobně pogratuloval prezident FIA Jean Todt, jenž působil v úspěšné éře Ferrari ve spojení s Rossem Brawnem, Rory Byrnem a Michaelem Schumacherem.

"Zavolal mi a řekl 'gratuluji k připojení se do klubu pětky. Jsem velmi poctěn, že jsem v tomto klubu s tebou' a já si myslel, že 'bych měl být tím, kdo se cítí velmi poctěn'," říká Wolff pro Autosport. "Takže to bylo něco neuvěřitelného, co řekl. Pak mi ale zavolal zpět a řekl 'vlastně mi teď řekli, že jsme vyhráli v řadě šestkrát!'".

img-responsive

Lewis Hamilton má ještě dost času na to, aby v F1 přepsal mnohé rekordy | foto: Formula1.com

"Velmi se nám s letošním pátým doublem ulevilo, protože nás to dává na stejnou úroveň s Ferrari, s fantastickou érou Todt / Schumacher," pokračuje. "A to je něco, co si mohu pamatovat jako 'dítě' - neuvěřitelné! Takže to, že jsme to dokázali, bereme se vší pokorou a cítím se být za to velmi vděčný."

V průběhu sezóny neměl ale Mercedes oproti letům minulým zrovna na růžích ustláno. V zápalu boje s Ferrari také ustoupil od svého specifického řešení ráfků, aby se vyhnul jakýmkoli protestům ze strany konkurence. Italská stáj zase čelila nařčením směřujícím k managementu energie z trakčních baterií. Toto Wolff v těchto kauzách ale zpětně nevidí nic neobvyklého.

img-responsive

Ostré soupeření v průběhu sezóny však nebrání vzájemnému dialogu mezi týmy | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Myslím, že udržet si v průběhu sezóny, kdy je každá skupina posedlá vítězstvím, velmi přátelský gentlemenský přístup je velmi obtížné," dodává šéf letošních mistrů světa. "Můžeme sledovat, jak se věci nyní vracejí do normálu, protože [F1]  je naší společnou platformou a potřebujeme, aby fungovala."

"Potřebujeme mít vztah, abychom věci probírali a proto si myslím, že je zcela normální, že jsou chvíle, kdy je to složitější a jsou chvíle, kdy je to snadné. Tyto momenty, kdy společně smysluplně mluvíme jsou jak pro Formuli 1, tak pro nás jakožto týmy velmi důležité."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes se letošním úspěchem významně zapsal do historických statistik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.12.2018 12:37 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

Charles Leclerc v Melbourne obstál

"Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Melbourne

"Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean s Haasem VF-18 v Belgii

Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč Ferrari v Austrálii propadlo? Vettel hovoří o potížích s vozem

  2. Ferrari svému nečekanému výpadku v Austrálii nerozumí, Itálie kritizuje "slabého" Vettela

  3. Mercedes postaru, Bottas s přehledem zdolal Hamiltona

  4. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  5. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  6. O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud