Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

-haj, 18. července 2018, 23:00 Google+

Podle Kevina Magnussena bylo rozhodnutí Haasu najmout přes zimu do svého týmu bývalého inženýra Bridgestone jedním z hlavních faktorů, které stojí za vzestupem formy amerického týmu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 19.07. 14:23) Napište svůj názor
Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů

Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Haas letos bojuje o čtvrtou příčku mezi týmy a vyhýbají se mu velké výkyvy ve výkonnosti, které známe z předešlých sezon. Za výkyvy stálo nesprávné chápání toho, jak fungují pneumatiky Pirelli. Proto k týmu přišel přes zimu Hiroši Tomitsuka. 

"Je jasné, že letos máme lepší auto - je více konzistentní, aerodynamika je také silnější po stránce stability. Ale myslím, že hlavní faktor je člověk zodpovědný za pneumatiky, který k nám do týmu přišel. Tomi-san je pro tým opravdu velkým přínosem. Pochopení a zvládání pneumatik je klíčové. Je to důležité pro vyrovnanost výkonů, ani ne tak pro výkonnost samotnou," chválí novou posilu týmu Kevin Magnussen. 

"Pirelli je obtížnou pneumatikou, těžko se s ní zachází - nejenom z jezdeckého pohledu, ale také z pohledu nastavení, například pokud jde o teploty ráfků. Je to důležité pro strategie nebo třeba úpravu jezdeckého stylu při výjezdovém kole. Je za tím velká věda, potřebujete nějakého experta, který porozumí pneumatikám Pirelli. 

img-responsive

Magnussen letos posbíral spoustu skvělých výsledků | foto: Haas F1 Team

Je pak velkou výhodou, když máte v týmu někoho, kdo se v této otázce vyzná. Pokud máte navíc zkušenosti od jiného výrobce pneumatik, je to ještě lepší. Každý víkend jezdíme na jiném asfaltu, za rozdílných teplot a máme na autě jiné směsi pneumatik, jiné je i nastavení auta. Pokaždé se tedy pneumatiky chovají jinak a potřebujete někoho, kdo tomu rozumí," popisuje úkoly Japonce Dán.

Dle Romaina Grosjeana může stáj dělat rychlejší rozhodnutí díky Tomitsukově porozumění pneumatikám: "On se na pneumatiky podívá a hned ví, jestli potřebují být teplejší nebo chladnější. Hodně to pomáhá, protože když jsou gumy moc horké nebo moc chladné, tak je to prakticky to stejné - je s nimi obtížná práce. 

img-responsive

Romain Grosjean se dopustil chyb, nebýt kterých by tým již mohl okupovat čtvrtou příčku mezi konstruktéry | foto: Haas F1 Team

Teď se [Hiroši] učí vlastnosti pneumatik Pirelli, které jsou dost odlišné od toho, co znal z dřívějška. Hodně nám pomáhá s tím, jak dostat pneumatiky do jejich funkčního okna. Abych byl upřímný, tak to je přesně to, co zhruba 80 % víkendu děláme - snažíme se najít to správné funkční okno."

Podle Günthera Steinera je "20 let zkušeností Hiroši s výrobou pneumatik pro tým velkým přínosem. Když se podívá na pneumatiku, tak hned ví, na co kouká. Je pro kluky velkým přínosem, často potvrzují to, co si po matematickém výpočtu Hiroši myslí."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 19.07.2018 14:23 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Lewis Hamilton ve středu v Barceloně diktoval tempo

„Auto je spolehlivé, výborně ovladatelné - a půjde ještě hodně zrychlit,“ pochvaluje si Mercedes

Charles Leclerc při předsezonních testech s vozem Ferrari SF1000 v Barceloně

„Časy z prvního dne testů odrážejí nový přístup Ferrari,“ uklidňuje Leclerc

Charles Leclerc při předsezonních testech s vozem Ferrari SF1000 v Barceloně

FOTO: Předsezónní testy odstartovaly - nová auta se ukázala v plné parádě

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault musí řešit alternativu za Sainze, v budoucnu chce vychovávat vlastní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Williams ukázal svou formuli pro rok 2020: FW43 barevně překvapil. A už létá po Barceloně

  5. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  6. Místo Číny do Imoly? Italský okruh nabízí narychlo pomoc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud