Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Petr Hlawiczka, 12. července 2018, 06:20 Google+

Robert Kubica v oficiálním podcastu F1 prozradil, že před svou nehodou v rallye podepsal smlouvu s Ferrari, kam měl přestoupit z Renaultu.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 12.07. 17:47) Napište svůj názor
Robert Kubica měl v F1 dobře našlápnuto

Robert Kubica měl v F1 dobře našlápnuto | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek



Na počátku sezóny 2011 si odskočil do rallye Ronde di Andora, kde havaroval a málem přišel o ruku. Od té doby ve Formuli 1 nezávodí, i když se letos zapojil do prvního volného tréninku s Williamsem (ještě jeden ho čeká v Abú Zabí), kde plní roli testovacího a rezervního pilota.

Proč riskoval a kromě F1 jezdil i rallye?
Kdysi se spekulovalo o jeho možném přestupu k Ferrari, ale tento tým ani pilot to nikdy nepotvrdili. Nyní Kubica odhalil, že tomu tak skutečně bylo. A že se osudové rallye již nechtěl zúčastnit, ale nakonec přijel kvůli týmu, který vše zařídil, aby se dočkal úspěchu po smůle v předchozích podnicích.

Rallye se tehdy neúčastnil "jen čistě kvůli zábavy," ale proto, že "toužil se stát kompletnějším pilotem, najít něco, co jiní nemají nebo se zlepšit. Nebyl jsem spokojený s tím, že jsem tak dobrý, jak jsem byl. Potřeboval jsem více. Myslel jsem si, že mi to rallye dá. A taky mi to dalo. Problémem bylo to, že jsem zaplatil příliš vysokou cenu."

img-responsive

Robert Kubica se Škodou Fabií | foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz

Svého jediného vítězství dosáhl ve Velké ceně Kanady 2008 s BMW. Poté chvíli vedl šampionát.  Tušil ale, že o titul nebudou bojovat: "V ten okamžik jsme věděli, že sice budeme pokračovat, ale auto už nebudeme vyvíjet. Tým BMW byl veden jako společnost. Cílem bylo vyhrát závod, a to se povedlo. Začali jsme se soustředit na rok 2009 s KERSem. BMW bylo KERSem tak nadšené. Vůbec nefungoval. Nikdy nefungoval."

Smlouva s Ferrari v kapse, s Alonsem po boku
Polák si uvědomoval, že "tým, za který jsem měl další rok jezdit, by mi rallye nedovolil." Na otázku, zda podepsal se Scuderií, aby se stal týmovým kolegou Fernanda Alonsa v roce 2012 (místo Felipeho Massy), odpovídá: "Ano." Dohodu uzavřel s tehdejším šéfem Stefanem Domenicalim a souhlasil s tím, že bude brát méně peněz než u Renaultu.

"Prvním cílem je dostat se do F1. Druhým stát se zavedeným pilotem F1, abyste měli dobrou hodnotu a pověst, což je obtížnější než do ní vstoupit. Třetím je vyhrát mistrovský titul nebo se stát jezdcem Ferrari. Titul mistra světa jsem nevyhrál, a nakonec jsem se nestal ani jezdcem Ferrari, bylo to však velmi těsné," vypovídá Kubica.

img-responsive

Robert Kubica v Renaultu v GP Malajsie před Fernandem Alonsem s Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

O to je to pro něj nyní bolestivější: "Mé zotavení samotné bylo tak těžké, že prvních 16 - 18 měsíců to nebolelo. Bojoval jsem, soustředil jsem se na to, abych se z toho dostal, procházel jsem obtížným obdobím. Čím více času ubíhalo, tím to bylo těžší, protože naděje na to, že se věci vyřeší, se rozplývala."

"Byly okamžiky, kdy jsem se zotavoval výjimečně dobře, a pak také měsíce, kdy se operace nepovedly a já se vrátil o 6 měsíců dozadu místo zlepšování. Bylo to bolestivé [nezávodit v F1], ale ještě více to bolelo kvůli vědomí, že jsem měl závodit za Ferrari," pokračuje pilot.



Google+ Vytisknout

Diskuze: Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 12.07.2018 17:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari při testech v Barceloně

ŽIVĚ: 4. den testů - Leclerc udává tempo, Kubica poprvé s novým Williamsem + VIDEO

Daniil Kvjat s novým vozem Toro Rosso v Barceloně

"Nešlo nám o chvilku slávy, nezaměřovali jsme se na výkonnost," hájí se Kvjat. Chválu sklízí také Honda

George Russell v novém voze Williams FW42 - Mercedes při třetím dnu testů v Barceloně

FOTO: Třetí den na v Barceloně - první snímky Williamsu

Daniil Kvjat v novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při třetím dnu testů v Barceloně

Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

Lando Norris poprvé s McLarenem MCL34

McLaren ví, jaké problémy se mohou objevit u nového vozu MCL34. Zbavil se těch loňských?

Alexander Algon s Flow-visem na novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při druhém dni testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - poprvé s Albonem a Fittipaldim

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen s otevřeným zadním křídlem

Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

  2. Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

  3. Ferrari představuje vůz pro sezónu 2019 - bude SF90 mistrovský? + VIDEO

  4. "Beze strachu vpřed." McLaren odhaluje nový vůz MCL34, s nímž se chce vrátit dopředu

  5. Ve Fioranu již Räikkönen prohání novým F1 maskovaný monopost Alfa Romeo + VIDEO

  6. Matná červená? Binotto vysvětluje, proč se ve Ferrari rozhodli pro změnu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud