K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Petr Hlawiczka, 22. ledna 2018, 06:30 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrzuje, že rozhovory s Ferrari o jeho budoucnosti ve Formuli 1 budou zahrnovat kontroverzní právo vetovat změny pravidel.

Počet komentářů:  58 komentářů (Poslední 24.01. 09:30) Napište svůj názor
Logo Ferrari

Logo Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Ferrari již celá desetiletí vlastní to, co je nazýváno právo veta. Když budeme jednat o prodloužení smlouvy, tvoří součást věci, které budeme projednávat," potvrdil odhodlaně Todt na tiskové konferenci s médii v Abú Zabí.

Stáj z Maranella se z této jedinečné výhody těší již od 80. let minulého století. Naposledy právo veta využilo v roce 2015, kdy zablokovalo pravidlo, které výrobcům motorů ukládalo snížit cenu za dodávky zákazníkům.

O setrvání Ferrari v F1 po roce 2020 někteří začínají trochu pochybovat poté, co jeho prezident Sergio Marchionne pohrozil odchodem, pokud se jim nebudou zamlouvat plánované změny, se kterými přišli noví majitelé. Ty se týkají zjednodušení současných pohonných jednotek, jejich zlevnění i vyšší míry standardizace, a změny v rozdělování příjmu v F1.

Italský tým má kromě možnosti vetovat pravidla další velkou výhodu - jedinečný historický bonus ve výši 90 mil. dolarů (2 miliardy Kč), který je oproti konkurenci zvýhodňuje bez ohledu na dosahované výsledky.

img-responsive

Jean Todt Ferrari ze svého působení dobře zná, nyní jej chce jako prezident FIA připravit o právo veta | foto: Scuderia Ferrari

Todt si uvědomuje, že F1 by odchodem Ferrari utrpěla, na druhou stranu nechce dělat velké kompromisy. "Mám obavy z odchodu Mercedesu nebo Ferrari? Je to jejich volba," odpovídá.

"Jisté je, že nechceme, aby kdokoliv odcházel. Ferrari je samozřejmě jednou z ikonických značek. Jde o společnost, tým, který se zúčastnil všech šampionátů Formule 1 od jejího založení. Proto nechci, aby Ferrari odešlo," vysvětluje prezident FIA.

"Nevím, jestli by to pro Ferrari byla dobrá věc, opustit F1, jelikož kombinace závodění a silničních vozů je to, co tvoří jedinečnost této značky. Myslím si, že by to bylo bolestivé i pro Ferrari, kdyby nebylo v F1. Ale to už není mou zodpovědností," dodává Todt, jenž ho v letech 1994 - 2007 vedl.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 24.01.2018 09:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 58 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda opět mění Hartleymu motor, penalizace na roštu ho kvůli tomu nemine

Lewis Hamilton v pátek ve Francii nenašel přemožitele ani v jednom z pátečních tréninků

Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

Lewis Hamlton neměl v 1. tréninku konkurenci

Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

McLaren jedná s Ricciardem o přestupu. Proč ho pilot Red Bullu nevylučuje?

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi

Ani ve Francii? Mercedes s nasazením nové specifikace motoru stále váhá

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Společná fotografie jezdců sezóny 2017 v Abú Zabí

F1 zavede minimální hmotnost i pro jezdce, aerodynamika bude mírně zjednodušena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  2. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  3. Kde nám to drhne, milá F1?

  4. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

  5. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

  6. Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud