Odpoledne nejrychlejší Ricciardo před Hamiltonem, Alonso sedmý, Vettel s kuriózní závadou

Petr Hlawiczka, 27. října 2017, 22:30 Google+

MEXIKO - 2. TRÉNINK; Daniel Ricciardo zajel odpoledne v Mexiku nejrychlejší čas na měkkých pneumatikách, lídr šampionátu skončil druhý. Kuriózní závadu, po níž si musel dojet pro novou kombinézu, zažil čtvrtý Sebastian Vettel s Ferrari. Nejlepším ze zbytku světa byl Fernando Alonso s McLarenem.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 28.10. 15:53) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo předvedl, že je Red Bull v Mexiku ve výborné formě

Daniel Ricciardo předvedl, že je Red Bull v Mexiku ve výborné formě | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Do druhého tréninku vlétl ve 21 hod našeho času za slunečného počasí (teplota vzduchu 23 °C, asfalt 47 °C) jako první Vandoorne, jenž dopoledne zvládl jen 3 kola. McLaren si všiml nějaké anomálie v datech a chtěl o zkontrolovat.

Za volant se konečně dostali také Ericsson, místo kterého ráno jezdil Giovinazzi, Gasly vystřídal Gelaela a Ocon Celise.

Magnussen dosáhl po prvních třech min času 1:21,669 min, trénink však byl na 10 min přerušen po smyku jeho týmového kolegy Grosjeana. Ten sice s poškozenou pneumatikou pokračoval, ta mu ale rozbila část podlahy a traťoví komisaři museli uklízet trať od spousty úlomků.

To vyhovovalo Vettelovi, jehož Ferrari kvůli změnám nastavení stále nebylo připraveno, po přestávce ale vyrazili, zatímco Francouz s Haasem se na trati už neobjevil.

Grosjean ve smyku, při němž došlo k defektu pneumatiky

Grosjean ve smyku, při němž došlo k defektu pneumatiky | zdroj: Formula1.com

Po přerušení se k výjezdu chystal Vandoorne, jenže od semaforu se už kvůli uvolněnému nerozjel: "Auto ujíždí do boku," hlásil týmu. Mechanici jej tedy zatlačili zpět do boxů a závadu hned opravili.

K dispozici měl stále jen staré křídlo, zatímco Alonso vyskočivši na ultra-měkkých pneumatikách do čela jezdil s novým, které měl už v Austinu. McLaren v Mexiku nové díly pro Stoffela nemá. Honda před začátkem dopolední části oběma vyměnila motory.

Po 17 min dostal smyk Hamilton. Pneumatiky si prodřel, ale dojel bez poškození vozu do boxů. Za dalších 5 min se ozval Vettel s tím, že mu něco ve voze prasklo: "Musí to být kyselina nebo něco... mohl by to být hasicí přístroj, nejsem si jistý." Zpomalil a žádal o novou kombinézu.

Video: Přípravy Alonsova vozu s novým křídlem na 2. trénink (zdroj: McLaren)

Do čela se pak dostaly Red Bully na měkkých pneumatikách: Ricciardo zvládl kolo za 1:18,769 min (na rovince dosáhl 349 km/h), Verstappen byl o 39 tisícin pomalejší (na rovince o 3 km/h).

Hamilton se dostal s Bottasem na ultra-měkké směsi ale brzy před ně, lídr šampionátu dosáhl času 1:17,932 min (349 km/h). Na druhou příčku postoupil po 37 min Räikkönen s Ferrari na použité měkké směsi - 1:18,142 min (347 km/h), na Lewise mu scházely 2 desetiny.

Tomu Mercedes připomínal: "Nezapomeň, že v pomalých kolech potřebujeme buď plný nebo jemně sešlápnutý plyn. Něco uprostřed způsobuje výpadky ve výkonu."

Ricciardo v 2. tréninku vystrkoval růžky, dotáhne to v neděli na metu nejvyšší?

Ricciardo v 2. tréninku vystrkoval růžky, dotáhne to v neděli na metu nejvyšší? | zdroj: Formula1.com

Ricciardo ale krátce poté potvrdil, že Red Bullu trať sedí, když vedoucí Mercedes na ultra-měkkých pneumatikách (nenechte se zmást špatnou grafikou FOM či oficiálního livetimingu ukazujícího na měkké) překonal o 0,131 s - 1:17,801 min. Vettelův čas na super-měkké směsi 1:18,051 min byl sice lepší jeho týmového kolegy, stačil mu ale jen na 4. místo.

Třetí Verstappen si stěžoval na podivné chování motoru při přidávání plynu. Jeho jízdy skončily po jeho závadě předčasně, ale nešlo o žádné drama - ve voze měl páteční motor, který měl na kontě již spoustu kilometrů a podle Hornera stejně "žral více oleje než benzínu." Na potíže s pohonnou jednotkou Renault na konci rovinek si v závěru stěžoval i Hartley.

Smůlu měl Gasly, který po 10 kolech musel kvůli poruše pohonné jednotky Renault předčasně skončit. Slušnou práci odváděl Alonso, jenž svůj McLaren dostal na 7. příčku - 1:18,508 min (342 km/h na rovince). Na nejrychlejšího mu přitom scházelo jen 7 desetin sekundy.

Počty ujetých kole v 2. tréninku a za pátek celkem (vpravo)

Počty ujetých kole v 2. tréninku a za pátek celkem (vpravo) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V poslední půlhodině piloti rozjeli závodní simulace, časy proto už moc neklesaly. Nejrychlejší kolo tak zůstalo Ricciardovi, Hamilton skončil těsně za ním. Ferrari zásluhou Vettela patřila až 4. pozice se ztrátou čtvrt sekundy.

Nejlepší ze zbytku světa byl překvapivě Alonso s McLarenem, jenž předčil Force Indie, Renaulty, Williamsy, Tora Rossa i Haasy. Zdá se, že v Mexiku máme zaděláno na těsnější souboje než v předchozí velké ceně.


Přehled všech časů na kolo: PDF.

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:17,801
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:17,932
3. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:17,964
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:18,051
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:18,142
6. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:18,299
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:18,508
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:18,728
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:18,775
10. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:18,822
11. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:19,060
12. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:19,206
13. 39 Brendon HARTLEY ausScuderia Toro Rosso1:19,423
14. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:19,524
15. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:19,844
16. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:20,306
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:20,318
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:20,362
19. 10 Pierre GASLY fraScuderia Toro Rosso1:21,745
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:25,526

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Odpoledne nejrychlejší Ricciardo před Hamiltonem, Alonso sedmý, Vettel s kuriózní závadou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 28.10.2017 15:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Závodní trať v Mexiku

V prvním tréninku dominoval Mercedes. Kvůli Celisově havárii byly vyvěšeny…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud