Renault se u motoru pro rok 2018 zaměřuje na kvalifikační mód. Abiteboul vyčíslil ztrátu

Petr Hlawiczka, 17. října 2017, 06:40 Google+

Renault se snaží změnit svůj přístup ke konstrukci motoru, aby mohl v kvalifikaci dočasně navyšovat jeho výkon, podobně jako to dělá Ferrari či Mercedes, který díky tomu získává až půl sekundy na kolo.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 18.10. 20:30) Napište svůj názor
Renault ztrácí nejvíce v kvalifikaci, chce proto změnit svůj přístup ke konstrukci motorů

Renault ztrácí nejvíce v kvalifikaci, chce proto změnit svůj přístup ke konstrukci motorů | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Renault se sice z počátku sezóny hodně zlepšil, ale za svými největšími soupeři stále dost zaostává zejména v kvalifikaci, protože pro ni nemá tak agresivní módy. Při konstrukci motoru se na to původně totiž moc nezaměřoval.

"Jde o něco, co jde zcela proti lidem od motorů - akceptovat tvorbu výkonnosti na úkor spolehlivosti. Něco takového nikdy nebylo filozofií Renaultu. V motorové historii Renaultu v F1 jsme vždy při vývoji výkonnosti stáli na konzervativní straně," vysvětluje šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

"Myslím, že jde stále o hendikep. Snažíme se z té filozofie dostat, jde však o velkou změnu ve smýšlení. Ta přijde s novými lidmi, kteří se přidávají k naší organizaci," pokračuje pro Autosport ředitel Renaultu, který se tak ve srovnání se soupeři připravuje o velkou výhodu, která v případě Mercedesu činí až půl sekundy.

img-responsive

Mercedes dokáže díky agresivním módům zrychlit v kvalifikaci až o půl sekundy | foto: Renault Sport F1

"Myslím, že to je celkem zřejmé, že jsme v závodním režimu udělali pokrok ve stahování ztráty. Malý deficit tam stále je - podle mého názoru se můžeme dohadovat, zda odpovídá dvěma nebo čtyřem desetinám, a záleží to i na trati. Ale myslím, že zhruba odpovídá tomu, o čem hovoříme - něco mezi dvěma a čtyřmi desetinami v závodním režimu," pokračuje Abiteboul.

"To je určitě rozdíl, který může nejlepší šasi zvládnout. Proto máte Red Bull, jenž po určitých potížích na počátku sezóny dokázal možná vytvořit to momentálně nejlepší šasi. Zvládají deficit ve výkonu, což jim dává schopnost vítězit," chválí Francouz svého zákazníka.

"Ale moc se to neliší od naší situace v éře V8, kdy jsme vyhrávali šampionáty. Náš motor nebyl nejsilnější v poli, ale opravdu se nám to podařilo všechno dohromady zprovoznit. Vytvořili fantastické šasi a my jsme získali čtyři tituly v řadě za sebou, takže se vracíme k situaci, která je u Red Bullu a Renaultu dobře známá a vlastně i úspěšná. To však platí pro neděle, kdy se jezdí závody," upřesňuje Abiteboul.

img-responsive

Cyril Abiteboul si uvědomuje, že Renault musí svou filozofii v oblasti vývoje motorů změnit | foto: Renault Sport F1

"Nemůžu podobnou situaci popsat pro sobotu. Vrací se to k tomu, jak přistoupíme k tvorbě výkonnosti na úkor spolehlivosti - a tam zatím nejsme. Nedokážu to jasně kvantifikovat, ale hovoříme zhruba o půl sekundě," potvrzuje šéf Renaultu.

Věří, že jim také pomůže zpřísnění pravidel týkajících se spalování oleje: "Na dynamometru máme spoustu výkonnosti, ale jak už jsem řekl, jde o výkonnost, která bude dostupná kdykoliv, včetně neděle. Je to skvělá zpráva, protože to znamená, že by nás měla dostat do velmi, velmi slušné pozice přinejmenším proti Mercedesu v neděli.

Momentálně jsme stále hendikepováni tím, zda si můžeme dovolit vytvářet výkonnost na úkor spolehlivosti, což podle mě budeme potřebovat, abychom se mohli dotáhnout o sobotách. Také víme, že se změní pravidla, která budou o něco drakoničtější, pokud jde o spotřebu oleje."

img-responsive

Podaří se příští rok Renaultu dostat své motory do čela startovního roštu? | foto: Renault Sport F1

Jde o oblast, kterou jsme vůbec neprozkoumávali, protože není vůbec v pravidlech. A naším stylem opět je být co nejférovější v naší interpretaci - někdy možná až moc. Možná nám tedy vývoj pravidel pomůže v našem stahování náskoku v kvalifikačních módech," přemýšlí Abiteboul.

"Viděli jsme ale, že si pak znovu dokázali vybudovat náskok, proto je zajímavé pozorovat tu dynamiku, která je čistou F1. Vyjde nové pravidlo, nová technická směrnice, má dopad na relativní výkonnost a potom se věci dají opět do pohybu," kroutí hlavou šéf Renaultu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault se u motoru pro rok 2018 zaměřuje na kvalifikační mód. Abiteboul vyčíslil ztrátu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 18.10.2017 20:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Čekají McLaren velké změny?

Brown: McLaren potřebuje lepší auto, pak může začít sázet na mladíky. Mluvíme ale se všemi jezdci

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 ve Francii

"Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

Antonio Giovinazzi při sezónních testech v Maďarsku

Rezervní pilot Ferrari Giovinazzi chce závodní sedačku: "Nejsem jen simulátorovým jezdcem!"

Na závodní dráze panuje mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem velké soupeření

Horner: Ricciardo se bál, že by musel podporovat Maxe, Alonso by u Red Bullu způsobil chaos

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Suzuce

McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes odstranil svou slabinu, Wolff komentuje 1. část sezóny: Skvělá reklama pro F1!

  2. "Jen Daniel ví, jak blízko jsme byli podpisu," přiznává McLaren. Kolik Ricciardovi nabídl?

  3. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  4. Pirelli chce v F1 zavést "chytré" pneumatiky. Co by mohly umět a v čem by byly užitečné?

  5. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  6. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud