K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

"Náklady jen stoupnou," varuje Mercedes po prvotním návrhu na nové motory bez MGU-H

Petr Hlawiczka, 1. listopadu 2017, 06:30 Google+

FIA včera zveřejnila první nástřel motorových pravidel pro rok 2021. Mercedesu se však nelíbí, podle nich povedou akorát k růstu nákladů, což odnesou i menší zákaznické týmy.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 10.11. 08:54) Napište svůj názor
Mercedes by si přál zachovat současný koncept, což by na rozdíl od změny vedlo ke snížení nákladů

Mercedes by si přál zachovat současný koncept, což by na rozdíl od změny vedlo ke snížení nákladů | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Mezinárodní automobilová federace včera zveřejnila první rysy pohonných jednotek pro šampionát Formule 1 od roku 2021. Mezi nejvýznamnější změny patří povolení vyšších otáček (až 18 000 ot/min) vyšší míra standardizace, silnější motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a hlavně odstranění motorgenerátoru rekuperujicího tepelnou energii (MGU-H), čímž má dojít k jejich zjednodušení.

Záměrem FIA je také zlepšení zvuku, zvýšení atraktivity F1 a zlevnění motorů. S posledním bodem však rozhodně nesouhlasí sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff, podle kterého povedou výše uvedené změny ke zvýšení nákladů.

"Koncept se zdá být podobný, bude však vyžadovat zcela nový vývoj. To by znamenalo, že v letech 2018 až 2020 budeme pracovat současně na dvou motorech," upozorňuje Wolff, podle něhož patří k největším problémům odstranění MGU-H i vyšší otáčky, kterou vedou k většímu namáhání dílů. Silnější MGU-K bude také vyžadovat čas a zdroje. To společně s větší standardizací po vzoru NASCARu se však nezamlouvá ani Ferrari, Renaultu či Hondě.

"Zatím jde jen o vizi a nikoliv o pravidla, která mají být brzy schválená a v roce 2021 vstoupit v platnost. A jde pouze o jejich vizi, ne o vizi výrobců," zlobí se podle AMuS Wolff na FIA a nový management F1, který včera prezentoval nástin nových pravidel.

img-responsive

V plánu je standardizace úložiště energie (baterií) a řídící elektroniky | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Důležité je definovat společně to, co bude v roce 2021 reprezentovat Formuli 1 a jaké vlastnosti by motory měly mít. To pak musí být cílem, na kterém budeme pracovat všichni. Jde přinejlepším o výchozí bod pro rozhovory a nic, co bychom formálně odsouhlasili. Určité věci jsou správně, ale plně to neodpovídá," pokračuje šéf Mercedesu.

Další schůzka je plánována na příští úterý, kde Chase Carey s Rossem Brawnem přednesou své návrhy na omezení rozpočtů a budoucí rozhodovací proces od roku 2021.

"Je důležité zjistit, jak bude Formule 1 po roce 2021 obecně pokračovat. Nestačí jen hovořit o specifickém pravidle, které se týká motorů. Předtím musíme poznat, jaká bude v budoucnu F1," přeje si Wolff.

"Jen chci dát jasně najevo, že máme odlišné názory. Šlo o prezentaci managementu F1, nikoliv výrobců. My teď počkáme a uvidíme, s čím přijdou ke stolu příští týden. Tam zahájíme naše rozhovory," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který před pár týdny v Austinu vybojoval v F1 čtvrtý titul mistrů světa v řadě za sebou.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Náklady jen stoupnou," varuje Mercedes po prvotním návrhu na nové motory bez MGU-H

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 10.11.2017 08:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso na přechodných pneumatikách

Alonso přechodné pneumatiky nechtěl. Proč Mercedesy za deště přezouvaly na ultra-měkké?

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Německa před Sebastianem Vettelem

"Co po mě chcete?" Räikkönenovi nebyla týmová režie Ferrari dostatečně jasná + AUDIO

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas na Hockenheimringu

Šéf Mercedesu vysvětluje, proč použili týmovou režii ve prospěch Hamiltona

Sebastian Vettel na Hockenheimringu bourá

Vettel podle Rosberga zahodil vítězství tím, že na to moc tlačil + VIDEO

Sebastian Vettel bourá v závodě v Německu

FOTO: Chaotický závod v Německu - Vettelova havárie, Hamiltonova oslava po stíhací jízdě

Sebastian Vettel u mechaniků Ferrari

Vettel měl před svou havárii nejrychlejší zastávku, jak vypadaly strategie v deštivém závodě?

Lewis Hamilton může ještě ztratit úsměv po úspěšné Grand Prix Německa

Hamilton vyvázl s napomenutím, ke komisařům byl vstřícný + VIDEO

Lewis Hamilton s Mercedesem dnes exceloval

Nejvyšší rychlosti GP Německa: Hamilton překonal 346 kmh, Räikkönen o 30 km/h pomalejší

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marcus Ericsson během kvalifikace v Mexiku

Sauber dosáhl průlomu - podle Ericssona už ví, jak na pneumatiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

  2. Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO

  3. Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

  4. GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Honda opět mění celou pohonnou jednotku

  5. Hamilton vyvázl s napomenutím, ke komisařům byl vstřícný + VIDEO

  6. Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud