Zájem osmého týmu o pneumatiky Michelin je sice na stranu jednu oceněním za dobrou práci, na druhou stranu je prakticky monopolní postavení v rozporu s dlouhodobou politikou společnosti.
Michelin několikrát opakoval, že by bez konkurenčního prostředí v F1 nepůsobil. Podle výrobce je jen soupeření dostatečnou motivací k neustálému vývoji a zlepšení. „S tímto na mysli se musí výrobci pneumatik řídit při jednání s týmy a dodávkách svých výrobků. Michelin je tedy připraven otevřít prostor pro větší rovnováhu,“ prohlásil Edouard Michelin.
Mezi řádky tak šéf koncernu oznámil, že s největší pravděpodobností půjde někdo z kola ven. A vzhledem k délce smlouvy a důležitosti spolupráce tahá pravděpodobně za nejslabší provaz Red Bull a hned po něm Williams, tedy stáje bez tovární podpory, tím i neomezených finančních prostředků na neustálé testy pneumatik.
Bridgestone naopak láká týmy s japonským zastoupením, tedy Toyotu a BAR Honda.
Foto: BAR Honda, Michelin / DPPI