Hartley nastoupil již loni koncem roku ke čtyřem závodům za Toro Rosso, kde nahradil Daniila Kvjata. Jeho nejlepším výsledkem bylo 13. místo v Austinu poté, co se kvalifikoval jako 17., ale kvůli penalizacím za výměnu komponent pohonné jednotky byl posunut o 2 místa dozadu.
Letos v šesti závodech dokázal získat bod v Baku, zůstává však daleko ve stínu svého týmového kolegy Pierra Gaslyho, jenž je v šampionáty s 18 body na jedenácté pozici. A odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dal najevo, že s výkony 28letého Novozélanďana není spokojený.
Toro Rosso se proto pokusilo podepsat smlouvu s talentem McLarenu Landem Norrisem, kterého chtělo nasadit do svého vozu od Velké ceny Rakouska. Jenže to britský tým odmítl s tím, že by to předčasný skok do F1 jejich mladíkovi spíše uškodil.
"Nepřekvapuje nás, že se ostatní týmy snaží získat naše jezdce. Očividně stejně jako my věří, že jsou talentovaní," uvedl McLaren, kterému se nelíbí také motor Honda za zády zájemce o služby jeho jezdce. S tou se ve Wokingu po třech neúspěšných letech rozloučili, japonská automobilka pak navázala spolupráci právě s Toro Rosso.
Norris je považován za vycházející hvězdu a v roce 2019 by mohl být teoreticky povýšen na závodního pilota McLarenu. To bude záležet i na tom, zda se 36letý Fernando Alonso pošilhávající po jiných sportovních sériích rozhodne v F1 pokračovat. Ten stále patří ke špičce, byť o něj Ferrari, Mercedes ani Red Bull již neprojevují zájem. Nepříliš přesvědčivé výkony zatím podává také Stoffel Vandoorne, a tak je možné, že by jej mohl Norris v kokpitu vystřídat, kdyby se Alonso rozhodl zůstat.