V 11:00 hod našeho času vyrazili na trať jako první McLareny, Saubery a Kubica, jenž vystřídal Sirotkina. Williams, který podobně jako ostatní soupeři přivezl k prvnímu evropskému závodu spoustu novinek, zajímá jeho zpětná vazba. V závodním víkendu se objevuje poprvé od Abú Zabí 2010. Zástupci týmu nám potvrdili, že se jim podařilo identifikovat problémy s jejich balíkem, jejich plného vyřešení se ale ještě tento víkend nedočkáme.
Počasí bylo slunečné a teploty vyšší než v předsezónních testech - vzduch 20 °C, trať 32 °C. Pirelli přivezlo super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs, které mají poprvé o 0,4 mm tenčí běhoun ve snaze zabránit přehřívání pneumatik a zajistit jejich konzistentnější chování.
McLaren přivezl nový aerodynamický balík počínající unikátním nosem se třemi kanály, Alonso na to před svými domácími příznivci v instalačních kolech pěkně šlapal (nejrychlejší čas v 2. sektoru). Ferrari zaujalo novými zrcátky uchycenými k ochraně kokpitu Halo. FIA to poprvé umožnila v Baku a Scuderia je první stájí, které toto řešení nasazuje. Red Bull kompletně obměnil bočnicové panely, deflektory (kopíruje zuby Mercedesu) a podlahu.
#F1 #SpanishGP Teams bring significant upgrades.
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 10, 2018
📷: #McLaren's new nose, #Ferrari's mirrors, #RedBull bargeboards, #Mercedes' suspension pic.twitter.com/Jh3OWqtFwg
Po čtvrthodině jsme se dočkali prvních měřených kol: Ocon 1:22,592, Vandoorne 1:22,529, Alonso 1:22,226 a Kubica 1:24,278 min. Piloti McLarenu mají zřejmě kvůli větru potíže v zatáčce č. 13, kde se dostávají mimo trať. Ve smyku tam po nich končí také Vettel či Bottas.
Bottas (1:18,703), Hamilton (1:18,997), Räikkönen (1:20,262) a Vettel (1:20,452) se po chvilce dostávají před pátého Alonsa (1:20,535), všichni na měkkých pneumatikách.
McLarenu se daří držet tempo Red Bullu - Ricciardo zajíždí 1:19,871, Alonso je o 0,119 s pomalejší, Verstappen je zatím na 1:20,140 - všichni na měkkých směsích. Australský pilot však po 35 min v zatáčce č. 4 bourá, přední část svého vozu poškozuje o zeď. Whiting sahá po virtuálním safety caru a dráha se vylidňuje. Podle Hornera poškozuje naštěstí jen staré díly.
Williams Kubicovi mění podlahu - měl sice nové díly, ale jezdil se starou verzí, nyní dostane novou. Stroll s druhým vozem jezdí spíše v konfiguraci, kterou měli v Ázerbájdžánu.
Traťoví komisaři po 15 min uklidili vůz, Bottas s Vettelem hned vyrazili na trať. Fin vylepšuje svůj rekord na 1:18,441 min, je o půl sekundy před druhým Hamiltonem. Už jsou o 3 sekundy rychlejší než loni v 1. tréninku, ale zítra se tito borci zřejmě dostanou až na 1:16 min.
Po hodině přezouvají někteří piloti na super-měkké pneumatiky. Stroll však končí mimo dráhu v zatáčce č. 5, takže se na 5 min podruhé dostává ke slovu virtuální safety-car. Kubica ve stejném okamžiku dostává smyk v zatáčce č. 13, pokračuje však dále.
Ferrari zrovna vyslalo obě své jezdce na super-měkké směsi z boxů, má smůlu. "Pneumatiky se chovají jako v zimních testech - nemají žádnou přilnavost," stěžuje si Hülkenberg. Renault zde má málo novinek, ty větší stihl přivézt již minule do Ázerbájdžánu.
Bottas se stále drží měkkých pneumatik a už je o sekundu rychlejší (1:18,148 min) než loňský čas pole-position. Mercedes se zdá být nejrychlejší, Ferrari zatím ztrácí kolem sekundy, Red Bull je třetím nejrychlejším týmem.
Ve středu pole si McLaren díky vylepšením pomohl. Alonso se dostal na šestou příčku a byl nejlepším ze zbytku světa, v patách mu byl těsně Grosjean. Vandoorne s druhým McLarenem pronikl do elitní desítky, ztráta na Mercedes je ale stále obrovská. Kubica nezklamal - sice skončil až 19., ale před závodním pilotem Williamsu Strollem.
#F1 #SpanishGP FP1 Best sectors: #Verstappen in front of Vettel, #Alonso 7th behind Ricciardo pic.twitter.com/HeCGKl8nep
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 11, 2018
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:18,148 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:18,997 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:19,098 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:19,187 |
5. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:19,499 |
6. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:19,858 |
7. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:19,871 |
8. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:19,906 |
9. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:20,083 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:20,508 |
11. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:20,637 |
12. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:20,665 |
13. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:20,924 |
14. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:20,984 |
15. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:21,053 |
16. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:21,144 |
17. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:21,159 |
18. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:21,373 |
19. | T | Robert KUBICA | pol | Williams Martini Racing | 1:21,510 |
20. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:22,756 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ