Zbytečná zastávka Ferrari? "Šlo o správné rozhodnutí!" tvrdí Vettel, byť po ní přišel o pódium

Petr Hlawiczka, 14. května 2018, 06:30 Google+

Sebastian Vettel se po závodě zastal Ferrari, které jej možná zbytečně povolalo během virtuálního safety caru do boxů. Přitom jej předjel Max Verstappen a přišel tak o místo na stupních vítězů. Zbytečná zastávka? Podle Mercedesu si jejich soupeř nevšiml, že pneumatiky v závodě fungovaly lépe.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 14.05. 20:06) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari ve Velké ceně Španělska

Sebastian Vettel s Ferrari ve Velké ceně Španělska | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Pilot Ferrari se ve Velké ceně Španělska držel na třetí příčce za oběma Mercedesy, po výjezdu safety caru ale 25. kol před cílem překvapivě zamířil jako jediný ze špičky opět do boxů. Přitom se před něj dostal Verstappen, kterého už do konce nedokázal předjet - v cíli mu na něj scházelo pouhých 7 desetin sekundy.

Na své středně-tvrdé směsi měl ujeto 23 kol, Bottas s Mercedesem na ní zvládl 47 okruhů. Ferrari obvykle k pneumatikám bývá šetrnější, tentokrát však Vettel hájí rozhodnutí svých stratégů na boxové zídce s tím, že je opotřebovávali rychleji.

"Nedokázali jsme přimět pneumatiky k tomu, aby nám vydržely, proto bylo jasné, že tam [do boxů] zamíříme znovu. Myslím, že šlo o správnou věc,"
hodnotí Vettel po závodě, po němž ztrácí na vedoucího Lewise Hamiltona sedmnáct bodů.

img-responsive

Začátek závodu nebyl z pohledu Ferrari špatný, Vettel po startu předjel Bottase | foto: Pirelli

"Samozřejmě, že když se na to podíváte zvenčí, tak je to jednoduché. Ale uvnitř vozu jsme opotřebovávali pneumatiky příliš rychle, a proto bychom nebyli schopni ujet dalších 23 kol. Ani na čerstvější sadě v závěru jsem nebyl schopen až do konce útočit," pokračuje zklamaný pilot Ferrari.

I sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff rozhodnutí svého konkurenta rozumí: "Je to vždy těžké, my jsme to zažili v minulosti, v Číně to bylo o pozici na dráze versus čerstvé pneumatiky. A dnes jsme o tom znovu hovořili. Na základě své zkušenosti, trápení s předjetím Verstappena, pro nás bylo jasné, že pozice na trati e důležitější. Ferrari se rozhodlo opačně. Viděli jste, že to u Ricciarda a Verstappena v Šanghaji fungovalo. To je myslím to, o čem přemýšleli."

"Nemysleli jsme si, že to bude možné odjet závod s jednou zastávkou. Ale podmínky se změnily a pneumatiky dnes fungovaly lépe, než jsme čekali, takže to potom bylo možné. Jsem spokojený s tím, že tým dokázal tak reagovat a povšimnou si toho. A že si to Ferrari nevšimlo," pokračuje Wolff.

img-responsive

Vettel přišel druhou zastávkou o umístění na bedně | foto: Scuderia Ferrari

Problém s pneumatikami byl podle Vettela nicméně jedním z důvodů, proč Ferrari nebylo ve Španělsku ta konkurenceschopné jako v předchozích závodech. Za zmínku stojí i fakt, že je Pirelli před závodem v Barceloně mírně upravilo - zmenšilo tloušťku běhounu (tj. množství gumy) u slicků o 0,4 mm, aby se chovaly konzistentněji a nepřehřívaly se.

"Zaprvé, nebyli jsme dost rychlí. Pokud bychom to nebyli schopni vidět, tak bychom byli více než slepí, protože v prvním stintu jsme neměli rychlost. Zadruhé, během víkendu jsme se trochu více trápili s pneumatikami. Změnily se, ale změnily se pro všechny. Naší ambicí tedy musí být to, abychom s nimi pracovali spíše lépe než hůře. To je druhá věc, na kterou se musíme zaměřit," upozorňuje Vettel.

"Třetím důvodem je bídný víkend v oblasti spolehlivosti. Kimi měl samozřejmě včera problém s motorem, museli mu ho vyměnit, a pak musel odstoupil ze závodu. Nevím, co se přihodilo. Myslím si, že celkově tam jsou tři věci, které musíme vidět," dodává čtyřnásobný mistr světa.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zbytečná zastávka Ferrari? "Šlo o správné rozhodnutí!" tvrdí Vettel, byť po ní přišel o pódium

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 14.05.2018 20:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se zajímá o návrat do F1, chtěl by ale vítězné auto

"Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

Charles Leclerc s Ferrari SF90

"Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

Kevin Magnussen po nárazu do Zdi šampionů v Kanadě

"Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Max Verstappen s Red Bullem RB15

"Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Kanady

"Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean způsobil velkou havárii

Grosjean bude v Monaku za svůj zběsilý manévr a hromadnou havárii penalizován +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

  2. "Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

  3. Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

  4. "Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

  5. "Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

  6. "Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud