Technický ředitel Williamsu vysvětluje omezení jejich nového vozu FW41

Petr Hlawiczka, 15. března 2018, 06:20 Google+

Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe přibližuje, s čím se trápí u svého nového monopostu FW41, který byl v předsezónních testech v Barceloně ze všech nejpomalejší.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.03. 14:46) Napište svůj názor
Robert Kubica během testování Williamsu FW41 v Barceloně

Robert Kubica během testování Williamsu FW41 v Barceloně | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Vůz s nejsilnější pohonnou jednotkou Mercedes za zády má potíže. Stáj z Grove se letos odhodlala k velké změně konceptu ve srovnání s jeho předchůdci, při testech v Barceloně s ním ale čelila několika problémům, které musí rychle vyřešit.

"Omezením ve voze je momentálně nájezd do zatáček a stabilita. Abych byl upřímný, tak to je dost často omezující, ale momentálně to je příliš velké u toho, s čím jezdíme. Myslím, že pokud v této oblasti dosáhneme určitého pokroku, pak v časech na kolo podstatně zrychlíme, protože některá jiná hlediska vozu fungují v ostatních fázích zatáčku opravdu dobře," vysvětluje Lowe.

Čím jsou jejich problémy způsobeny? Nejde o jedinou věc. "Tyto věci většinou zahrnují silný aerodynamický prvek, ale řešení se týká všeho od zavěšení po pneumatiky a všeho ostatního. Vždy to má více rozměrů," pokračuje technický ředitel Williamsu, jenž loni přišel z mistrovského Mercedesu.

img-responsive

Nestabilitu při nájezdu do zatáček nezpůsobuje jediná věc, Williams ji musí řešit komplexně | foto: Williams F1 Team

"V týmu, který s autem přišel, i na autě, se toho hodně změnilo. Může to chvíli trvat jej rozvinout a zoptimalizovat. Myslím, že během sezóny můžeme dosáhnout mnohem většího pokroku, i při vstupu do té příští. Stále jsme na počátku potenciálu, který pode mě tým má," hodnotí Lowe.

Problémy se svými nástroji či s aerodynamickým tunelem podle něj Williams nemá: "Myslím, že korelace je hodně dobrá. Schopnost Williamsu měřit aerodynamickou výkonnost je vlastně jednou z těch nejlepší, jaké jsem viděl. Technologie a lidé, kteří to dali dohromady, jsou velmi silní. Máme skvělý aerodynamický tunel. Myslím, že je na úrovni těch nejlepších. Máme tedy dobré nástroje a můžeme je dobře využít, abychom toho zvládali ještě více."

"Myslím, že jsme udělali věci, které dobře fungují. Existuje pár dalších, které podle nás zas tak dobře nefungují, a na ty se musíme zaměřit. Domnívám se, že to je tak vždycky. Tvrdili jsme, že jsme odvedli dokonalou práci či něco podobného? Ne, tak to mu nikdy není," dodává technický ředitel týmu, který bude letos na tratích reprezentovat nejméně zkušená dvojice jezdců: Lance Stroll a Sergej Sirotkin. S vývojem vozu jim bude pomáhat rezervní pilot Robert Kubica.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Williamsu vysvětluje omezení jejich nového vozu FW41

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.03.2018 14:46 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šéf Ferrari Mattia Binotto s Mickem Schumacherem

Schumachera čeká v Bahrajnu debut s Ferrari, testovat bude i s Alfou Romeo

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v Melbourne

Ferrari našlo příčiny svého trápení v Austrálii. Očekává, že v Bahrajnu bude opět ve formě

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Laurent Mekies přechází k Ferrari

Ředitel bezpečnosti FIA Mekies zamíří k Ferrari, týmy jsou tím pobouřeny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  2. Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

  3. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  4. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

  5. Ferrari našlo příčiny svého trápení v Austrálii. Očekává, že v Bahrajnu bude opět ve formě

  6. "Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud