F1 se chlubí silným vzestupem diváků a zájmu - předčí Formuli E, Ligu mistrů, NBA i NHL

Petr Hlawiczka, 25. října 2018, 06:20 Google+

Formule 1 v roce 2017 zaznamenala silný růst zájmu jak v oblasti televize, tak i v oblasti digitálních platforem. Jde také o nejrychleji rostoucí značku sportu na sociálních médiích.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 26.10. 10:07) Napište svůj názor
Start Velké ceny Austrálie - Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem

Start Velké ceny Austrálie - Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Celková televizní návštěvnost počítaná jako průměrná návštěvnost všech F1 přenosů za rok na 20 nejvyspělejších trzích dosáhla 1,4 miliardy, což představuje růst o 6,2 % proti roku 2016.

Největší čtyři trhy - Německo, Brazílie, Itálie a Spojené království - dosáhly pozitivního růstu. Největší byl v Itálii (+ 19,1 %) následovaný Brazílií (+ 13,4 %), Spojeným královstvím (+ 3,9%) a Německem (+ 0,9 %). Další zajímavé hodnoty byly zaznamenány například v Číně (+ 42,2 %), ve Švýcarsku (+ 14,3 %) či v Dánsku (+ 14,1 %).

V roce 2017 si TV program naladilo celkem 352,3 milionů jedinečných diváků. Poprvé od roku 2010 v této statistice nedošlo k poklesu. Na hlavních trzích došlo k růstu o 2,4 % - nejvíce v Mexiku (+ 22,6 %), v Itálii (+ 16, 7 %) a v USA (+ 13 %). Brazílie i přes lehký pokles (- 1,8 %) zůstává se svými 76 miliony diváky stále největším televizním trhem.

Počet uživatelů sociálních platforem F1 také významně vzrostl na celkových 11,9 milionů sledujících na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube - oproti roku 2016 o 54,9 %. Formule 1 se tak loni stala nejrychleji rostoucí značkou na sociálních médiích.

Růst v % na sociálních médiích za rok 2017

Růst v % na sociálních médiích za rok 2017 | zdroj: Formula1.com

Počet shlédnutých minut na Facebooku vzrostl proti roku 2016 o 1600 % (celkem 390 mil. min) zejména díky sestřihům z kvalifikací a závodů, které patřily mezi nejčastěji shlížený obsah, obzvlášť v případě velkých cen pořádaných na Dálném východě.

Video obsah na Twitteru patřil mezi nejlepší - 64 milionů zhlédnutí, roční vzestup o 165 %. Počet sledujících na Instagramu se téměř zdvojnásobil (+ 93 %), za rok 2017 dosáhl 3,8 milionu.

Celkový počet jedinečných uživatelů webových stránek a oficiální aplikace Formule 1 přesáhl 124 milionů (průměrný růst 7,5 % - u Formula1.com +7,5 %, u aplikace + 1,7 %, počet závodů byl ale vyšší). Mezi nejvydařenější podniky z pohledu těchto dvou platforem patřily Čína (+ 35,6 %), Singapur (+ 26,7 %) a USA (+ 19,8 %).

"Naše práce na zlepšení zážitku pro naše fanoušky napříč všemi platformami a jejich větším zapojení po celém světě pokračuje. Fanoušci Formule 1 uvidí další změny v zážitcích a tvorbě nových materiálů. Pro fanoušky F1 nastává ta správná doba," komentuje Sean Bratches, obchodní ředitel Formule 1.

F1 se postupně snaží vylepšit i televizní grafiku - ukázka využití prostoru na nové ochraně kokpitu typu Halo

F1 se postupně snaží vylepšit i televizní grafiku - ukázka využití prostoru na nové ochraně kokpitu typu Halo | zdroj: Formula1.com

Google+ Vytisknout

Diskuze: F1 se chlubí silným vzestupem diváků a zájmu - předčí Formuli E, Ligu mistrů, NBA i NHL

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 26.10.2018 10:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Slavné jméno se vrací k Ferrari

Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

Adrian Newey se svou rudou složkou

Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

Toro Rosso v posledních testech roku 2018 v Abú Zabí

Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Fernando Alonso s McLarenem MCL33 v Brazílii

McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

Max Verstappen s trofejí po GP Brazílie

Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

Maurizio Arrivabene (vlevo) v pozici šéfa týmu i přes vzrůstající formu Ferrari skončil

Vsadili ve Ferrari při volbě nového šéfa týmu na správnou kartu?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Brendon Hartley během kvalifikace na Velkou cenu Spojených států 2018

"Srovnání s Gaslym ukazuje, že si místo u Toro Rosso zasloužím," tvrdí Hartley …

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda větší změny motoru nechystá, zůstává u konceptu z roku 2017. Dobrá zpráva pro Red Bull?

  2. F1 vytvořila simulátor předjíždění, chce navrhovat zábavnější okruhy. Vietnam má být super

  3. McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

  4. Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

  5. Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

  6. Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud