Pilot Ferrari se ve Velké ceně Španělska držel na třetí příčce za oběma Mercedesy, po výjezdu safety caru ale 25. kol před cílem překvapivě zamířil jako jediný ze špičky opět do boxů. Přitom se před něj dostal Verstappen, kterého už do konce nedokázal předjet - v cíli mu na něj scházelo pouhých 7 desetin sekundy.
Na své středně-tvrdé směsi měl ujeto 23 kol, Bottas s Mercedesem na ní zvládl 47 okruhů. Ferrari obvykle k pneumatikám bývá šetrnější, tentokrát však Vettel hájí rozhodnutí svých stratégů na boxové zídce s tím, že je opotřebovávali rychleji.
"Nedokázali jsme přimět pneumatiky k tomu, aby nám vydržely, proto bylo jasné, že tam [do boxů] zamíříme znovu. Myslím, že šlo o správnou věc,"
hodnotí Vettel po závodě, po němž ztrácí na vedoucího Lewise Hamiltona sedmnáct bodů.
"Samozřejmě, že když se na to podíváte zvenčí, tak je to jednoduché. Ale uvnitř vozu jsme opotřebovávali pneumatiky příliš rychle, a proto bychom nebyli schopni ujet dalších 23 kol. Ani na čerstvější sadě v závěru jsem nebyl schopen až do konce útočit," pokračuje zklamaný pilot Ferrari.
I sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff rozhodnutí svého konkurenta rozumí: "Je to vždy těžké, my jsme to zažili v minulosti, v Číně to bylo o pozici na dráze versus čerstvé pneumatiky. A dnes jsme o tom znovu hovořili. Na základě své zkušenosti, trápení s předjetím Verstappena, pro nás bylo jasné, že pozice na trati e důležitější. Ferrari se rozhodlo opačně. Viděli jste, že to u Ricciarda a Verstappena v Šanghaji fungovalo. To je myslím to, o čem přemýšleli."
"Nemysleli jsme si, že to bude možné odjet závod s jednou zastávkou. Ale podmínky se změnily a pneumatiky dnes fungovaly lépe, než jsme čekali, takže to potom bylo možné. Jsem spokojený s tím, že tým dokázal tak reagovat a povšimnou si toho. A že si to Ferrari nevšimlo," pokračuje Wolff.
Problém s pneumatikami byl podle Vettela nicméně jedním z důvodů, proč Ferrari nebylo ve Španělsku ta konkurenceschopné jako v předchozích závodech. Za zmínku stojí i fakt, že je Pirelli před závodem v Barceloně mírně upravilo - zmenšilo tloušťku běhounu (tj. množství gumy) u slicků o 0,4 mm, aby se chovaly konzistentněji a nepřehřívaly se.
"Zaprvé, nebyli jsme dost rychlí. Pokud bychom to nebyli schopni vidět, tak bychom byli více než slepí, protože v prvním stintu jsme neměli rychlost. Zadruhé, během víkendu jsme se trochu více trápili s pneumatikami. Změnily se, ale změnily se pro všechny. Naší ambicí tedy musí být to, abychom s nimi pracovali spíše lépe než hůře. To je druhá věc, na kterou se musíme zaměřit," upozorňuje Vettel.
"Třetím důvodem je bídný víkend v oblasti spolehlivosti. Kimi měl samozřejmě včera problém s motorem, museli mu ho vyměnit, a pak musel odstoupil ze závodu. Nevím, co se přihodilo. Myslím si, že celkově tam jsou tři věci, které musíme vidět," dodává čtyřnásobný mistr světa.