Red Bull v Mexiku létá, Ferrari a Mercedes překvapivě nestíhají ani v 2. tréninku

Petr Hlawiczka, 26. října 2018, 22:30 Google+

MEXIKO - 2. TRÉNINK; Red Bull pokračoval ve skvělém tempu v Mexiku také odpoledne, na nejrychlejšího Maxe Verstappena a jeho týmového kolegu Daniela Ricciarda nenašli recept ani Ferrari ani Mercedes - Sebastian Vettel skončil až čtvrtý, Lewis Hamilton sedmý. V závěru se však u Holanďana objevily potíže se spolehlivostí.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 27.10. 14:16) Napište svůj názor
Max Verstappen v závodě v Austinu

Max Verstappen v závodě v Austinu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jako první vyrazil odpoledne na dráhu Gasly, jenž skoro celou dopolední část proseděl v garáži kvůli výměně pohonné jednotky - Honda se vrací ke starší specifikaci č. 3, a Francouze tak v neděli opět čeká odsun na konec startovního roštu.

Šéf týmu Franz Tost před začátkem potvrdil, že Red Bull rozhodne o jejich sestavě až v prosinci - zatím je jistý pouze Daniil Kvjat, šance na setrvání Brendona Hartleyho po lepších výsledcích v posledních podnicích stoupají.

První měřený čas jsme se dočkali od Räikkönena na super-měkkých pneumatikách (1:20,027 min). Otázkou zítra bude, zda se špičkové týmy dokáží kvalifikovat (do Q3) na ultra-měkkých směsích, ty hyper-měkké jsou zde podstatně rychlejší. Zatím se zdá, že by na to mohl mít překvapivě pouze Red Bull.

Vettel s druhým Ferrari dokázal svého týmového kolegu předčit (1:19,472). Na dráhu se dostali pilot Mercedesu - Hamilton na super-měkkých (1:19,207) a Bottas na ultra-měkkých pneumatikách (1:19,361), pilot Scuderie se ale držel na čele (1:19,007).

Z toho ho sesadil až po 17 min Hartley na hyper-měkké směsi (1:18,928). Postupně před něj vyšplhali Hamilton na super-měkké (1:18,859), Pérez na hyper-měkké (1:18,453) a Verstappen na ultra-měkké směsi (1:17,437).

Na druhou příčku se dostal Ricciardo (1:17,437 min) s dalším Red Bullem, také na ultra-měkkých pneumatikách. Rakouskému týmu se zde daří a cítí šanci na vítězství. Rozdíly mezi motory nejsou kvůli vysoké nadmořské výšce (2 285 m n. m.) tak vysoké jako na jiných tratích, RB14 také vyniká svým přítlakem. Na rovinkách sice na Ferrari ztrácí kolem 12 km/h, jeho časy jsou zatím ale lepší. Renault navíc vylepšil efektivitu svého ERS systému, který zde má vyšší relativní podíl na výkonnosti.

Vettel se po 35 min dostal na druhou příčku (1:17,954 min a 350 km/h), potřeboval k tomu ale už hyper-měkké pneumatiky, Kimi na nich při brzdění do první zatáčky hodně probrzdil, v dalším pokusu i přes vibrace předního levého kola kvůli předchozí chybě poskočil ze čtrnáctého na čtvrté místo.

Na třetí místo Vettela odsunul Sainz s Renaultem na hyper-měkkých pneumatikách (1:17,953), bylo to ale velmi těsné - rozhodovala jediná tisícina vteřiny. Jeho týmový kolega Hülkenberg zajel pátý nejrychlejší čas a byl před Hamiltonem. Magnussen si na nejměkčí směs stěžoval, že je "úplně k ničemu."

V polovině tréninku ji konečně obul i Verstappen a hned byl skoro o osm desetin sekundy (1:16,720 min a 336 km/h). S vozem ale nebyl spokojený: "Smýkal jsem se po celé trati. Motor nedělá to, co by měl. Musíme se na to podívat," vybízel svůj tým. Ricciardo se na hyper-měkkých pneumatikách posunul o 0,15 s za něj (1:16,873 min).

Ve druhé části tréninku se pak týmy soustředily na delší jízdy a poznávání výdrže pneumatik, proto se už časy nezlepšovaly. Pilotům se nedařilo moc dlouho udržovat při životě hyper-měkké pneumatiky, ty odcházejí velmi rychle. Hamilton i Vettel kvůli tomu museli přerušit své závodní simulace a zajet pro ty nejtvrdší, super-měkké pneumatiky. Lewis navíc přiznal, že se svým autem není vůbec spokojený, detaily ale nespecifikoval.

Mercedes a Ferrari zítra určitě zvýší výkon svých pohonných jednotek (cca o půl sekundy), Red Bull ale vzhledem k dnešním časům i přesto vypadá velmi konkurenceschopně - Vettel do rádia prozradil, že do svého ostrého kola dal vše. Scuderia je na tom o něco lépe než Stříbrné šípy. Nejlépe ze zbytku pole je na tom Renault, jehož Sainz skončil před oběma Ferrari i Mercedesy na třetím místě.

V závěru svůj vůz odstavil Verstappen kvůli nějakému technickému problému, z auta se kouřilo - to se mu při brzdění vyplo (porucha hydrauliky). Inženýrům Red Bullu po slibně rozjetých trénincích na čelech přibyly vrásky.

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:16,720
2. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:16,873
3. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:17,953
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:17,954
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:18,046
6. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:18,061
7. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:18,100
8. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:18,133
9. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:18,140
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:18,167
11. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:18,485
12. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:18,733
13. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:19,024
14. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:19,047
15. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:19,096
16. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:19,219
17. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:19,322
18. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:19,335
19. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:19,543
20. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:19,670

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Red Bull v Mexiku létá, Ferrari a Mercedes překvapivě nestíhají ani v 2. tréninku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 27.10.2018 14:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Vůz AMR22 v Singapuru

Aston Martin chystá chytré inovace, vůz AMR23 se z 95 % liší. Oceňuje Alonsovu precizní zpětnou vazbu

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Mexiku

McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Carlos Sainz v závodě v Mexiku

Sainz chce lepší vstup do sezony: Loni jsem měl jiná očekávání, říká

Kubica, Robert

Byl jsem smířený, že mě Kubica u Ferrari nahradí, vzpomíná Massa

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Zbavit se Schumachera? Nelogické, vzkazuje Haasu Surer

Sebastian Vettel v Ázerbájdžánu

Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v závodě v Austinu

V Mexiku začal nejlépe Red Bull následovaný Renaulty, nejrychlejší Verstappen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Aston Martin chystá chytré inovace, vůz AMR23 se z 95 % liší. Oceňuje Alonsovu precizní zpětnou vazbu

  2. Byl jsem smířený, že mě Kubica u Ferrari nahradí, vzpomíná Massa

  3. Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

  4. Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

  5. McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

  6. Sainz chce lepší vstup do sezony: Loni jsem měl jiná očekávání, říká

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud