McLaren se při vývoji aerodynamiky snaží vyvarovat špiček, jak řešil deficit Hondy?

Petr Hlawiczka, 5. února 2018, 06:20 Google+

McLaren se letos svým jezdcům bude snažit poskytnout konzistentní vůz bez nějakých špiček ve své výkonnosti. Jeho technický ředitel hovoří o tom, jaký přístup k vývoji aerodynamiky loni volili při nedostatečné výkonnosti pohonné jednotky Hondy.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 06.02. 12:47) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem MCL32 na Hungaroringu

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 na Hungaroringu | foto: McLaren

Sdílejte článek

S tím měl loni problémy Mercedes, jenž svůj vůz W08 kvůli tomu označoval za primadonu - v první části sezóny z něj těžko dostával konzistentní výkony, což pilotům hodně stěžuje jízdu.

"Hodně dnes při stavbě skvělého auta dělá to, že jej pilot může maximálně využívat. Nemá smysl jim dávat vůz s velmi špičkovou výkonností. My se snažíme jezdci poskytnout něco, co velmi dobře funguje v široké provozní škále," vysvětluje pro Autosport technický ředitel McLarenu Tim Goss.

Tomu také přizpůsobili svůj přístup po loňské změně aerodynamických pravidel: "Na počátku si neděláme starosti o to, jakou úroveň výkonnosti budeme s vozem dosahovat. Chtěli jsme porozumět fyzice proudění a snažili se získat dobrou, vyváženou aerodynamiku napříč škále provozní křivky zabočení / sklonu / náklonu a světlé výšky."

img-responsive

McLaren pracoval na konzistentní aerodynamice | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Až tehdy - a když jsme byli spokojeni s tím, že jsme měli dobře se chovající aerodynamiku, jsme začali pracovat na výkonnosti. Náš přístup je tedy v těchto dnech hodně o tom, abychom jezdci poskytli něco, čemu může věřit a s čím může pracovat. Špičkový přítlak není z našeho pohledu způsob, jak pro jezdce vytvořit rychlý aerodynamický balík, jinak se mění jízdní dynamika," pokračuje Goss.

McLaren se kvůli slabé pohonné jednotce Hondy podle něj loni nechtěl moc dopouštět kompromisů snižováním přítlaku: "Ani s ořezáváním aerodynamiky k nižším úrovním křídel bychom nedostali auto do bodu, kdy bychom s ním mohli na rovinkách závodit. Vždy jsme tedy šli po těch nejrychlejších časech na kolo a naší taktikou před závodním víkendem bylo co nejlépe se kvalifikovat, a potom tuto pozici založenou na čase na kolo bránit. V některých závodech to bylo extrémně obtížné."

img-responsive

Alonso vybojoval v Maďarsku na šesté místo | foto: McLaren

"Auto jsme hodně zlepšili kolem Velké ceny Maďarska. Tam jsme odjeli skvělý závod, pak se přesunuli do Belgie a udělali krok zpět - ne kvůli našemu času na kolo, ale proto, že jsme měli na rovinkách nulovou schopnost se bránit. To období Belgie / Itálie bylo strašně frustrující, jelikož jsme věděli, že auto má výkonnost, akorát jsme se nemohli bránit.

Jsme tady kvůli tomu, abychom vyhrávali závody a šampionáty a konstrukce vozu se točí kolem úspěchu. Místo toho, abychom nějak látali nedostatečně výkonný motor, jsme opravdu chtěli vyvinout to nejlepší auto a předpokládali jsme, že to v oblasti motoru přijde," dodává technický ředitel McLarenu. Žel Honda  s výkonným motorem nepřišla, a tak se s ní britský tým rozloučil a odešel k Renaultu.

Vytisknout

Diskuze: McLaren se při vývoji aerodynamiky snaží vyvarovat špiček, jak řešil deficit Hondy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 06.02.2018 12:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipemu Massovi v F1 postrádá nějakého krajana

Massa si stěžuje na absenci brazilských jezdců v F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud