Skutečný McLaren se ukáže až ve Španělsku, zatím jezdí jen s evolucí loňského vozu

Petr Hlawiczka, 17. dubna 2018, 06:35 Google+

Skutečné letošní auto McLarenu se poprvé letos představí až během tréninků 11. května v Barceloně. Závodní ředitel Eric Boullier doufá, že se jeho týmu podaří vyřešit současné slabiny MCL33 i jeho nízkou rychlost v kvalifikacích.

Počet komentářů:  78 komentářů (Poslední 18.04. 23:34) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v závodě v Číně

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v závodě v Číně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britský tým, jenž letos přešel na pohonné jednotky Renault, se po nevydařených předsezónních testech vrhnul na řešení svých problémů se spolehlivostí, proto musela práce na výkonnosti a vývoj nových dílů stranou.

V úvodních třech závodech ale předváděl na rozdíl od kvalifikací poměrně slušné tempo, povedené strategie a těžil i ze smůly svých soupeřů. Díky tomu mu zatím v šampionátu konstruktérů patří čtvrtá příčka, která ale neodráží jeho skutečnou konkurenceschopnost, což si v týmu dobře uvědomují.

"Auto pro rok 2018 míří do Barcelony a my samozřejmě doufáme, že bude takové, jaké očekáváme. Současný vůz splňuje plán, není to tak, že bychom s ním neplnili [výkonnostní] cíle. Nesplnili jsme s ním ale časové cíle," vysvětluje Boullier.

"V Barceloně tedy budeme mít auto, které mělo být v Austrálii. Takže nyní vlastně jezdíme s evolucí loňského vozu, nikoliv s tím novým. A ten snad bude takový, jaký čekáme," poukazuje pro Autosport na rozsáhlá vylepšení i naděje, které McLaren chová.

img-responsive

McLaren pro závod ve Španělsku chystá nové auto | foto: McLaren

Přiznává, že nutnost nastoupit do prvních čtyř závodů s takovým omezení je pro ně frustrující: "Je to takové, jaké to je. Věděli jsme to a zkrátka musíme brát to nejlepší, co jde. Zatím jsme byli oportunističtí - využili jsme příležitosti a s oběma jezdci jsme získali tolik bodů, kolik to jen šlo. Je to frustrující vidět, že v závodě máme takovou výkonnost nebo rychlost, ale nedokážeme ji zatím odemknout v kvalifikacích."

Na otázku, zda je nadšen čísly nového balíku z aerodynamického tunelu a ze simulací, jen stručně odpovídá: "Nemám žádná očekávání, taková vzrušení nepotřebuji. V F1 jsem už dost dlouho na to, abych věděl, že slavíte zkrátka až tehdy, když jste na pódiu nebo na jeho nejvyšším stupínku."

Vytisknout

Diskuze: Skutečný McLaren se ukáže až ve Španělsku, zatím jezdí jen s evolucí loňského vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 78, poslední 18.04.2018 23:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 78 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean byl naštvaný, když musel Kevina Magnussena pustit v Číně před sebe

Proč musel Grosjean uhnout Magnussenovi a proč nezamířili po výjezdu safety…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud