Technický ředitel Williamsu vysvětluje omezení jejich nového vozu FW41

Petr Hlawiczka, 15. března 2018, 06:20 Google+

Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přibližuje, s čím se trápí u svého nového monopostu FW41, který byl v předsezónních testech v Barceloně ze všech nejpomalejší.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.03. 14:46) Napište svůj názor
Robert Kubica během testování Williamsu FW41 v Barceloně

Robert Kubica během testování Williamsu FW41 v Barceloně | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Vůz s nejsilnější pohonnou jednotkou Mercedes za zády má potíže. Stáj z Grove se letos odhodlala k velké změně konceptu ve srovnání s jeho předchůdci, při testech v Barceloně s ním ale čelila několika problémům, které musí rychle vyřešit.

"Omezením ve voze je momentálně nájezd do zatáček a stabilita. Abych byl upřímný, tak to je dost často omezující, ale momentálně to je příliš velké u toho, s čím jezdíme. Myslím, že pokud v této oblasti dosáhneme určitého pokroku, pak v časech na kolo podstatně zrychlíme, protože některá jiná hlediska vozu fungují v ostatních fázích zatáčku opravdu dobře," vysvětluje Lowe.

Čím jsou jejich problémy způsobeny? Nejde o jedinou věc. "Tyto věci většinou zahrnují silný aerodynamický prvek, ale řešení se týká všeho od zavěšení po pneumatiky a všeho ostatního. Vždy to má více rozměrů," pokračuje technický ředitel Williamsu, jenž loni přišel z mistrovského Mercedesu.

img-responsive

Nestabilitu při nájezdu do zatáček nezpůsobuje jediná věc, Williams ji musí řešit komplexně | foto: Williams F1 Team

"V týmu, který s autem přišel, i na autě, se toho hodně změnilo. Může to chvíli trvat jej rozvinout a zoptimalizovat. Myslím, že během sezóny můžeme dosáhnout mnohem většího pokroku, i při vstupu do té příští. Stále jsme na počátku potenciálu, který pode mě tým má," hodnotí Lowe.

Problémy se svými nástroji či s aerodynamickým tunelem podle něj Williams nemá: "Myslím, že korelace je hodně dobrá. Schopnost Williamsu měřit aerodynamickou výkonnost je vlastně jednou z těch nejlepší, jaké jsem viděl. Technologie a lidé, kteří to dali dohromady, jsou velmi silní. Máme skvělý aerodynamický tunel. Myslím, že je na úrovni těch nejlepších. Máme tedy dobré nástroje a můžeme je dobře využít, abychom toho zvládali ještě více."

"Myslím, že jsme udělali věci, které dobře fungují. Existuje pár dalších, které podle nás zas tak dobře nefungují, a na ty se musíme zaměřit. Domnívám se, že to je tak vždycky. Tvrdili jsme, že jsme odvedli dokonalou práci či něco podobného? Ne, tak to mu nikdy není," dodává technický ředitel týmu, který bude letos na tratích reprezentovat nejméně zkušená dvojice jezdců: Lance Stroll a Sergej Sirotkin. S vývojem vozu jim bude pomáhat rezervní pilot Robert Kubica.

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Williamsu vysvětluje omezení jejich nového vozu FW41

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.03.2018 14:46 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Laurent Mekies přechází k Ferrari

Ředitel bezpečnosti FIA Mekies zamíří k Ferrari, týmy jsou tím pobouřeny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud