Výrobci současných pohonných jednotek - Ferrari, Mercedes i Renault, již vyjádřili své zklamání z budoucích plánů vedení soutěže, které plánuje odstranění rekuperace tepelné energie prostřednictvím MGU-H, zjednodušení, zlevnění a vyšší míru standardizace motorů. Stáj z Maranella dokonce pohrozila svým odchodem z F1.
Vedení amerického týmu ale snižování nákladů vítá: "Pokoušejí se nastíněné věci dosáhnout vyšším hlukem, větší vyrovnaností a nižšími náklady. To je cílem. Myslím, že pro začátek nadhodili dobrý koncept. Nyní mohou technici pracovat na detailech. Koncept je venku a já si nemyslím, že se bude měnit," avizuje Steiner.
"Teď ale musí pracovat na detailech konceptu, aby dosáhli cíle, které si stanovili - vyšší hluk, větší vyrovnanost a nižší náklady pro zákaznické týmy. Snad toho dosáhnout," pokračuje pro Autosport šéf Haasu.
Podle něj ale cena motoru není nejdůležitější: "Je stejně důležitá, jako ostatní věci, protože i kdyby byl levný a lidem se nelíbil, proč bychom to dělali. Musí dojít ke kompromisu mezi tím, co chtějí fanoušci, což je hluk, a vstupem nových výrobců, což si přejí lidé."
"Náklady jsou taky důležité pro nové lidi, pro současné lidi a pro týmy, které si nestaví vlastní motory - jako jsme my. Je to součást toho, co je třeba udělat, aby se F1 změnila k lepšímu," domnívá se 52letý Ital.
"Nemyslím si, že bychom se dostali k hluku V10 či V12, protože tam máme turbo. Můžete ho zlepšit, a cílem je zvýšit otáčky o 3000 ot/min oproti současným motorům, mohou pak být hlučnější. Podle mě ale nikdy nebudou takové, jako dříve. Více hluku je fajn, protože to je pro fanoušky podle mě skvělé, když už z dálky uslyší přijíždět auto.
Myslím si, že to potrvá rok, než se pravidla dokončí. Cílem je mít finální verzí technických pravidel hotovou do konce roku 2018. Pak půjde o dvouletý vývojový proces. Výrobci podole mě začnou vyvíjet už teď, protože zpoždění si nemůžete dovolit," dodává Steiner.