Do značné míry je to otázka peněz, které stáje investují do vývoje a není překvapením, že právě Ferrari, Mercedes či Red Bull pracují i s několikanásobně větším rozpočtem v porovnání s týmy jako Force India či Williams.
Nový majitel, Liberty Media, si je tohoto faktu vědom a do budoucna by Američané chtěli zavést opatření v podobě levnějších motorů a v úvahu připadají i rozpočtové stropy. To je ale vše otázka budoucnosti, tedy roku 2021, kdy přestanou platit současná pravidla.
Tímto faktem je frustrovaná i řada jezdců - třeba Carlos Sainz. "Rád bych si myslel, že se rozdíly trochu zmenšily, ale pořád je mezi týmy masivní rozdíl. Je to prostě moc," řekl dvaadvacetiletý Španěl, který by nerad strávil svou čtvrtou sezónu u Toro Rosso a aktivně hledá lepší angažmá.
Mercedes nyní nejezdí osamocen na špici a musí svádět souboj s Ferrari. To dle Sainze ještě umocňuje jejich narůstající náskok. "Na druhou stranu, ten rozdíl se zvýšil kvůli boji mezi Ferrari a Mercedesem, jelikož investují více peněz na vývoj," pokračoval Sainz.
"Myslím si, že v současnosti máme ve Formuli 1 dvě rozdílené kategorie a o tom by to být nemělo. Doufejme, že to tak nebude v příštím roce. Nás, tým ze středu pole, ani nezajímá, na čem Mercedes dělá. Jsou prostě v jiné lize," zakončil Sainz.