Renault doufá, že soupeři byli v aerodynamickém průzkumu upřímní

Petr Hlawiczka, 27. září 2018, 06:20 Google+

Renault doufá, že jejich soupeři uváděli pravdivá data ve výzkumu, která se týkal navrhovaných změn pro rok 2019. Ty byly schváleny i přes narůstající pochybnosti francouzského týmu o tom, zda opravdu usnadní předjíždění.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.09. 11:38) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg s Renaultem RS18 v závodě v Monze

Nico Hülkenberg s Renaultem RS18 v závodě v Monze | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek



Šéfové Formule 1 se po nudnější Velké ceně Austrálie v úvodu letošní sezóny sešli, aby přišli s návrhy na změny u aut, které by mohly jezdit blíže za sebou a snadněji se předjíždět.

Po průzkumu se dohodly na tom, že se upraví konstrukce předních křídel tak, aby se zamezilo obtékání vzduchu po vnější straně vozu kolem předních kol, zjednoduší se brzdové kanálky a zadní křídlo bude širší a hlubší. Renault však měl od prvotních testů o přínosu takových úprav pochybnosti.

"Požádali nás, abychom vyzkoušeli některá řešení, jež měla prověřit, že zvolený směr je správný. Ale my jsme to necítili tak, že k tomu dojde. Podle nás nebyl rozdíl dostatečně velký, aby ospravedlnil novou sadu pravidel pro příští rok, ale podle ostatních týmů ano. Snad tedy byli upřímní stejně jako my, protože my jsme nebyli motivováni vlastními zájmy," uvádí technický ředitel Renaultu Marcin Budkowski.

img-responsive

Přední křídlo Renaultu v Maďarsku | foto: Renault Sport F1

Nová pravidla týkající se předních křídel podle nich budou mít dopad na proudění vzduchu kolem vozu a mohou změnit schopnost monopostů se následovat, podle něj ale nezpůsobí takový rozdíl, který by stál za veškeré to úsilí potřebné k návrhu nových vozů.

"Naše prvotní data naznačují, že to povede k rozdílu, který nebude mít takový rozsah, který by týmy nezískaly po intenzivním vývoji zpět. Neberte mě špatně - proudění vzduchu bude odlišné, ale nejsme přesvědčeni o tom, že to to autům umožní jezdit těsně za sebou. Už je to schváleno, tak doufáme, že to bude pro sport dobré. Máme ale své pochybnosti, a proto jsme tyto změny nepodporovali. Ale většina ano a my se tomu rádi přizpůsobíme," dodává Budkowski.

Renault drží v letošním šampionátu čtvrtou příčku s náskokem 15 bodů na pátý Haas. Příští rok chce udělat další pokrok, na boj s Ferrari a Mercedesem to ale stačit ještě nebude.

img-responsive

Nico Hülkenberg dostane příští rok nového týmového kolegu - Daniela Ricciarda z Red Bullu | foto: Renault Sport F1

"Samozřejmě, že doufáme, že to bude odlišné, ale musíme postupovat krok za krokem. Ztrácíme na nejlepší 1,5 sekundy. Kdybych tady seděl a myslel si, že to stáhneme na Mercedes a Ferrari, tyto obrovské organizace plné soutěživých lidí, tak bych se mýlil," uznává technický ředitel Renaultu.

"My jsme v posledních dvou letech rostli, ale oni mají už léta struktury o 900 lidech. Stabilita je pro ně velkým přínosem, takže by to ode mě bylo směšné, kdybych tvrdil, že je příští rok budeme porážet. Naším cílem je dosahovat velkých pokroků, a abych byl upřímný, tak stáhnout takovou ztrátu je skutečným úspěchem.

Rozhodně doufám, že v roce 2020 s nimi budeme moci bojovat mnohem těsněji, ale nic nebudu předpovídat, protože by to nebylo rozumné. V roce 2021 dojde teoreticky ke změně pravidel, a pokud bude potvrzena, tak to musíme vnímat jako příležitost," dodává Budkowski.

img-responsive

Renault nečeká, že by si to už příští rok mohl rozdávat s Ferrari či s Mercedesem | foto: Renault Sport F1

Vytisknout

Diskuze: Renault doufá, že soupeři byli v aerodynamickém průzkumu upřímní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.09.2018 11:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nejlepší jezdci na pódiu po závodě na Monze

Jordan Strollovi věří: Může to dotáhnout až k titulu, říká. Co potřebuje zlepšit?

Leclerc vyráží na trať

"Perfektní den, skvělý pocit," hodnotí Leclerc první test s Ferrari v roce 2021 + VIDEO

Tvarování sedačky pro Micka Schumachera

Na adresu Schumachera zní slova chvály, ale Tost a Steiner zdvihají varovný prst

Charles Leclerc v rámci třetího dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Britští sázkaři prozradili, co je potřeba při sázení na F1 sledovat

Sergio Pérez během první návštěvy Milton Keynes

Verstappenovu rychlost poznám až po pěti závodech, tvrdí natěšený Pérez

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

Byl Renault nucen podepsat s Alonsem? Ano, ale podepsaly rády obě strany

Sebastian Vettel v závodě v Turecku

Ferrari bude bojovat o třetí místo, předpovídá Marko. Co Aston Martin?

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

McLaren má letos za cíl zlepšení ve 2 klíčových oblastech. Key promlouvá o silných i slabých stránkách

Nicholas Latifi v rámci sezónních testů v Barceloně

Není pilot jako pilot, zvláště platící. Williams a Nicholas Latifi...

Fernando Alonso v továrně Renaultu

Alonso: Teď je ten správný čas na návrat, cítím se mladý

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg je Oconovým osudem znepokojen

Rosberg: Oconova "strašná" situace je pro F1 varováním

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

  2. Byl Renault nucen podepsat s Alonsem? Ano, ale podepsaly rády obě strany

  3. Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

  4. Leclerc a Sainz budou s Ferrari testovat už příští týden

  5. Na adresu Schumachera zní slova chvály, ale Tost a Steiner zdvihají varovný prst

  6. Button se dohodl s Williamsem, jedná se o dlouhodobý kontrakt

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud