Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

-haj, 18. července 2018, 23:00 Google+

Podle Kevina Magnussena bylo rozhodnutí Haasu najmout přes zimu do svého týmu bývalého inženýra Bridgestone jedním z hlavních faktorů, které stojí za vzestupem formy amerického týmu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 19.07. 14:23) Napište svůj názor
Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů

Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Haas letos bojuje o čtvrtou příčku mezi týmy a vyhýbají se mu velké výkyvy ve výkonnosti, které známe z předešlých sezon. Za výkyvy stálo nesprávné chápání toho, jak fungují pneumatiky Pirelli. Proto k týmu přišel přes zimu Hiroši Tomitsuka. 

"Je jasné, že letos máme lepší auto - je více konzistentní, aerodynamika je také silnější po stránce stability. Ale myslím, že hlavní faktor je člověk zodpovědný za pneumatiky, který k nám do týmu přišel. Tomi-san je pro tým opravdu velkým přínosem. Pochopení a zvládání pneumatik je klíčové. Je to důležité pro vyrovnanost výkonů, ani ne tak pro výkonnost samotnou," chválí novou posilu týmu Kevin Magnussen. 

"Pirelli je obtížnou pneumatikou, těžko se s ní zachází - nejenom z jezdeckého pohledu, ale také z pohledu nastavení, například pokud jde o teploty ráfků. Je to důležité pro strategie nebo třeba úpravu jezdeckého stylu při výjezdovém kole. Je za tím velká věda, potřebujete nějakého experta, který porozumí pneumatikám Pirelli. 

img-responsive

Magnussen letos posbíral spoustu skvělých výsledků | foto: Haas F1 Team

Je pak velkou výhodou, když máte v týmu někoho, kdo se v této otázce vyzná. Pokud máte navíc zkušenosti od jiného výrobce pneumatik, je to ještě lepší. Každý víkend jezdíme na jiném asfaltu, za rozdílných teplot a máme na autě jiné směsi pneumatik, jiné je i nastavení auta. Pokaždé se tedy pneumatiky chovají jinak a potřebujete někoho, kdo tomu rozumí," popisuje úkoly Japonce Dán.

Dle Romaina Grosjeana může stáj dělat rychlejší rozhodnutí díky Tomitsukově porozumění pneumatikám: "On se na pneumatiky podívá a hned ví, jestli potřebují být teplejší nebo chladnější. Hodně to pomáhá, protože když jsou gumy moc horké nebo moc chladné, tak je to prakticky to stejné - je s nimi obtížná práce. 

img-responsive

Romain Grosjean se dopustil chyb, nebýt kterých by tým již mohl okupovat čtvrtou příčku mezi konstruktéry | foto: Haas F1 Team

Teď se [Hiroši] učí vlastnosti pneumatik Pirelli, které jsou dost odlišné od toho, co znal z dřívějška. Hodně nám pomáhá s tím, jak dostat pneumatiky do jejich funkčního okna. Abych byl upřímný, tak to je přesně to, co zhruba 80 % víkendu děláme - snažíme se najít to správné funkční okno."

Podle Günthera Steinera je "20 let zkušeností Hiroši s výrobou pneumatik pro tým velkým přínosem. Když se podívá na pneumatiku, tak hned ví, na co kouká. Je pro kluky velkým přínosem, často potvrzují to, co si po matematickém výpočtu Hiroši myslí."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 19.07.2018 14:23 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLarenu svědčí spíše pomalé okruhy, na těch rychlých s dlouhými rovinkami kvůli neefektivní aerodynamice propadá

"Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak tým funguje uvnitř?

Max Verstappen s motorem Renault pohánějící jeho Red Bull není spokojený

"Od Verstappena to není fér, když kritizuje pouze motor," hájí se technický ředitel Renaultu

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Japonska 2018

Massa vysvětluje, proč Ferrari v boji o titul opět selhává

Stoffel Vandoorne u McLarenu moc štěstí na konkurenceschopnou techniku neměl

"Vandoorne je jedním z největších talentů Formule 1," tvrdí Alonso

Cesta Maxe Verstappena s Red Bullem RB7 Spojenými státy americkými

VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Stoffel Vandoorne v F1 po sezóně 2018 skončí

Vandoorne bude příští rok závodit v elektrických formulích po boku šampiona DTM

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault musí řešit alternativu za Sainze, v budoucnu chce vychovávat vlastní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Massa vysvětluje, proč Ferrari v boji o titul opět selhává

  2. U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

  3. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

  4. "Vandoorne je jedním z největších talentů Formule 1," tvrdí Alonso

  5. Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

  6. VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud