DISKUZE K ČLÁNKU F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Dnes se v Paříži v centrále Mezinárodní automobilové federace (FIA) setkali za přítomnosti Jeana Todta, a výkonného ředitele Formule 1 zástupci Strategické skupiny F1 a Komise F1. K jakým závěrům ohledně pravidel pro příští rok došli?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 09.05.2018 12:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 18.04.2018 07:11
Ano, zvýší se spotřeba, vozy budou o dalších 50 -… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 17.04.2018 21:07
Tak na příští rok zvednout množství paliva je… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 19.04.2018 06:36
Formule jedna nikdy nebyla pro chudé. Myslím si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tak Williams by prý zavřel krám kdyby nepřišly rozpočtové stropy. Myslím že jsou důkazem že současný model pro F1 již nebyl dlouhodobě udržitelný.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Formule jedna nikdy nebyla pro chudé. Myslím si že Williams tím tak trochu vydírá vedení Liberty. Já na to kouknu z opačného pohledu - Pokud se zavedou rozpočtové stropy, může se stát že to bude poslední kapka aby odešlo Ferrari a Mercedes, tedy největší týmy. Co potom s F1 bude? To už z toho přímo můžou udělat bývalou Formuli Škoda, kdy budou unifikované vozy i veškerá technika kolem. Claire vykládá, že když nebude rozpočtový strop, oni skončí a lidi z jejich týmu přijdou o práci. Pokud se ale zavede rozpočtový strop, přijde o práci řada lidí z těch velkých týmů, což vyjde nastejno. Navíc, co by F1 unesla snáze - odchod Williamsu nebo odchod Ferrari a Meercedesu? U Williamsu by se asi měli naučit lépe pracovat s penězi. Tým, který kdysi dokonce vyhrál titul, se dneska potácí na konci tabulky, přičemž rozhodně nemá nejmenší rozpočet. Ten pokles trvá už pár let a u Williamsu by, spíše než vydírání, měli použít mozky a přemýšlet, jak z té šlamastiky ven.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Jabka, hrušky a dokonce i kopretiny... 11 11

    Kluci, tohle už je na přiští rok!!!
    zvýšit množství paliva pro závod ze 105 kg na 110 kg, aby se mohly motory po celou dobu využívat naplno
    - oddělit hmotnost vozu od hmotnosti jezdce
    - požadovat po všech jezdcích nošení biometrických rukavic pro zvýšení bezpečnosti a usnadnění záchranné práce lékařů.

    Zdroj: [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    zdá se mi, že se tu trošku míchají dvě věci. pravidla pro příští rok a pravidla pro 2020+.
    pro příští rok je přidání paliva O.K., osobně bych klidně přidal i víc, než 5 litrů. Auta MGU-H zatím mají, takže to navýšení půjde opravdu na možnost využití k rychlejší jízdě ( tedy v souladu s navýšením hmotnosti vč. jezdce, na to taky nějaká ta deci paliva padne ). Za sebe bych nechal spotřebu neomezenou, ať si každý rozmyslí, kolik místa v autě na nádrž nechá a jak těžké auto chce na startu mít.
    co se týká pravidel pro 2020+, tak zde jsem trošku rozpolcený. F1 vždy byla vrcholem techniky. ten vrchol je ale v současnosti pro spoustu potencionálních dodavatelů zcela nedosažitelný. takže možnosti jsou podle mého tři. ponechat stávající stav a tím i stávající výrobce motorů, zjednodušit motory a tím získat možnost, že se připojí další dodavatelé a nebo některé jejich části "standartizovat" a tím je zpřístupnit i dalším zájemcům, kteří jinak zbývající část pohonného ústrojí vyrobit dokáží. přiznám se, že sám nevím, co bych vybral.......

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Bohužiaľ zjednodušením techniky neurobíš rovnakú muziku. A bolo by dosť trápne, aby špičková kategória bola jednoduchšia ako to, čo máme pod kapotami.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Opravte ma ak sa mýlim. Odstránením MGU-H vznikne turbodiera a zvýši sa spotreba. Nie je rozumnejšie naučiť neschopákov vyrábať MGU-H?

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Právě proto navýšili spotřebu o pět litrů. Naivkové si myslí že auta pojedou celý závod na plný céres, v reálu se může stát, že ploužení vozů na trati bude od startu až do cíle a leckterý pilot si nestřihne předjíždění z obavy že by díky zvýšené spotřebě nemusel dokončit závod.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Ano, zvýší se spotřeba, vozy budou o dalších 50 - 60 kg na startu těžší, takže kolem 950 kg. Bylo by lepší MGU-H třeba standardizovat.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        83.208.30.XXX
        Mám tomu rozumět tak, že pokud to projde beze změn, auta na tom v roce 2021 budou hůř než dneska?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Milan B.

        Milan B.

        88.80.244.XXX
        A čo tá turbodiera. Doteraz bola odstránená roztočením dúchadla elektromotorom MGU-H.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Elektromotor zůstane, jen nebude poháněný z MGU-H, ale brždění.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Milan B.

            Milan B.

            88.80.244.XXX
            Tomu nerozumiem. MGU-H je turbína na výfukové plyny na jednej osi s dúchadlom a s elektromotorom. Zostane to tak ako to je, len elektromotor nebude mať funkciu alternátora? Elektromotor nie je poháňaný elektrickým prúdom, teda z batérie, ktorá môže byť dobíjaná aj brzdením.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Milan B.

              Milan B.

              88.80.244.XXX
              ...je poháňaný elektrickým prúdom...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Je zajímavé že tady se od pohonu elektrickým proudem trochu ustupuje a FIA teď plánuje v automobilových soutěžích hybridy zavést.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Milan B.

                  Milan B.

                  88.80.244.XXX
                  Hybridy sú vo viac kategóriach. Zaujíma ma, či zostane roztáčanie turba elektromotorom. Ak nie, tak to bude ako v minulosti, keď Prost dupol na plyn a 1000 koní priklusalo až po sekunde.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Tak elektromotor bude poháněný z rekuperace z brzd, jestli to chápu dobře. Jen se už nebudou baterie dobíjet i z MGU-H. Takže turboefekt se pokryje pořád.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                78.157.160.XXX
                Podle mě ne. MGU-H byl teď na společné hřídeli s turbodmychadlem. MGU-K je spojen s klikovkou spalovacího motoru (a s úložištěm energie). Při současné koncepci by turbo nemělo co roztáčet (krom výfukových plynů, což ten turbo-lag nedokáže eliminovat).

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jo, to chápu. Spíš jsem to myslel tak, že po dobu co se projeví turbo-lag, můžou si zapnout ERS. Ale díky za upřesnění.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Libor P.

              Libor P.

              89.190.61.XXX
              Turbodira se bude eliminovat elektromotorem MGUK, ktery by mel byt udajne silnejsi, a urcite si tymy poradi necim, jako treba ALS

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Samotný MGU-H snižuje spotřebu / zvyšuje účinnost o 40 % ?

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama