Po závodě uvedl, že svému soupeři nechal dostatek místa po změně směru, jak vyžadují pravidla, jenže si Fin najel do jeho zadního kola. Po prohlédnutí videa ale svůj názor nezměnil.
"Samozřejmě, že jsem záznam viděl. Jen jsem se bránil. Rozhodně se snažíte ponechat co nejméně místa, aby váš průjezd zatáčkou byl narušen co nejméně. Narazili jsme do sebe a možná jsem mu mohl nechat o pár milimetrů více, ale byl na bílé čáře," vysvětluje holandský pilot.
"Když se na to podíváte zpětně, tak to je jednoduché říct: 'Měl jsem to udělat tak či onak,' jenže když se do zatáčky přiřítíte 340 km/h, pak je to úplně jiná situace pro rozhodování, než když se díváte na videozáznam," hájí se Verstappen.
Ke svým trestným 5 vteřinám, kvůli nimž se propadl z 3. na 5. místo v konečném hodnocení, tvrdí: "Záleží na komisaři. Někdo vám udělí penalizaci, jiný ne. Nemyslím si, že by to mělo něco společného s pravidly."
V Itálii o jeho incident na trati posuzovali komisaři Tim Mayer (syn bývalého zakladatele McLarenu Teddyho Mayera), Gerd Ennser (člen bavorské pobočky největšího německého automobilového klubu ADAC) a za jezdce Američan Danny Sullivan - bývalý pilot F1, vítěz Indy 500 a šampion série CART. Ti ve zdůvodnění trestu necitovali žádný konkrétní článek pravidel, odvolali se pouze na porušení Mezinárodního sportovního kodexu.
"Můžeme o tom incidentu hovořit celé věky, ale rozhodnutí bylo učiněno a já o spánek nepřijdu. Po závodě jsem byl hodně naštvaný, takže neměl šanci se přese mě dostat. Alespoň ví, jak vypadá záď mého vozu," dodává Verstappen s úsměvem.