Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe

Petr Hlawiczka, 28. prosince 2018, 06:30 Google+

Haas dle svého šéfa Günthera Steinera v letošní sezóně dosahovanými výkony překvapil sám sebe. Až do konce sezóny dokázal bojovat s továrním Renaultem o čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů.

Počet komentářů:  39 komentářů (Poslední 17.01. 22:30) Napište svůj názor
Romain Grosjean s Haasem VF-18 v Belgii

Romain Grosjean s Haasem VF-18 v Belgii | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

"Myslím, že jsme překvapili mnoho lidí. A jestli jsme překvapili sami sebe? Řekl bych, že trochu ano. Našim cílem bylo šesté místo, bojovali jsme o čtvrté a skončili pátí. Takže ano, je to trochu překvapení," připouští Steiner, jenž vede tým z amerického Kannapolis od jeho vstupu do F1 v roce 2016.

"Ale vzhledem k soutěživosti to je pořád stejné - když se dostanete tak blízko ke čtvrtému místu, chcete být čtvrtí. Aspoň se o to příští rok opět pokusíme," pokračuje šéf týmu, jenž si letos výkonnostně polepšil poté, co v předchozích dvou sezónách skončil osmý.

Uvědomuje si, že během roku zbytečně přišli o pár bodů - například hned v Austrálii kvůli problémům v boxech zbytečně s oběma vozy ztratili slušně rozjetý závod. Mladý tým potřebuje v soutěživém prostředí F1 získat zkušenosti.

img-responsive

Haas je v F1 teprve třetím rokem, přesto se mu daří pravidelně dojíždět na bodech a předčit tradiční týmy - letos nestačil pouze na Mercedes, Ferrari, Red Bull a Renault | foto: Haas F1 Team

"Je hezké, že máte auto vpředu. A nemyslím si, že by náš tým nebyl dost dobrý. Musíte jen nasbírat zkušenosti, což normálně nějakou dobu trvá. Ale rozhodně jsme z tohoto auta nedostávali vždycky všechno. Ale i kdyby na tom bylo hůře, možná bychom z něj nedostali to, co s více zkušenostmi," vysvětluje Steiner.

"Víte, rosteme, získáváme zkušenosti, učíme se. A tohle je hra o učení se, protože jinak by to nemělo žádnou cenu zde působit 20 nebo 30 let. Nejsme tím největším týmem, ale myslím si, že s tím, co máme, s tím množstvím lidí, podle mě máme velmi dobrou partu lidí," pochvaluje si šéf Haasu - nejmenšího týmu na startovním roštu.

K vysoké konkurenceschopnosti mu pomáhá spolupráce s Ferrari a to, že od něj nakupuje díly, jež pravidla umožňují. Kvůli tomu je trnem v oku soupeřů, podle nichž Haas není konstruktérem v pravém slova smyslu, protože si spoustu věcí nevyrábí sám.

img-responsive

V sezóně 2019 budou barvy amerického týmu opět hájit Kevin Magnussen a Romain Grosjean | foto: Haas F1 Team

Vedení americké stáje si uvědomuje, že má na špici v několika oblastech co dohánět, přesto nechce růst moc rychle, obzvlášť když se rozpočtové stropy chystají až pro rok 2021.

"Věřím, že pomalejší růst je lepší. Zkrátka vyhazovat peníze a [nabírat] lidi, to obvykle nefunguje, víte? Nefunguje. Hodně lidí to zkoušelo a nevyšlo to. Také si nechceme začít dělat všechno sami, jelikož to spousta lidí zkoušela a nefungovalo to. To taky vyžaduje čas," uvědomuje si Steiner.

"Jediná věc, kterou si v životě nemůžete koupit, je čas. Všechno ostatní si koupit můžete. Proto si myslím, že potřebujeme růst. Potřebujeme? Určitě. Ale nechci, aby to bylo rychlostí 200 - 300 lidí ročně. Protože my jich momentálně máme 160."

"A nevíme, jak budou vypadat pravidla pro rok 2021. Jaký to má smysl se pokoušet dělat něco, co už znovu dělat nebudete?" ptá se šéf týmu, který patří 66letému Genemu Haasovi úspěšně podnikajícímu v oblasti obráběcích CNC strojů.

Vytisknout

Diskuze: Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 17.01.2019 22:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 39 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Piloti Ferrari před závodem v Monze

Piloti Ferrari reagují na Binottův odchod

Fernanda Alonsa čeká přestup do dalšího týmu

Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

Mattia Binotto

Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Ross Brawn na pódiu s Lewisem Hamiltonem, Kimim Raikkonenem a Sebastianem Vettelem po GP Maďarska 2017

Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou v kvalifikaci na GP Brazílie

Neznalost Hondy šéfa Toro Rosso při 1. schůzce šokovala, její motor jej ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

  2. Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

  3. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  4. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  5. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  6. Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud