Blíží se doba, kdy by týmy měly jasno ve svých jezdeckých sestavách pro příští sezónu. Budoucnost Sainze však francouzský tým nemá ve svých rukou - záleží totiž na tom, zda Daniel Ricciardo setrvá u Red Bullu či půjde jinam. Zatím to vypadá na prodloužení spolupráce kvůli tomu, že jeho šance na získání místa u Ferrari a Mercedesu klesají, o jeho služby však mají zájem i jiní - například McLaren.
Kdo by u Renaultu mohl nahradit Sainze?
Sainz by mohl Red Bull pustit pouze v případě, že by jej rakouský tým nechtěl posadit do svého závodního monopostu. Než se situace kolem něj vyjasní, musí se Renault porozhlédnout po alternativách. Spekuluje se o juniorovi Mercedesu Estebanovi Oconovi, který působí u Force Indie, nebo o samotném Ricciardovi.
"Pozornost budeme věnovat dvěma věcem: jak se bude vyvíjet výkonnost Carlose a situace pilotů u Red Bullu. Dobře si uvědomujeme, že to může mít dopad na dostupnost Carlose příští rok. Mou zodpovědností je v rozumném a potřebném časovém rámci zajistit alternativy, pokud by pro nás Carlos nebyl dostupný," vysvětluje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
"Chci co nejrychleji předvídat jezdeckou sestavu pro příští rok. Musíme být schopni se podívat po alternativách, protože víme, že nemáme plnou moc nad budoucností Carlose u Renaultu, protože nekontrolujeme budoucnost mezi Red Bullem a Carlosem," pokračuje Abiteboul, jenž je v budoucnu ochoten dát šanci také těm nejlepším mladíkům z akademie Renaultu (Renault Sport Academy).
Budou muset brát zákazníci s motory také mladíky Renaultu?
"Této akademii něco schází - spojení s týmem Formule 1, který by si z ní vybral jezdce. Můžeme vidět, že to dělá Red Bull se svým Toro Rosso, Mercedes s Force Indií nebo někdy s Williamsem," poukazuje například na uplatnění Ocona. Totéž dělá Ferrari se Sauberem, za který letos závodí Charles Leclerc a v pátky, mj. i teď na Hockenheimu, dostává šanci Antonio Giovinazzi.
"To je jeden z důvodů, proč vztah s Red Bullem nemá smysl při našich cílech stát se plnohodnotným týmem, obzvlášť s ohledem na výchovu pilotů. Nedokážu si představit, že bych Helmuta [Marka] žádal o to, aby vzal našeho pilota, to je jasné. Nepřipadá to v úvahu ani s McLarenem. Ale když začínáme přemýšlet o naši strategii zákaznických motorů pro rok 2021, tak tento prvek budu mít rozhodně na mysli - schopnost zákazníka přijmout jezdce z naší akademie," dodává Abiteboul.