"Dostat ztracený přítlak zpět je těžší, než jsme čekali," připouští Alpine. O kolik týmy zpomalily?

Petr Hlawiczka, 25. března 2021, 07:00 Google+

Změny v oblasti podlahy měly za účel zpomalit letošní monoposty Formule 1, aby se nemusely měnit pneumatiky Pirelli. Ty by mohly mít s neustále rostoucím přítlakem potíže. Podle Alpine není tak snadné se dostat zpět na loňské úrovně aerodynamické výkonnosti.

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 26.03. 13:45) Napište svůj názor
Fernando Alonso během předsezonních testů v Bahrajnu

Fernando Alonso během předsezonních testů v Bahrajnu | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

Technický ředitel McLarenu James Key předpokládá, že se týmy v průběhu sezóny dostanou na loňské hodnoty. Šéf Alpine F1 Marcin Budkowski nicméně přiznává, že dostat ztracený přítlak zpět je náročnější, než původně očekávali.

"Jako každý tým jsme kvůli změnám na zádi vozu o kus přišli ve srovnání s loňským rokem. Všichni mají plné ruce práce s tím, aby jej získali zpět. Neřeknu vám přesně, kde jsme skončili, ale všichni řeší to, jak ho získat zpět," uvádí Budkowski.

O kolik času na kolo kvůli změnám v pravidlech podle něj přišli? "Na počátku jsme ztratili přes sekundu na kolo, poté něco neustále dostáváme zpět. Je to náročná oblast, protože když se dotknete něčeho takového, jako je zadní roh, tak se obvykle dostáváte do potíží s korelací mezi CFD, tunelem a tratí."

img-responsive

Podle Budkowského se nyní snaží všichni dostat zpět ztracený přítlak, výzva je to větší, než původně očekávali | foto: Alpine F1 Team

"Ale nemyslím si, že by to byl záměr ze strany FIA nám předložit tuto výzvu navíc. Podle mě šlo možná o trochu neplánovaný dopad těchto pravidel. Ukázala se být náročnější, než jsme původně čekali," přiznává ředitel Alpine.

"Nejde jen o chybějící kousek podlahy, vlastně to tak trochu motá hlavu to vyřešit. Je to zajímavé, můžete na vozech pozorovat různá řešení. Obvykle tomu tak je, když máte nová pravidla. Jsem si jistý tím, že to bude konvergovat, vlastně k tomu už docházelo během testování," všímá si Budkowski.

"Něco jsme otestovali, stejně jako mnoho dalších týmů. Měli jsme dobré výsledky, ubíráme se správným směrem, máme dobré porozumění... korelace je samozřejmě výzvou, ale není překvapením, že jsme nejenom získali nějaké pochopení, ale podařilo se nám zlepšit výkonnost vozu," dodává spokojeně.

Vytisknout

Diskuze: "Dostat ztracený přítlak zpět je těžší, než jsme čekali," připouští Alpine. O kolik týmy zpomalily?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 26.03.2021 13:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso - 3. den předsezonních testů v Bahrajnu

Jsem připravený, hlásí Alonso. V Bahrajnu čeká překvapení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud