"Letos to byla pouze příprava," reagoval šéf stáje Toro Rosso na spolupráci s Hondou

Jiří Izer, 25. prosince 2018, 13:05 Google+

V životě je někdy zapotřebí odvahy k uskutečnění kroku, který se může zdát na první pohled zcela jdoucí proti proudu. V týmu Toro Rosso se po skončení loňské sezóny rozhodli opustit agregáty Renaultu a po rozchodu Hondy a McLarenu se postavili do role jediného klienta japonského dodavatele motorů. Mnozí nad tímto jen kroutili nechápavě hlavou...

Počet komentářů:  35 komentářů (Poslední 28.12. 10:55) Napište svůj názor
Honda po svém návratu do F1 zažívala hodně trápení, u Toro Rosso ale vidí její potenciál

Honda po svém návratu do F1 zažívala hodně trápení, u Toro Rosso ale vidí její potenciál | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

V sezóně 2017 skončila italská stáj poháněná Renaultem s 53 body na sedmém místě, zatímco McLaren s Hondou na předposlední, deváté příčce s 30 body. Rok 2018, ve kterém si obě stáje prohodily dodavatele motorů, se lépe dařilo McLarenu (62 bodů, 6.) než juniorce Red Bullu (33 bodů, 9.). Tady mluví čísla jasně a mohlo by se při zjednodušeném pohledu zdát, že Toro Rosso udělalo zásadní krok zpět.

"Honda byla pro nás zlatým hřebem," odmítá avšak tuto myšlenku samotný šéf stáje z Faenzy Franz Tost pro Autosport. "Pamatujete, co tady loni, v této fázi říkaly o Hondě ostatní týmy. Vzpomínám, jak jsem tady potkal pár lidí a ti říkali 'musíš být absolutní blázen, přejeme ti do budoucího roku to nejlepší'. Řekl jsem 'ano, budeme mít slušnou sezónu, uvidíte, budeme před vámi'. Mysleli si, že jsem se možná dočista zbláznil, ale já byl přesvědčen, že Honda je pro nás tím správným rozhodnutím."

img-responsive

McLaren přešel z Hondy na Renault, u Toro Rosso tomu bylo přesně naopak | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull během sezóny monitoroval pokroky své sesterské stáje a  nakonec se také k pohonné jednotce japonského dodavatele přiklonil, od příští sezóny budou tedy oba týmy Dietricha Mateschitze mít v útrobách svých monopostů stejný motor.

"Motor Honda z loňského roku byl již mnohem lepší, než tvrdili ostatní," prohlašuje Tost. "V průběhu zimních měsíců pracovali Honda a Toro Rosso opravdu tvrdě, byli jsme na dynamometru v Milton Keynes, byli jsme na dynamometru v Sakuře. Panovala zde velmi úzká spolupráce a Honda mohla zlepšit jak spolehlivost, tak výkon."

img-responsive

Franz Tost spojení s japonským výrobcem motorů věří | foto: Red Bull Content Pool

Toro Rosso patřilo také k rekordmanům startovního pole, pokud jde o množství vyměněných komponentů pohonné jednotky během sezóny. Již před přechodem k Hondě tušili, že pravidly stanovenou hranici tří kusů určitě překročí, nicméně k uplynulému ročníku se postavili jako k jedné velké zkoušce.

"Bylo mi jasné, že během sezóny neskončíme na třech motorech," řekl Tost. "Ale poslední změny na motoru přišly víceméně na přání z naší strany. Tuto sezónu vidím jako přípravu pro příští rok. Tento rok je již za námi. Zapomeňte na něj."

Vytisknout

Diskuze: "Letos to byla pouze příprava," reagoval šéf stáje Toro Rosso na spolupráci s Hondou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 28.12.2018 10:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 35 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Dočká se Lewis Hamilton u Ferrari kýženého 8. titulu?

"Hamiltona bych do Ferrari nebral, talentem je Leclerc," říká Binotto

Kamuj Kobajaši s Toyotou TF109

Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • Kvalifikace (23:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (20:00 - 21:00)
    • 1. Závod (00:00)
  • Neděle

    • 2. Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Cyril Abiteboul má teď pocit větší kontroly nad věcí

Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Hamiltona bych do Ferrari nebral, talentem je Leclerc," říká Binotto

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud