Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali

Petr Hlawiczka, 15. března 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff varuje šéfy Formule 1, aby moc neprovokovali prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, který nedávno pohrozil odchodem z královské disciplíny motorsportu.

Počet komentářů:  148 komentářů (Poslední 18.03. 11:31) Napište svůj názor
Logo Ferrari

Logo Ferrari | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Marchionne, který je také ředitelem automobilky FCA (Fiat Chrysler Automobiles), již několikrát upozornil, že Ferrari z F1 stáhne, pokud vedení této série nebude při tvorbě budoucích pravidel respektovat jejich názory. Mnoho lidí to však považuje za plané vyhrůžky, které mají pouze zlepšit pozici italského týmu při jednání o nových podmínkách.

"Neprovokujte Sergia Marchionneho. Myslím, že F1 potřebuje Ferrari více, než Ferrari potřebuje F1. A má pochopení a vizi toho, co by měla DNA Formule 1 představovat pro Ferrari. Není mužem nesmyslů," varuje sportovní ředitel Mercedesu.

"Pokud nevidí hodnotu pro svou značku, pak to odpíská. Velmi jednoduše. Bez lítosti. Takže si s ním raději nezahrávejte," pokračuje Wolff a potvrzuje tak, že si Ferrari s Mercedesem v posední době v F1 náramně rozumí. Nepřímo tak varuje šéfa FIA Jeana Todta, jenž pro nastolení spravedlivějších podmínek schvaluje i velké změny, na které by doplatily velké týmy.

img-responsive

Sergio Marchionne již několikrát pohrozil odchodem Ferrari z F1, míní svá slova vážně? | foto: Ferrari S.p.a.

Ferrari se například jako jediné těší z obrovského historického bonusu (90 milionů dolarů ročně) či práva vetovat změny pravidel. "Právo veta přišlo v době Enza Ferrariho, a tehdy byl v Maranellu izolován. Šlo o jediný tým dodávající motor a šasi proti jiným týmům, které byly všechny poháněny Fordy," komentuje Todt.

"V té době tedy bylo rozhodnuto, že musí mít ochranu, když jsou tak daleko od silikonového údolí motorsportu. To je příběh týkající se veta. Ale osobně cítím, že nyní nejsem jeho příznivcem. Časy se změnily," dodává prezident FIA.

Vytisknout

Diskuze: Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 148, poslední 18.03.2018 11:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 148 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica během testování Williamsu FW41 v Barceloně

Technický ředitel Williamsu vysvětluje omezení jejich nového vozu FW41

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud