McLaren se při vývoji aerodynamiky snaží vyvarovat špiček, jak řešil deficit Hondy?

Petr Hlawiczka, 5. února 2018, 06:20 Google+

McLaren se letos svým jezdcům bude snažit poskytnout konzistentní vůz bez nějakých špiček ve své výkonnosti. Jeho technický ředitel hovoří o tom, jaký přístup k vývoji aerodynamiky loni volili při nedostatečné výkonnosti pohonné jednotky Hondy.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 06.02. 12:47) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem MCL32 na Hungaroringu

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 na Hungaroringu | foto: McLaren

Sdílejte článek

S tím měl loni problémy Mercedes, jenž svůj vůz W08 kvůli tomu označoval za primadonu - v první části sezóny z něj těžko dostával konzistentní výkony, což pilotům hodně stěžuje jízdu.

"Hodně dnes při stavbě skvělého auta dělá to, že jej pilot může maximálně využívat. Nemá smysl jim dávat vůz s velmi špičkovou výkonností. My se snažíme jezdci poskytnout něco, co velmi dobře funguje v široké provozní škále," vysvětluje pro Autosport technický ředitel McLarenu Tim Goss.

Tomu také přizpůsobili svůj přístup po loňské změně aerodynamických pravidel: "Na počátku si neděláme starosti o to, jakou úroveň výkonnosti budeme s vozem dosahovat. Chtěli jsme porozumět fyzice proudění a snažili se získat dobrou, vyváženou aerodynamiku napříč škále provozní křivky zabočení / sklonu / náklonu a světlé výšky."

img-responsive

McLaren pracoval na konzistentní aerodynamice | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Až tehdy - a když jsme byli spokojeni s tím, že jsme měli dobře se chovající aerodynamiku, jsme začali pracovat na výkonnosti. Náš přístup je tedy v těchto dnech hodně o tom, abychom jezdci poskytli něco, čemu může věřit a s čím může pracovat. Špičkový přítlak není z našeho pohledu způsob, jak pro jezdce vytvořit rychlý aerodynamický balík, jinak se mění jízdní dynamika," pokračuje Goss.

McLaren se kvůli slabé pohonné jednotce Hondy podle něj loni nechtěl moc dopouštět kompromisů snižováním přítlaku: "Ani s ořezáváním aerodynamiky k nižším úrovním křídel bychom nedostali auto do bodu, kdy bychom s ním mohli na rovinkách závodit. Vždy jsme tedy šli po těch nejrychlejších časech na kolo a naší taktikou před závodním víkendem bylo co nejlépe se kvalifikovat, a potom tuto pozici založenou na čase na kolo bránit. V některých závodech to bylo extrémně obtížné."

img-responsive

Alonso vybojoval v Maďarsku na šesté místo | foto: McLaren

"Auto jsme hodně zlepšili kolem Velké ceny Maďarska. Tam jsme odjeli skvělý závod, pak se přesunuli do Belgie a udělali krok zpět - ne kvůli našemu času na kolo, ale proto, že jsme měli na rovinkách nulovou schopnost se bránit. To období Belgie / Itálie bylo strašně frustrující, jelikož jsme věděli, že auto má výkonnost, akorát jsme se nemohli bránit.

Jsme tady kvůli tomu, abychom vyhrávali závody a šampionáty a konstrukce vozu se točí kolem úspěchu. Místo toho, abychom nějak látali nedostatečně výkonný motor, jsme opravdu chtěli vyvinout to nejlepší auto a předpokládali jsme, že to v oblasti motoru přijde," dodává technický ředitel McLarenu. Žel Honda  s výkonným motorem nepřišla, a tak se s ní britský tým rozloučil a odešel k Renaultu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren se při vývoji aerodynamiky snaží vyvarovat špiček, jak řešil deficit Hondy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 06.02.2018 12:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Čekají McLaren velké změny?

Brown: McLaren potřebuje lepší auto, pak může začít sázet na mladíky. Mluvíme ale se všemi jezdci

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 ve Francii

"Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

Antonio Giovinazzi při sezónních testech v Maďarsku

Rezervní pilot Ferrari Giovinazzi chce závodní sedačku: "Nejsem jen simulátorovým jezdcem!"

Na závodní dráze panuje mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem velké soupeření

Horner: Ricciardo se bál, že by musel podporovat Maxe, Alonso by u Red Bullu způsobil chaos

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipemu Massovi v F1 postrádá nějakého krajana

Massa si stěžuje na absenci brazilských jezdců v F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes odstranil svou slabinu, Wolff komentuje 1. část sezóny: Skvělá reklama pro F1!

  2. "Jen Daniel ví, jak blízko jsme byli podpisu," přiznává McLaren. Kolik Ricciardovi nabídl?

  3. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  4. Pirelli chce v F1 zavést "chytré" pneumatiky. Co by mohly umět a v čem by byly užitečné?

  5. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  6. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud