Minulý týden jsme vás informovali o přestupu technického ředitele Toro Rosso Jamese Keye k McLarenu, který tuto informaci potvrdil. U Red Bullu jsou ale rozzlobeni tím, že jím konkurent přetáhl schopného inženýra a nechtějí ho jen tak pustit.
Šéf stáje z Faenzy Franz Tost jen uvedl, že má dlouhodobou smlouvu a v brzké době nikam nepůjde. Key má smlouvu na příští sezónu s opcí do konce roku 2020.
Kdy se tedy u McLarenu objeví? "Nemáme datum, kdy začne pracovat. V současnosti má kontrakt s Toro Rosso, a to my samozřejmě respektujeme. O jeho smluvní situaci jsme věděli, když jsme jej získali, a nemáme s ní problém," říká Brown.
Toro Rosso bude tlačit na to, aby získalo co nejlepší kompenzaci. Nemůže Keyovi zabránit v přestupu, musí ale dojít k finanční kompenzaci. Mohou rozhovory zahrnovat i přestup Landa Norrise z McLarenu do Itálie? Zájem by o něj měli, ale minimálně na rok či dva. A ve Wokingu budou potřebovat dalšího hrdinu, pokud by odešel Alonso. Ale třeba se domluví.
"Ve světě Formule 1 jsou vždy cesty a prostředky ke změně situace, a my máme plán," usmívá se Brown. A jak si vysvětlují nespokojenost Red Bullu a Toro Rosso a jejich zamítavé stanovisko? "Je považován za jednoho z nejlepších technický ředitelů v celém padoku. Proto budeme velmi potěšeni, až u nás začne v patřičnou dobu pracovat."
U McLarenu ale řeší, kdo dostane na starost návrh a vývoj vozu pro rok 2019. Tim Goss je pryč a Mat Morris také skončil, jak tým uvedl při oznámení o získání Jamese Keye. Oba si spolu navíc moc nerozuměli během společného období u Sauberu. U Toro Rosso problém není, to má případnou náhradu v osobě Jodyho Eggintona.