DISKUZE K ČLÁNKU F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Dnes se v Paříži v centrále Mezinárodní automobilové federace (FIA) setkali za přítomnosti Jeana Todta, a výkonného ředitele Formule 1 zástupci Strategické skupiny F1 a Komise F1. K jakým závěrům ohledně pravidel pro příští rok došli?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 09.05.2018 12:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 18.04.2018 07:11
Ano, zvýší se spotřeba, vozy budou o dalších 50 -… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 17.04.2018 21:07
Tak na příští rok zvednout množství paliva je… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 19.04.2018 06:36
Formule jedna nikdy nebyla pro chudé. Myslím si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tak Williams by prý zavřel krám kdyby nepřišly rozpočtové stropy. Myslím že jsou důkazem že současný model pro F1 již nebyl dlouhodobě udržitelný.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Formule jedna nikdy nebyla pro chudé. Myslím si že Williams tím tak trochu vydírá vedení Liberty. Já na to kouknu z opačného pohledu - Pokud se zavedou rozpočtové stropy, může se stát že to bude poslední kapka aby odešlo Ferrari a Mercedes, tedy největší týmy. Co potom s F1 bude? To už z toho přímo můžou udělat bývalou Formuli Škoda, kdy budou unifikované vozy i veškerá technika kolem. Claire vykládá, že když nebude rozpočtový strop, oni skončí a lidi z jejich týmu přijdou o práci. Pokud se ale zavede rozpočtový strop, přijde o práci řada lidí z těch velkých týmů, což vyjde nastejno. Navíc, co by F1 unesla snáze - odchod Williamsu nebo odchod Ferrari a Meercedesu? U Williamsu by se asi měli naučit lépe pracovat s penězi. Tým, který kdysi dokonce vyhrál titul, se dneska potácí na konci tabulky, přičemž rozhodně nemá nejmenší rozpočet. Ten pokles trvá už pár let a u Williamsu by, spíše než vydírání, měli použít mozky a přemýšlet, jak z té šlamastiky ven.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Jabka, hrušky a dokonce i kopretiny... 11 11

    Kluci, tohle už je na přiští rok!!!
    zvýšit množství paliva pro závod ze 105 kg na 110 kg, aby se mohly motory po celou dobu využívat naplno
    - oddělit hmotnost vozu od hmotnosti jezdce
    - požadovat po všech jezdcích nošení biometrických rukavic pro zvýšení bezpečnosti a usnadnění záchranné práce lékařů.

    Zdroj: [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    zdá se mi, že se tu trošku míchají dvě věci. pravidla pro příští rok a pravidla pro 2020+.
    pro příští rok je přidání paliva O.K., osobně bych klidně přidal i víc, než 5 litrů. Auta MGU-H zatím mají, takže to navýšení půjde opravdu na možnost využití k rychlejší jízdě ( tedy v souladu s navýšením hmotnosti vč. jezdce, na to taky nějaká ta deci paliva padne ). Za sebe bych nechal spotřebu neomezenou, ať si každý rozmyslí, kolik místa v autě na nádrž nechá a jak těžké auto chce na startu mít.
    co se týká pravidel pro 2020+, tak zde jsem trošku rozpolcený. F1 vždy byla vrcholem techniky. ten vrchol je ale v současnosti pro spoustu potencionálních dodavatelů zcela nedosažitelný. takže možnosti jsou podle mého tři. ponechat stávající stav a tím i stávající výrobce motorů, zjednodušit motory a tím získat možnost, že se připojí další dodavatelé a nebo některé jejich části "standartizovat" a tím je zpřístupnit i dalším zájemcům, kteří jinak zbývající část pohonného ústrojí vyrobit dokáží. přiznám se, že sám nevím, co bych vybral.......

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Bohužiaľ zjednodušením techniky neurobíš rovnakú muziku. A bolo by dosť trápne, aby špičková kategória bola jednoduchšia ako to, čo máme pod kapotami.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Opravte ma ak sa mýlim. Odstránením MGU-H vznikne turbodiera a zvýši sa spotreba. Nie je rozumnejšie naučiť neschopákov vyrábať MGU-H?

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Právě proto navýšili spotřebu o pět litrů. Naivkové si myslí že auta pojedou celý závod na plný céres, v reálu se může stát, že ploužení vozů na trati bude od startu až do cíle a leckterý pilot si nestřihne předjíždění z obavy že by díky zvýšené spotřebě nemusel dokončit závod.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Ano, zvýší se spotřeba, vozy budou o dalších 50 - 60 kg na startu těžší, takže kolem 950 kg. Bylo by lepší MGU-H třeba standardizovat.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        83.208.30.XXX
        Mám tomu rozumět tak, že pokud to projde beze změn, auta na tom v roce 2021 budou hůř než dneska?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Milan B.

        Milan B.

        88.80.244.XXX
        A čo tá turbodiera. Doteraz bola odstránená roztočením dúchadla elektromotorom MGU-H.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Elektromotor zůstane, jen nebude poháněný z MGU-H, ale brždění.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Milan B.

            Milan B.

            88.80.244.XXX
            Tomu nerozumiem. MGU-H je turbína na výfukové plyny na jednej osi s dúchadlom a s elektromotorom. Zostane to tak ako to je, len elektromotor nebude mať funkciu alternátora? Elektromotor nie je poháňaný elektrickým prúdom, teda z batérie, ktorá môže byť dobíjaná aj brzdením.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Milan B.

              Milan B.

              88.80.244.XXX
              ...je poháňaný elektrickým prúdom...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Je zajímavé že tady se od pohonu elektrickým proudem trochu ustupuje a FIA teď plánuje v automobilových soutěžích hybridy zavést.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Milan B.

                  Milan B.

                  88.80.244.XXX
                  Hybridy sú vo viac kategóriach. Zaujíma ma, či zostane roztáčanie turba elektromotorom. Ak nie, tak to bude ako v minulosti, keď Prost dupol na plyn a 1000 koní priklusalo až po sekunde.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Tak elektromotor bude poháněný z rekuperace z brzd, jestli to chápu dobře. Jen se už nebudou baterie dobíjet i z MGU-H. Takže turboefekt se pokryje pořád.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                78.157.160.XXX
                Podle mě ne. MGU-H byl teď na společné hřídeli s turbodmychadlem. MGU-K je spojen s klikovkou spalovacího motoru (a s úložištěm energie). Při současné koncepci by turbo nemělo co roztáčet (krom výfukových plynů, což ten turbo-lag nedokáže eliminovat).

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jo, to chápu. Spíš jsem to myslel tak, že po dobu co se projeví turbo-lag, můžou si zapnout ERS. Ale díky za upřesnění.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Libor P.

              Libor P.

              89.190.61.XXX
              Turbodira se bude eliminovat elektromotorem MGUK, ktery by mel byt udajne silnejsi, a urcite si tymy poradi necim, jako treba ALS

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Samotný MGU-H snižuje spotřebu / zvyšuje účinnost o 40 % ?

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama