Marchionne, který je také ředitelem automobilky FCA (Fiat Chrysler Automobiles), již několikrát upozornil, že Ferrari z F1 stáhne, pokud vedení této série nebude při tvorbě budoucích pravidel respektovat jejich názory. Mnoho lidí to však považuje za plané vyhrůžky, které mají pouze zlepšit pozici italského týmu při jednání o nových podmínkách.
"Neprovokujte Sergia Marchionneho. Myslím, že F1 potřebuje Ferrari více, než Ferrari potřebuje F1. A má pochopení a vizi toho, co by měla DNA Formule 1 představovat pro Ferrari. Není mužem nesmyslů," varuje sportovní ředitel Mercedesu.
"Pokud nevidí hodnotu pro svou značku, pak to odpíská. Velmi jednoduše. Bez lítosti. Takže si s ním raději nezahrávejte," pokračuje Wolff a potvrzuje tak, že si Ferrari s Mercedesem v posední době v F1 náramně rozumí. Nepřímo tak varuje šéfa FIA Jeana Todta, jenž pro nastolení spravedlivějších podmínek schvaluje i velké změny, na které by doplatily velké týmy.
Ferrari se například jako jediné těší z obrovského historického bonusu (90 milionů dolarů ročně) či práva vetovat změny pravidel. "Právo veta přišlo v době Enza Ferrariho, a tehdy byl v Maranellu izolován. Šlo o jediný tým dodávající motor a šasi proti jiným týmům, které byly všechny poháněny Fordy," komentuje Todt.
"V té době tedy bylo rozhodnuto, že musí mít ochranu, když jsou tak daleko od silikonového údolí motorsportu. To je příběh týkající se veta. Ale osobně cítím, že nyní nejsem jeho příznivcem. Časy se změnily," dodává prezident FIA.