Mercedes se zaměřuje na své starty, chce se vyrovnat Ferrari. Vysvětluje poškození Hamiltona

Petr Hlawiczka, 11. července 2018, 06:20 Google+

Mercedes přiznává, že spoustu práce nyní věnuje vylepšení svých start, aby se v tomto ohledu vyrovnal konkurenčnímu Ferrari, které jej konzistentně předčí.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.07. 22:09) Napište svůj názor
Start Velké ceny Rakouska 2018

Start Velké ceny Rakouska 2018 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek



I když Lewis Hamilton v Silverstone vyhrál kvalifikaci před svým týmovým kolegou, tak se po startu před ně dostal Sebastian Vettel a málem i Kimi Räikkönen, jenž s Lewisem v souboji o pozici ve třetí zatáčce kolidoval.

V předchozích závodech byla s Mercedesy v první řadě situace podobná: v Rakousku se Kimi dostal po rozjezdu mezi stříbrné šípy, ve Francii se zase Vettel dotáhl na Bottase a došlo ke kontaktu. Ferrari je zkrátka po zhasnutí startovních světel pravidelně lepší.

"Tento týden na tom hodně pracujeme, abychom to pochopili, protože si velmi dobře uvědomujeme, že když se kvalifikujeme na prvním místě, musíme se také rozjet stejně dobře jako vozy Ferrari. A o to se pokusíme v Hockenheimu," uvádí šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

Video: Mercedes rozebírá Velkou cenu Británie 2018 včetně svých horších startů

Proč měl Hamilton tuto neděli tak bídný start do Velké ceny Británie? "Jednoduchou dopovědí je to, že se nám trochu protočila kola. Na roštu bylo o něco méně přilnavosti, než jsme očekávali. Starty jsme tam nacvičovali. V Silverstone vám vlastně umožňují startovat z roštu. Ale z nějakého důvodu jsme v neděli neměli úplně to, co jsme čekali. A jakmile protočíte kola, ztrácíte trakci, a to jej hned stálo místa," vysvětluje zástupce Mercedesu.

Poté, co do Hamiltona při prvním brzdění zezadu narazil Räikkönen, se propadl na poslední místo. Vůz však neměl poškozen a po skvělé jízdě a za pomoci safety caru se dostal zpět na druhou příčku: "Neměli jsme žádné větší poškození. Šlo o poměrně silný náraz a měli jsme štěstí, že jsme z něj vyvázli," potvrzuje Shovlin.

"Ve skutečnosti si Lewis stěžoval na poškození své podlahy. Mysleli jsme si, že by mohlo dojít k určitému poškození aerodynamiky, to však pramenilo z turbulentního vzduchu za všemi těmi vozy před ním, když se musel probíjet polem. Až se dostal na čistý vzduch, tak mohl cítit, jaké auto skutečně je, a my jsme mohli vidět jeho rychlost. To nám opravdu pomohlo pochopit, že poškození bylo naprosto minimální," dodává.



Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes se zaměřuje na své starty, chce se vyrovnat Ferrari. Vysvětluje poškození Hamiltona

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.07.2018 22:09 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso po sezóně v F1 končí

"Ztráta Alonsa ukazuje, jak je Formule 1 špatná," tvrdí Pérez

Sauber vychovává mladíky pro Ferrari, kam příští rok odejde Charles Leclerc

Český tým Antonína Charouze se stává partnerem Sauberu pro výchovu mladých jezdců

Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela

"Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Max Verstappen dumá, jak bude "veřejně prospěšný"

Někoho se štěstí drží aneb konflikty byly a nejspíš budou

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii

Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Mercedesu

Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen vidí rudě zatímco Ocon kroutí hlavou

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

  4. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud