Renault doufá, že soupeři byli v aerodynamickém průzkumu upřímní

Petr Hlawiczka, 27. září 2018, 06:20 Google+

Renault doufá, že jejich soupeři uváděli pravdivá data ve výzkumu, která se týkal navrhovaných změn pro rok 2019. Ty byly schváleny i přes narůstající pochybnosti francouzského týmu o tom, zda opravdu usnadní předjíždění.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.09. 11:38) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg s Renaultem RS18 v závodě v Monze

Nico Hülkenberg s Renaultem RS18 v závodě v Monze | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek



Šéfové Formule 1 se po nudnější Velké ceně Austrálie v úvodu letošní sezóny sešli, aby přišli s návrhy na změny u aut, které by mohly jezdit blíže za sebou a snadněji se předjíždět.

Po průzkumu se dohodly na tom, že se upraví konstrukce předních křídel tak, aby se zamezilo obtékání vzduchu po vnější straně vozu kolem předních kol, zjednoduší se brzdové kanálky a zadní křídlo bude širší a hlubší. Renault však měl od prvotních testů o přínosu takových úprav pochybnosti.

"Požádali nás, abychom vyzkoušeli některá řešení, jež měla prověřit, že zvolený směr je správný. Ale my jsme to necítili tak, že k tomu dojde. Podle nás nebyl rozdíl dostatečně velký, aby ospravedlnil novou sadu pravidel pro příští rok, ale podle ostatních týmů ano. Snad tedy byli upřímní stejně jako my, protože my jsme nebyli motivováni vlastními zájmy," uvádí technický ředitel Renaultu Marcin Budkowski.

img-responsive

Přední křídlo Renaultu v Maďarsku | foto: Renault Sport F1

Nová pravidla týkající se předních křídel podle nich budou mít dopad na proudění vzduchu kolem vozu a mohou změnit schopnost monopostů se následovat, podle něj ale nezpůsobí takový rozdíl, který by stál za veškeré to úsilí potřebné k návrhu nových vozů.

"Naše prvotní data naznačují, že to povede k rozdílu, který nebude mít takový rozsah, který by týmy nezískaly po intenzivním vývoji zpět. Neberte mě špatně - proudění vzduchu bude odlišné, ale nejsme přesvědčeni o tom, že to to autům umožní jezdit těsně za sebou. Už je to schváleno, tak doufáme, že to bude pro sport dobré. Máme ale své pochybnosti, a proto jsme tyto změny nepodporovali. Ale většina ano a my se tomu rádi přizpůsobíme," dodává Budkowski.

Renault drží v letošním šampionátu čtvrtou příčku s náskokem 15 bodů na pátý Haas. Příští rok chce udělat další pokrok, na boj s Ferrari a Mercedesem to ale stačit ještě nebude.

img-responsive

Nico Hülkenberg dostane příští rok nového týmového kolegu - Daniela Ricciarda z Red Bullu | foto: Renault Sport F1

"Samozřejmě, že doufáme, že to bude odlišné, ale musíme postupovat krok za krokem. Ztrácíme na nejlepší 1,5 sekundy. Kdybych tady seděl a myslel si, že to stáhneme na Mercedes a Ferrari, tyto obrovské organizace plné soutěživých lidí, tak bych se mýlil," uznává technický ředitel Renaultu.

"My jsme v posledních dvou letech rostli, ale oni mají už léta struktury o 900 lidech. Stabilita je pro ně velkým přínosem, takže by to ode mě bylo směšné, kdybych tvrdil, že je příští rok budeme porážet. Naším cílem je dosahovat velkých pokroků, a abych byl upřímný, tak stáhnout takovou ztrátu je skutečným úspěchem.

Rozhodně doufám, že v roce 2020 s nimi budeme moci bojovat mnohem těsněji, ale nic nebudu předpovídat, protože by to nebylo rozumné. V roce 2021 dojde teoreticky ke změně pravidel, a pokud bude potvrzena, tak to musíme vnímat jako příležitost," dodává Budkowski.

img-responsive

Renault nečeká, že by si to už příští rok mohl rozdávat s Ferrari či s Mercedesem | foto: Renault Sport F1

Vytisknout

Diskuze: Renault doufá, že soupeři byli v aerodynamickém průzkumu upřímní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.09.2018 11:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg je Oconovým osudem znepokojen

Rosberg: Oconova "strašná" situace je pro F1 varováním

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud