Série autonomních formulí Roborace se nebrání spolupráci s F1

Jiří Izer, 26. prosince 2018, 11:53 Google+

Nějakou dobu se již prohání po světových okruzích elektrické formule a bylo jen otázkou času, kdy se objeví snahy ze závodních aut odstranit nejenom nádrže s benzínem, ale i samotného jezdce. To je podstata nově vznikajícího šampionátu Roborace, který by si mohl zajistit také propagaci během Formule 1.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 06.01. 11:35) Napište svůj názor
Monoposty Formule E týmu HWA Racelab

Monoposty Formule E týmu HWA Racelab | foto: FIA Formula E

Sdílejte článek

Nově vznikající autonomní formule spolupracují se stále ještě mladým odvětvím elektricky poháněných závodních monopostů Formule E, nicméně i společnosti, které vyvíjejí technologie budoucnosti, by určitě rády své umění představily na celosvětové úrovni tak, jak to dokáže právě královna motorsportu.

Pro závoďáky bez řidičů odstartuje na jaře premiérová sezóna příznačně označená "Alpha", která bude částečně doprovázet Formuli E. Obě série mají totiž jedno společné - elektrický pohon.

Bývalý pilot F1 a šampion FE z ročníku 2016/2017 Lucas di Grassi, jenž zároveň šéfuje sérii Roborace, sdělil pro Autosport, že jejich aktivity nemusí nutně spočívat pouze v partnerství s elektrickou sestřičkou. Naopak spolupráce s dalšími odvětvími motorsportu včetně Formule 1 by jenom uvítal.

img-responsive

Lucas di Grassi v roli šéfa série Roborace doufá v budoucnost elektrických formulí | foto: Pirelli

"Nebude to při všech podnicích eletrické formule," říká di Grassi. "Některé závody se pojedou společně s Formulí E a pár jich odjedeme sami. Pro partnerství s jinými šampionáty neexistuje žádné omezení. Jestliže bude chtít Formule 1 předvést s námi umělou inteligenci, můžeme to zařídit. Nebo WEC [šampionát vytrvalostních závodů, pozn. red.], můžeme vytvořit sérii, kde budete v budoucnu moci závodit 24 hodin tak, že se ve voze bude střídat jeden jezdec s umělou inteligencí. Neomezujeme se na Formuli E. Můžeme se rozšířit přes různé kategorie. Formuli E máme rádi, protože bychom chtěli budoucnost čistě elektrickou. (Ale) budeme jednat se sériemi ve Spojených státech jako IMSA [International Motor Sports Association, pozn. red.] a v Japonsku jako Super GT."

Tyto série budou využívat verzi vozu s označením DevBot 2.0, která bude řiditelná i člověkem. Na první pohled má charakter vozů LMP, avšak na rozdíl od vytrvalostních prototypů budou mít poháněnou pouze zadní nápravu. Tento typ auta bude nasazen během prvních dvou sezón (Alpha a Beta), než bude uvolněna plná verze. První ostrá sezóna by teda měla odstartovat v roce 2021.

img-responsive

V šampionátu elektrických formulí nalezlo útočiště mnoho pilotů F1, výjimkou není ani již bývalý jezdec McLarenu Stoffel Vandoorne | foto: Stoffel Vandoorne

Současný Robocar, který byl představen počátkem loňského roku, je plně autonomní a nemá žádný kokpit. To se ale, jak již bylo zmíněno, v budoucnu změní. Di Grassi tvrdí, že příští vůz, který by pak měl na dráhu vyrazit za dva roky, měl být křížencem Robocaru a DevBotu.

"V prvních několika sezónách to bude to spíše show než závodění," řekl Di Grassi. "Je to technologický podnik, pro technologické společnosti, aby ukázaly, co vyvíjejí. Nebudeme soupeřit se žádnou z existujících sérií. Chceme si vytvořit naši vlastní oblast motorsportu."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Série autonomních formulí Roborace se nebrání spolupráci s F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 06.01.2019 11:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Valtteri Bottas při úspěšném rallyovém pokusu ve Francii

VIDEO: Vítězná jízda Bottase v rallye na okruhu Paul Ricard

Lewis Hamilton se svým šéfem Totem Wolffem

Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

Šéf Red Bullu Christian Horner

Red Bull a Honda? Horner je s prvním rokem partnerství spokojený

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Honda po svém návratu do F1 zažívala hodně trápení, u Toro Rosso ale vidí její potenciál

"Letos to byla pouze příprava," reagoval šéf stáje Toro Rosso na spolupráci s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  2. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  3. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  4. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  5. Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

  6. Co radí Webber Vettelovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud