Bottas v 1. tréninku před Hamiltonem, Alonso s novým McLarenem šestý, Ricciardo boural

Petr Hlawiczka, 11. května 2018, 12:00 Google+

BARCELONA - 1. TRÉNINK; Valtteri Bottas dosáhl v úvodní části závodního víkendu ve Španělsku nejrychlejšího času a před Lewisem Hamiltonem i piloty Ferrari Ferrari měl výrazný náskok. Ricciardo s Red Bullem boural, Alonso s inovovaným McLarenem MCL33 zajel sedmý nejrychlejší čas. Jak trénink probíhal?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 11.05. 21:33) Napište svůj názor
Bottas na úvod v Barceloně předčil Hamiltona i všechny ostatní piloty

Bottas na úvod v Barceloně předčil Hamiltona i všechny ostatní piloty | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V 11:00 hod našeho času vyrazili na trať jako první McLareny, Saubery a Kubica, jenž vystřídal Sirotkina. Williams, který podobně jako ostatní soupeři přivezl k prvnímu evropskému závodu spoustu novinek, zajímá jeho zpětná vazba. V závodním víkendu se objevuje poprvé od Abú Zabí 2010. Zástupci týmu nám potvrdili, že se jim podařilo identifikovat problémy s jejich balíkem, jejich plného vyřešení se ale ještě tento víkend nedočkáme.

Počasí bylo slunečné a teploty vyšší než v předsezónních testech - vzduch 20 °C, trať 32 °C. Pirelli přivezlo super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs, které mají poprvé o 0,4 mm tenčí běhoun ve snaze zabránit přehřívání pneumatik a zajistit jejich konzistentnější chování.

McLaren přivezl nový aerodynamický balík počínající unikátním nosem se třemi kanály, Alonso na to před svými domácími příznivci v instalačních kolech pěkně šlapal (nejrychlejší čas v 2. sektoru). Ferrari zaujalo novými zrcátky uchycenými k ochraně kokpitu Halo. FIA to poprvé umožnila v Baku a Scuderia je první stájí, které toto řešení nasazuje. Red Bull kompletně obměnil bočnicové panely, deflektory (kopíruje zuby Mercedesu) a podlahu.

Po čtvrthodině jsme se dočkali prvních měřených kol: Ocon 1:22,592, Vandoorne 1:22,529, Alonso 1:22,226 a Kubica 1:24,278 min. Piloti McLarenu mají zřejmě kvůli větru potíže v zatáčce č. 13, kde se dostávají mimo trať. Ve smyku tam po nich končí také Vettel či Bottas.

Bottas (1:18,703), Hamilton (1:18,997), Räikkönen (1:20,262) a Vettel (1:20,452) se po chvilce dostávají před pátého Alonsa (1:20,535), všichni na měkkých pneumatikách.

Fernando Alonso s novým McLarenem v 1. tréninku

Fernando Alonso s novým McLarenem v 1. tréninku | zdroj: McLaren

McLarenu se daří držet tempo Red Bullu - Ricciardo zajíždí 1:19,871, Alonso je o 0,119 s pomalejší, Verstappen je zatím na 1:20,140 - všichni na měkkých směsích. Australský pilot však po 35 min v zatáčce č. 4 bourá, přední část svého vozu poškozuje o zeď. Whiting sahá po virtuálním safety caru a dráha se vylidňuje. Podle Hornera poškozuje naštěstí jen staré díly.

Williams Kubicovi mění podlahu - měl sice nové díly, ale jezdil se starou verzí, nyní dostane novou. Stroll s druhým vozem jezdí spíše v konfiguraci, kterou měli v Ázerbájdžánu.

Ricciardo končí ve zdi

Ricciardo končí ve zdi | zdroj: twitter

Traťoví komisaři po 15 min uklidili vůz, Bottas s Vettelem hned vyrazili na trať. Fin vylepšuje svůj rekord na 1:18,441 min, je o půl sekundy před druhým Hamiltonem. Už jsou o 3 sekundy rychlejší než loni v 1. tréninku, ale zítra se tito borci zřejmě dostanou až na 1:16 min.

Po hodině přezouvají někteří piloti na super-měkké pneumatiky. Stroll však končí mimo dráhu v zatáčce č. 5, takže se na 5 min podruhé dostává ke slovu virtuální safety-car. Kubica ve stejném okamžiku dostává smyk v zatáčce č. 13, pokračuje však dále.

Ferrari zrovna vyslalo obě své jezdce na super-měkké směsi z boxů, má smůlu. "Pneumatiky se chovají jako v zimních testech - nemají žádnou přilnavost," stěžuje si Hülkenberg. Renault zde má málo novinek, ty větší stihl přivézt již minule do Ázerbájdžánu.

Sebastian Vettel testuje nová zrcátka uchycena k ochraně kokpitu

Sebastian Vettel testuje nová zrcátka uchycena k ochraně kokpitu | zdroj: Scuderia Ferrari

Bottas se stále drží měkkých pneumatik a už je o sekundu rychlejší (1:18,148 min) než loňský čas pole-position. Mercedes se zdá být nejrychlejší, Ferrari zatím ztrácí kolem sekundy, Red Bull je třetím nejrychlejším týmem.

Ve středu pole si McLaren díky vylepšením pomohl. Alonso se dostal na šestou příčku a byl nejlepším ze zbytku světa, v patách mu byl těsně Grosjean. Vandoorne s druhým McLarenem pronikl do elitní desítky, ztráta na Mercedes je ale stále obrovská. Kubica nezklamal - sice skončil až 19., ale před závodním pilotem Williamsu Strollem.

GP Španělska (Circuit de Catalunya)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:18,148
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:18,997
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:19,098
4. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:19,187
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:19,499
6. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:19,858
7. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:19,871
8. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:19,906
9. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:20,083
10. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:20,508
11. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:20,637
12. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:20,665
13. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:20,924
14. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:20,984
15. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:21,053
16. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:21,144
17. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:21,159
18. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:21,373
19. T Robert KUBICA polWilliams Martini Racing1:21,510
20. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:22,756

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Bottas v 1. tréninku před Hamiltonem, Alonso s novým McLarenem šestý, Ricciardo boural

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 11.05.2018 21:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cesta Maxe Verstappena s Red Bullem RB7 Spojenými státy americkými

VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Stoffel Vandoorne v F1 po sezóně 2018 skončí

Vandoorne bude příští rok závodit v elektrických formulích po boku šampiona DTM

Fernando Alonso v kokpitu vozu americké série Indycar

Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

George Russell vyhrál závod v Rusku

Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Max Verstappen před Kimim Räikkönenem

Räikkönen se Verstappena i přes jejich kolizi v Japonsku zastává

Max Verstappen s Red Bullem RB14

U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

Carlos Sainz s Renaultem RS18

"Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

Sebastian Vettel si podává ruce s Lewisem Hamiltonem

Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

Fernando Alonso skončil v Japonsku daleko za body

Trest pro Alonsa ano, pro Magnussena ne. FIA vysvětluje rozhodování svých komisařů +VIDEO

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motor Renault

Renault vysvětluje květnové ultimátum pro Red Bull

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

  2. Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

  3. "Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

  4. U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

  5. Trest pro Alonsa ano, pro Magnussena ne. FIA vysvětluje rozhodování svých komisařů +VIDEO

  6. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud