Haas se musí naučit bojovat v "lize velkých kluků"

Robert RoBertino Pavelka, 5. května 2018, 12:00 Google+

Velké ambice před začátkem sezóny, kvalitní vstup do prvního závodu, který americkému týmu zhatily vlastní chyby v depu. Dostavilo se rozčarování a ve stáji zavládl názor, že na soupeření se samotnou špičkou je třeba si řádně zvyknout.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.05. 22:47) Napište svůj názor
Haas na počátku sezóny trápily zastávky v boxech

Haas na počátku sezóny trápily zastávky v boxech | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Drahocenné body ztracené v Austrálii a Bahrajnu, rovněž v Baku se závod nevyvedl podle představ, to když Grosjean havaroval v době, kdy byl šestý a Magnussen musel na body zapomenout po několika drobných incidentech - to je dosavadní výsledek ze čtyř závodů letošní sezóny. Naděje vkládané v typ VF-18 se tedy zatím nepotvrdily, i když z větší části jsou nevalné výsledky spíše důsledkem chyb než aby je zapříčinila malá nespolehlivost.

"V současné době se nám nedaří všechno patřičně sladit. V Austrálii nás zradily pit-stopy, zaměřili jsme se na ně - pak už s nimi nebyl problém. Teď potřebujeme, aby se všechno sešlo v jednom závodě. Daří se nám téměř všechno, ale pak nám chybí třeba jedna maličkost. Asi nám chybí ta schopnost hrát si s velkými kluky, musíme se to naučit, protože už přeci jenom závodíme třetím rokem. Není to výmluva nebo ospravedlnění, nýbrž realita. Asi bude potřeba, abychom trochu přitvrdili. Myslím, že jsme dost ostří, ale pořád jsme všechno nepropojili. Až se nám to podaří, tak zazáříme," vyznává se z pocitů manažer Günther Steiner.

img-responsive

Romain Grosjean neměl v Baku příliš důvodů se usmívat | foto: Haas F1 Team

Výroky manažera týmu Haas jsou odrazem Grosjeanova tvrzení po posledním závodě v Baku, kdy Francouz prohlásil, že provedení ze začátku sezóny nebylo dostatečně dobré k boji ve vyšších sférách startovního roštu.

"Pokoušíme se poprvé začlenit se do ligy »velkých kluků«, kde každý omyl draze zaplatíte. Tým vyprodukoval vůz, který byl pravděpodobně čtvrtý nejrychlejší - možné to neplatí tady v Baku, ale obecně čtvrtý nejrychlejší, takže si tým musí zvyknout, že se posune o něco výš. A když se na tuto úroveň dostanete, najednou zjistíte, jaké maličkosti vám mohou chybět. S ohledem na naše malé zkušenosti a fakt, že se poprvé pokoušíme proniknout do samé špičky nám pořád pár krůčků chybí," komentuje situaci Grosjean.

img-responsive

Dle Steinera má Haas rozhodně na víc než na momentálních 11 bodů | foto: Pirelli

Steiner byl po závodě dotazován, jak hodnotí kvality svých pilotů a zejména s ohledem na poslední závod stále tvrdí, že se mohou řadit mezi užší špičku. Server motorsport.com připomněl Grosjeanovu havárii a trest Magnussena po manévru vůči Gaslymu - Steiner nicméně stále tvrdí, že o schopnostech svých chlapců nepochybuje.

"Romainova nehoda nejspíš nebyla to, co od někoho očekáváte. Obecně si myslím, že plně nevyužíváme potenciál vozu, abychom dojížděli na bodech. Máme na to, abychom byli podstatně výš. Vidí to všichni, protože vůz je opravdu velmi dobrý. Startovali jsme poslední a najednou jsme byli osmí za Pérezem. Bylo to o rychlosti, protože všichni jeli na jednu zastávku. Pak vyjel safety car, poskočili jsme na šestou příčku - a nakonec odjíždíme s prázdnou," lamentoval Steiner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Haas se musí naučit bojovat v "lize velkých kluků"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.05.2018 22:47 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault přišel s vylepšením auta už v Baku

Renault přichází s novým palivem a slibuje si okamžité zlepšení motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

  4. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

  5. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  6. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud