Technický ředitel Williamsu vysvětluje omezení jejich nového vozu FW41

Petr Hlawiczka, 15. března 2018, 06:20 Google+

Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přibližuje, s čím se trápí u svého nového monopostu FW41, který byl v předsezónních testech v Barceloně ze všech nejpomalejší.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.03. 14:46) Napište svůj názor
Robert Kubica během testování Williamsu FW41 v Barceloně

Robert Kubica během testování Williamsu FW41 v Barceloně | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Vůz s nejsilnější pohonnou jednotkou Mercedes za zády má potíže. Stáj z Grove se letos odhodlala k velké změně konceptu ve srovnání s jeho předchůdci, při testech v Barceloně s ním ale čelila několika problémům, které musí rychle vyřešit.

"Omezením ve voze je momentálně nájezd do zatáček a stabilita. Abych byl upřímný, tak to je dost často omezující, ale momentálně to je příliš velké u toho, s čím jezdíme. Myslím, že pokud v této oblasti dosáhneme určitého pokroku, pak v časech na kolo podstatně zrychlíme, protože některá jiná hlediska vozu fungují v ostatních fázích zatáčku opravdu dobře," vysvětluje Lowe.

Čím jsou jejich problémy způsobeny? Nejde o jedinou věc. "Tyto věci většinou zahrnují silný aerodynamický prvek, ale řešení se týká všeho od zavěšení po pneumatiky a všeho ostatního. Vždy to má více rozměrů," pokračuje technický ředitel Williamsu, jenž loni přišel z mistrovského Mercedesu.

img-responsive

Nestabilitu při nájezdu do zatáček nezpůsobuje jediná věc, Williams ji musí řešit komplexně | foto: Williams F1 Team

"V týmu, který s autem přišel, i na autě, se toho hodně změnilo. Může to chvíli trvat jej rozvinout a zoptimalizovat. Myslím, že během sezóny můžeme dosáhnout mnohem většího pokroku, i při vstupu do té příští. Stále jsme na počátku potenciálu, který pode mě tým má," hodnotí Lowe.

Problémy se svými nástroji či s aerodynamickým tunelem podle něj Williams nemá: "Myslím, že korelace je hodně dobrá. Schopnost Williamsu měřit aerodynamickou výkonnost je vlastně jednou z těch nejlepší, jaké jsem viděl. Technologie a lidé, kteří to dali dohromady, jsou velmi silní. Máme skvělý aerodynamický tunel. Myslím, že je na úrovni těch nejlepších. Máme tedy dobré nástroje a můžeme je dobře využít, abychom toho zvládali ještě více."

"Myslím, že jsme udělali věci, které dobře fungují. Existuje pár dalších, které podle nás zas tak dobře nefungují, a na ty se musíme zaměřit. Domnívám se, že to je tak vždycky. Tvrdili jsme, že jsme odvedli dokonalou práci či něco podobného? Ne, tak to mu nikdy není," dodává technický ředitel týmu, který bude letos na tratích reprezentovat nejméně zkušená dvojice jezdců: Lance Stroll a Sergej Sirotkin. S vývojem vozu jim bude pomáhat rezervní pilot Robert Kubica.

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Williamsu vysvětluje omezení jejich nového vozu FW41

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.03.2018 14:46 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Laurent Mekies přechází k Ferrari

Ředitel bezpečnosti FIA Mekies zamíří k Ferrari, týmy jsou tím pobouřeny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud